Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.
REKLAMA
REKLAMA
Podmiotom publicznym, które mają obowiązek udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej, pisma w postępowaniu doręcza się za pośrednictwem tej skrzynki. Jest tak, gdy podmioty te są stronami lub uczestnikami postępowania administracyjnego. Chodzi o podmioty publiczne. Zostały one wskazane w art. 2 ust. 1 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej: u.i.d.p.). Zaliczono do nich również jednostki samorządu terytorialnego i ich organy, a także samorządowe zakłady budżetowe.
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli podmiot publiczny (w rozumieniu przepisów u.i.d.p.) występuje w sprawie nie jako organ rozstrzygający sprawę, lecz jako strona lub uczestnik postępowania, to organ prowadzący postępowanie administracyjne ma obowiązek doręczać mu korespondencję na elektroniczną skrzynkę podawczą (art. 392 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego; dalej: k.p.a.).
Ustawodawca jednocześnie wskazał, że w takim przypadku nie stosuje się art. 391 k.p.a., który dopuszcza wybór formy, w jakiej doręczana ma być korespondencja. Zgodnie z wolą ustawodawcy oznacza to, że do podmiotu publicznego nie będą stosowane przepisy dotyczące wymogu uzyskania uprzedniej zgody na doręczenia w formie elektronicznej, a doręczenia te z mocy ustawy będą mogły być dokonywane wyłącznie w tej formie.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:
Doręczenie elektroniczne między podmiotami publicznymi po nowelizacji k.p.a.
W publikacji wyjaśniono jakie skutki po wejściu w życie nowych regulacji ma ewentualne przesłanie pisma w formie tradycyjnej.
REKLAMA
REKLAMA