| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Tegoroczny egzamin na urzędnika mianowanego odbędzie się już 21 czerwca. Termin składania zgłoszeń upływa 31 maja. Przyjmuje je Krajowa Szkoła Administracji Publicznej.

Tegoroczne postępowanie kwalifikacyjne w Służbie Cywilnej, zwane potocznie egzaminem na urzędnika mianowanego, organizuje Krajowa Szkoła Administracji Publicznej.

Redakcja poleca: Ściąga Kadrowego - Dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników jednostek sfery budżetowej (PDF)

Aby przystąpić do egzaminu, należy spełnić warunki wymienione w ustawie o Służbie Cywilnej, zarejestrować się na stronie internetowej KSAP, wydrukować wypełnione zgłoszenie, podpisać je, uzyskać na nim potwierdzenie dyrektora generalnego urzędu i wysłać na adres Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Za datę złożenia zgłoszenia uznaje się datę jego nadania w placówce pocztowej, zatem zgłoszenia wysłane drogą pocztową ostatniego dnia maja też będą poddane weryfikacji.

Ustawowe wymagania

O mianowanie może ubiegać się osoba, która:

• jest pracownikiem Służby Cywilnej;

• posiada co najmniej trzyletni staż pracy w Służbie Cywilnej lub uzyskała zgodę dyrektora generalnego urzędu na przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego przed upływem tego terminu, jednak nie wcześniej niż po upływie dwóch lat od nawiązania stosunku pracy w Służbie Cywilnej;

• posiada tytuł magistra lub równorzędny;

• zna co najmniej jeden język obcy spośród języków roboczych Unii Europejskiej, czyli angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, węgierski, portugalski, szwedzki, fiński, niderlandzki, grecki, duński, estoński, słoweński, litewski, czeski, słowacki, łotewski, irlandzki, bułgarski, rumuński, maltański;

• jest żołnierzem rezerwy lub nie podlega powszechnemu obowiązkowi obrony.

Tytułami równorzędnymi do tytułu magistra są: lekarz, lekarz weterynarii i lekarz dentysta. Nie są nimi tytuły inżyniera i licencjata.

Osoba zgłaszająca się do postępowania musi posiadać wymagany staż pracy najpóźniej w dniu 31 maja 2008 r.

Polecamy serwis: Pracownicy

Co najmniej trzy lata pracy

Wymagany staż pracy liczony jest od daty złożenia podpisu przez dyrektora generalnego właściwego urzędu. Osoba, która podjęła pracę w urzędzie 28 maja 2005 r., a dyrektor podpisał jej zgłoszenie 20 maja 2008 r., nie będzie miała wymaganego trzyletniego stażu. Ponadto jako stażu nie zalicza się czasu pracy przed 1 lipca 1999 r. Nieważny jest już również przepis przejściowy stanowiący, że w okresie dwóch lat od wejścia w życie ustawy, a więc do 2001 roku, jako staż pracy zalicza się pracę w administracji publicznej.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Monika Sawarska

Ekspert w zakresie prawa gospodarczego (prawa spółek, prawa bankowego, odpowiedzialności odszkodowawczej oraz handlu międzynarodowego).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »