reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Postępowanie administracyjne > Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

Nowelizacja przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego wprowadziła obowiązek doręczeń elektronicznych podmiotom publicznym występującym w postępowaniu. Z uwagi na brak ustawowej sankcji w przypadku doręczenia w innej formie niż elektroniczna, należy uznać, że doręczenie takiemu podmiotowi pisma w formie tradycyjnej również będzie skuteczne.

Podmiotom publicznym, które mają obowiązek udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej, pisma w postępowaniu doręcza się za pośrednictwem tej skrzynki. Jest tak, gdy podmioty te są stronami lub uczestnikami postępowania administracyjnego.  Chodzi o podmioty publiczne. Zostały one wskazane w art. 2 ust. 1 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej: u.i.d.p.). Zaliczono do nich również jednostki samorządu terytorialnego i ich organy, a także samorządowe zakłady budżetowe.

Jeżeli podmiot publiczny (w rozumieniu przepisów u.i.d.p.) występuje w sprawie nie jako organ rozstrzygający sprawę, lecz jako strona lub uczestnik postępowania, to organ prowadzący postępowanie administracyjne ma obowiązek doręczać mu korespondencję na elektroniczną skrzynkę podawczą (art. 392 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego; dalej: k.p.a.).

Ustawodawca jednocześnie wskazał, że w takim przypadku nie stosuje się art. 391 k.p.a., który dopuszcza wybór formy, w jakiej doręczana ma być korespondencja. Zgodnie z wolą ustawodawcy oznacza to, że do podmiotu publicznego nie będą stosowane przepisy dotyczące wymogu uzyskania uprzedniej zgody na doręczenia w formie elektronicznej, a doręczenia te z mocy ustawy będą mogły być dokonywane wyłącznie w tej formie.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:

Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.

W publikacji wyjaśniono jakie skutki po wejściu w życie nowych regulacji ma ewentualne przesłanie pisma w formie tradycyjnej.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

TAAC Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama