| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Tegoroczny egzamin na urzędnika mianowanego odbędzie się już 21 czerwca. Termin składania zgłoszeń upływa 31 maja. Przyjmuje je Krajowa Szkoła Administracji Publicznej.

Aby uzyskać mianowanie, należy zdać egzamin i zmieścić się w limicie mianowań określonym w ustawie budżetowej. W tym roku wynosi on 1 tys.

Ważne!

Do zgłoszenia należy dołączyć dowód opłaty za przystąpienie do postępowania. Jej wysokość w danym roku wynosi 35 proc. minimalnego wynagrodzenia za pracę. W tym roku jest to 394,10 zł. Opłatę należy wnieść na konto KSAP podane na jej stronie internetowej

DLACZEGO WARTO STARAĆ SIĘ O MIANOWANIE

Urzędnik mianowany:

• ma większą stabilność pracy - zwolnienie może nastąpić tylko w wypadkach wskazanych w ustawie o Służbie Cywilnej,

• oprócz wynagrodzenia dostaje dodatek Służby Cywilnej w wysokości zależnej od posiadania stopnia służbowego.

GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI

Więcej informacji na:

http://www.dsc.kprm.gov.pl/

http://rekrutacja.ksap.gov.pl/sc/

 

JOLANTA GÓRA

jolanta.gora@infor.pl

Podstawa prawna

• Ustawa z 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz.U. nr 170, poz. 1218 z późn. zm.).

• Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 24 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w Służbie Cywilnej (Dz.U. nr 13, poz. 82 z późn. zm.).

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Pasieczna

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »