| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Koronawirus. Jak złożyć wniosek o zawieszenie biletu komunikacji miejskiej

Koronawirus. Jak złożyć wniosek o zawieszenie biletu komunikacji miejskiej

W związku z pandemią koronawirusa wiele osób ograniczyło wyjścia z domu oraz korzystanie z komunikacji miejskiej. Takim osobom naprzeciw wyszedł Warszawski Transport Publiczny, który za pośrednictwem swojej strony na facebooku poinformował, że możliwe będzie zawieszenie biletów okresowych. Jak złożyć taki wniosek?

Pasażerowie, którzy w obecnej sytuacji zrezygnowali z podróży komunikacją publiczną, mogą bez wychodzenia z domu - drogą elektroniczną, zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Umożliwi to zaoszczędzenie pieniędzy i wykorzystanie opłaconych przejazdów w terminie późniejszym.

Polecamy: Uprawnienia rodziców w pracy

Wniosek o zawieszenie biletu - jak napisać, gdzie wysłać?

Procedura zawieszenia biletu jest prosta. Nie ma odgórnego wzoru wniosku. Wystarczy krótka wiadomość mailowa a w jej treści musi być zawarty jedynie numer karty miejskiej. Jest on widoczny w prawym górnym rogu karty. Studenci, którzy mają bilety zakodowane na legitymacji wpisują numer tego dokumentu. 

Przykładowa treść wniosku może więc wyglądać po prostu tak:

"Zwracam się z uprzejmą prośbą o zawieszenie biletu długookresowego zakodowanego na mojej karcie miejskiej nr ... Z poważeniem, Jan Kowalski."

Wniosek należy wysłać na adres ztm@ztm.waw.pl. W tytule maila koniecznie należy wpisać "zawieszenie biletu".

Pozytywne rozpatrzenie wniosku nie umożliwi zwrotu pieniędzy. Będzie można jednak trochę zaoszczędzić przez to, że nie przepadnie opłata na niewykorzystane przejazdy. Pasażer będzie mógł bowiem przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin.

Jedyny mankament to, że w celu odwieszenia tego biletu konieczne będzie osobiste zgłoszenie się do Punktu Obsługi Pasażera. Istnieje obawa, że kolejki w tym celu mogą być długie. Pocieszający jest jednak fakt, że pasażer będzie to mógł zrobić w dowolnie wybranym przez siebie momencie, gdyż przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet.

Zwrot biletu długookresowego

Inną możliwą opcją jest zwrot biletu okresowego i otrzymanie w związku z tym zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów. Jednak można tego dokonać wyłącznie w Punkcie Obsługi Pasażera, gdyż tylko tam są możliwości techniczne zmian kodowania na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Należy jednak pamiętać o innym funkcjonowaniu tych Punktów w obecnym czasie.

Od 17 marca do odwołania połowa POP-ów jest nieczynna. Czynnych pozostaje 10 punktów – przy ul. Żelaznej 61, na stacjach pierwszej linii metra: Służew, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Młociny oraz na stacji M2 Dworzec Wileński. Godziny otwarcia niektórych punktów zostały jednak zmienione.

Inne miasta

Być może śladem Warszawskiego Transportu Publicznego pójdą także zarządy transportu miejskiego innych miast oraz inni przewoźnicy.

Specjalna strona internetowa

Aktualizacja: Do zawieszenia biletu WTP utworzył już także stronę internetową, więcej czytaj tu: Zawieszenie biletu komunikacji miejskiej - specjalna strona internetowa
Na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl jest także możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu. Konieczne jest podanie numeru karty i przepisanie kodu z obrazka. Bilet będzie aktywny od dnia wysłania formularza ze strony. Przekodowanie niewykorzystanej części biletu na inny termin będzie możliwe w POP.
Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca wystarczy na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl odwiesić bilet. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu odzyskać w terminie późniejszym. Jeśli ważność biletu się skończyła, można zakodować nowy bilet. Nagranie nowego biletu tego samego rodzaju, podczas gdy mamy już wgrany na kartę zawieszony bilet nie spowoduje usunięcia tego zawieszonego biletu – można go będzie odwiesić później.

Źródło: Warszawski Transport Publiczny

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Waz

Managing Partner w Leaware - spółce tworzącej aplikacje mobilne i webowe dla klientów na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »