Statut związku międzygminnego
REKLAMA
REKLAMA
Związek międzygminny jest powoływany w celu wspólnego wykonywania zadań publicznych lub wspólnej obsługi. Opiera swoją działalność na statucie. Statut jest przyjmowany w trybie art. 67 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.). Dokument ten jest aktem prawa miejscowego. Podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Ogłoszenie statutu ma istotne znaczenie. Od tego momentu związek międzygminny uzyskuje osobowość prawną i przejmuje do wykonania powierzone mu obowiązki.
REKLAMA
Statut przyjmowany jest w sformalizowanej procedurze. Procedura zakłada:
- przyjęcie statutu bezwzględną większością głosów ustawowego składu umawiających się rad gmin (miast),
- wcześniejsze uzgodnienie projektu statutu przez wojewodę (z zastosowaniem instytucji tzw. milczącej zgody),
- obowiązek publikacji w dzienniku urzędowym województwa.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:
W artykule wyjaśniono m.in. z jakich elementów powinien składać się statut związku międzygminnego.
REKLAMA
REKLAMA