| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Ustrój i jednostki > Kampania samorządowa w internecie

Kampania samorządowa w internecie

Blog, serwisy społecznościowe, korespondencja elektroniczna, marketing wirusowy, fora internetowe to nowe i obiecujące narzędzia do prowadzenia kampanii wyborczej za pośrednictwem mediów, których zastosowanie każdy kandydujący w wyborach polityk powinien rozważyć – uważa dr Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny i ekspert z dziedziny marketingu politycznego, autor najnowszej publikacji „Drzewo kampanii wyborczej”.

Nie ulega wątpliwości, że obecnie standardem w procesie komunikacji z wyborcami za pośrednictwem internetu jest strona WWW. Dysponując już własną stroną, nie można zapomnieć o jej pozycjonowaniu, bieżącej aktualizacji i promocji. Adres strony powinien się znajdować na wszystkich drukowanych materiałach wyborczych. Warto też w trakcie różnego rodzaju spotkań czy wystąpień medialnych przypominać go zarówno w samej wypowiedzi, jak i na banerach stanowiących tło dla występujących.

Ważna jest informacja zwrotna na temat popularności strony. Gotową stronę powinno się zarejestrować w systemie umożliwiającym analizę statystyk (np. w bezpłatnym Google Analytics). Dzięki temu narzędziu można pozyskać informację o liczbie odsłon, odwiedzin, słowach kluczowych, na podstawie których znajdują stronę użytkownicy, oraz na temat lokalizacji osób wchodzących na stronę, ich płci, wieku itp.

Obok strony jest jednak wiele innych narzędzi, o których warto wiedzieć i umieć z nich skutecznie korzystać.

Polecamy serwis: Wybory samorządowe 2014

Porządkujące blogi

Jednym z nich jest blog, czyli dziennik internetowy, w którym autor dokonuje datowanych wpisów. Blog pomaga nie tylko docierać do wyborców czy przedstawicieli mediów, lecz także wzmacnia przekaz promocyjny, służy do pozyskania informacji zwrotnej od czytelników, porządkuje idee i myśli kandydata, pozwala testować nowe pomysły. Aby go założyć, wystarczy wybrać jedną ze stron ofertujących taką opcję, np. wordpress.com, blogspot.com czy blogger.pl.

Blog musi mieć określoną tematykę. Ważna jest też nazwa, dostosowana do rodzaju poruszanych zagadnień i do samego użytkownika oraz odpowiedni wybór określonej grupy docelowej. Konieczna jest ponadto aktualność, profesjonalny wygląd i interaktywność, czyli możliwość prowadzenia dialogu z internautami. Każdy wpis (300–500 słów, kilka razy w tygodniu) powinien mieć atrakcyjny, przyjazny dla użytkowników i wyszukiwarek tytuł oraz być opatrzony datą. Warto stosować krótkie zdania, prosty język, punktatory, zdjęcia, nagrania wideo, linki wewnętrzne. Istotna jest promocja blogu zarówno on-line, jak i off-line. Sergiusz Trzeciak przestrzega jednak przed zakładaniem blogu „na siłę”, gdy nie ma się na niego czasu i chęci jego prowadzenia.

Udział w mediach społecznościowych

Kandydat powinien wziąć pod uwagę utworzenie własnego profilu bądź strony w takich serwisach społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Google+, YouTube oraz LinkedIn. Użytkownik takich serwisów może: umieścić w swoim profilu krótkie dossier, tworzyć grupy zwolenników, prowadzić dyskusje, zamieszczać materiały wyborcze. Trzeba pamiętać o bezpiecznych ustawieniach konta, przemyślanym doborze tekstów, multimediów oraz znajomych, aktualizowaniu informacji, subskrypcji osób, firm czy organizacji ważnych dla wizerunku polityka.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

GKR Legal

Przejrzyste Zasady, Adekwatne Doradztwo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »