reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Pracownicy > Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika socjalnego

Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika socjalnego

Dodatkowy urlop wypoczynkowy przysługuje pracownikom socjalnym w wymiarze 10 dni roboczych. Uprawnienie to jest jednak obwarowane kilkoma wymogami.

Prawo do dodatkowych urlopów dla pracowników socjalnych reguluje ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Zgodnie z art. 121 ust. 3 pracownikowi socjalnemu zatrudnionemu w ośrodku pomocy społecznej lub w powiatowym centrum pomocy rodzinie, do którego obowiązków należy praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych, jeżeli przepracował nieprzerwanie i faktycznie co najmniej 5 lat, przysługuje raz na dwa lata dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze 10 dni roboczych.

Zobacz również: Pracownicy socjalni – zmiany od 2015 r.

Warunkiem uzyskania prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego jest zatrudnienie w ośrodku pomocy społecznej lub w powiatowym centrum pomocy rodzinie. Pracownicy socjalni w innych jednostkach nie mają prawa do dodatkowego urlopu. Kolejnym z wymogów jest nieprzerwane i faktyczne przepracowanie okresu 5 lat. Osoby, mające przerwy w zatrudnieniu lub faktycznym wykonywaniu swoich codziennych obowiązków nie spełniają powyższego wymogu. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wskazuje jednak, iż okresy niewykonywania pracy z powodu niezdolności do pracy, przebywania na urlopie macierzyńskim, opieki nad chorym dzieckiem czy urlopu szkoleniowego nie przerywają okresu zaliczanego do okresu, od którego zależy nabycie prawa do urlopu dodatkowego.

Po  upływie dwóch lat od zakończenia dodatkowego urlopu wypoczynkowego pracownik socjalny nabywa prawo do kolejnego takiego urlopu.

Należy pamiętać o tym, iż dodatkowy urlop wypoczynkowy udzielany jest na wniosek pracownika socjalnego. Nawet w przypadku rozwiązania umowy o pracę pracodawca nie ma obowiązku wysłania pracownika na przedmiotowy urlopy. Przepisy ustawy o pomocy społecznej nie zawierają ponadto żadnych uregulowań dotyczących ewentualnej wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop dodatkowy. Ustawa nie wyłącza jednak możliwości stosowania w tym przypadku przepisów Kodeksu pracy regulujących kwestię wypłaty ekwiwalentu za okres zwykłego urlopu wypoczynkowego.

Polecamy: Forum

reklama

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Szymański

Doradca podatkowy z Departamentu Kontroli Podatkowych Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama