Jak prawidłowo wypełnić protokół powypadkowy - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Zawiadomienie o wypadku
Pracownik jest zobowiązany do bezzwłocznego zgłoszenia wypadku do pracodawcy. Pracodawca z kolei jest zobowiązany do podjęcia określonych działań faktycznych i formalnoprawnych, np. niezwłocznego powołania zespołu powypadkowego, przesłuchania poszkodowanego, zebrania informacji od ewentualnych świadków zdarzenia. Prawidłowe postępowanie ma w tym przypadku istotne znaczenie w zakresie uznania danego zdarzenia za wypadek przy pracy. Podstawowe obowiązki w zakresie wypadków przy pracy nakłada na pracodawcę ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (dalej: k.p.). Jednakże, aby pracodawca mógł je spełnić, musi uzyskać wiedzę o zaistniałym wypadku.
REKLAMA
Pracownica poszkodowana w wypadku przy pracy, po wizycie u lekarza i otrzymaniu zwolnienia lekarskiego nie przyszła do pracy z powodu uciążliwego bólu, ale telefonicznie zawiadomiła pracodawcę o zaistniałym zdarzeniu.
Pracownik, który uległ wypadkowi, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala, powinien poinformować niezwłocznie o wypadku swojego przełożonego (patrz: Przykład). Obowiązek zgłoszenia wypadku ma każdy pracownik, który zauważył takie zdarzenie w zakładzie pracy. Zgłoszenie wypadku powinno wpłynąć do przełożonego od osoby poszkodowanej. Informacja poszkodowanego o wypadku może być przekazana w formie ustnej. Tak też z reguły się dzieje, ponieważ najważniejszą sprawą w tym momencie jest uzyskanie pomocy medycznej.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:
Jak prawidłowo wypełnić protokół powypadkowy - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA