Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?
13 sty 2015
Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.
Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?
09 gru 2014
Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?
25 rozwiązań dla samorządu
29 sty 2014
System samorządowy potrzebuje nowego, spójnego podejścia. Z tego powodu Forum Od-nowa proponuje rozwiązania, które mają to umożliwić.
Jak przyciągnąć inwestorów?
08 sty 2014
Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.
Samorządowcy w sytuacjach kryzysowych - poradnik
21 paź 2011
Zły wizerunek samorządowca przekłada się w bezpośredni sposób na wizerunek całego miasta bądź gminy. Negatywne opinie o samorządzie mogą spowodować, że nawet przez kilka lat dany region będą szerokim łukiem omijać poważni inwestorzy, którzy przykładają wyjątkową wagę do swojego wizerunku i nie chcą, aby zła sława o danym miejscu przeniosła się na ich markę.
Samorządowe gazety, biuletyny i ... blogi
26 lis 2010
Helsińska Fundacja Praw Człowieka oraz Izba Wydawców Prasy apelują o wprowadzenie zakazu wydawania przez samorządy i administrację publiczną prasy. Specjaliści od Public Relations twierdzą natomiast, że gazeta lub biuletyn może być sprawnym narzędziem komunikacji z mieszkańcami, niestety, często niedocenianym.
Jak poprawić wizerunek samorządu
15 lip 2010
W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.
Gdańskie miliony w walce o ESK2016
09 cze 2010
4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do
otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na
wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.
Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych
13 kwi 2010
Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.
Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja
20 sie 2009
Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.
Jak się promować w Internecie
06 sie 2008
Głównym nośnikiem informacji turystycznej jest obecnie Internet. Jednak sam portal, nawet profesjonalnie i atrakcyjnie przygotowany, nie wystarczy, by potencjalni turyści dowiedzieli się o danej ofercie. Dlatego samorządy zainteresowane rozwojem turystyki muszą wykorzystywać wszystkie możliwości promocji, jakie daje sieć. Są to m.in.: fora dyskusyjne, serwisy ze zdjęciami i filmikami, systemy rezerwacyjne, witryny podróżnicze, a także blogi o atrakcjach miasta.
Jak z funduszy UE dofinansować budowę wioski tematycznej
30 cze 2008
W nowej perspektywie na lata 2007-2013 znaczna część środków, głównie z regionalnych programów operacyjnych, ale też z programu Infrastruktura i Środowisko oraz Innowacyjna Gospodarka przeznaczona zostanie na rozwój polskiej turystyki i kultury. Dofinansowane może być np. powstanie wioski tematycznej. Jak to zrobić?
Miasta wydadzą w tym roku na promocję ponad 100 mln zł
21 cze 2008
Nawet 100 mln euro na promocję trafi z funduszy unijnych na promocję miast, regionów i kraju. Samorządy działają coraz bardziej profesjonalnie i tworzą wieloletnie strategie. Emisja spotu reklamowego miasta jest często tańsza w telewizji zagranicznej niż w polskiej.
Jak wspomagać gminę w promocji turystyki
06 mar 2008
Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?
Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy
21 gru 2007
Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.
W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu
26 maja 2007
Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.