REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzór wniosku o dodatek osłonowy

Michalina Topolewska
Michalina Topolewska
2022 r. - dodatek osłonowy
2022 r. - dodatek osłonowy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Cztery części liczy wniosek, za pomocą którego osoby samotne i rodziny będą mogły ubiegać się o dodatek osłonowy. To, czy wszystkie trzeba będzie wypełnić, ma zależeć od rodzaju dochodów, które uzyskiwały.

Dodatek osłonowy to specjalne świadczenie, które jest elementem rządowej tarczy inflacyjnej skierowanej do jedno- i wieloosobowych gospodarstw domowych o dochodach nieprzekraczających odpowiednio 2100 zł oraz 1500 zł. Aby otrzymać pomoc finansową, konieczne jest złożenie w gminie wniosku, a jego wzór określa rozporządzenie ministra klimatu i środowiska.

REKLAMA

REKLAMA

WAŻNE! - 11 stycznia 2022 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska wyjaśniło, że to gmina ma ustalić opodatkowany dochód osoby ubiegającej się o dodatek osłonowy korzystając z usług platformy informatycznej CSIZS Emp@tia.

kalkulator dodatek osłonowy

Własne

REKLAMA

Przygotowany przez resort formularz wniosku liczy 12 stron i składa się z czterech części.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wzór wniosku o dodatek osłonowy - PDF

Poniżej wniosek o wypłatę dodatku osłonowego w formacie Word (doc)

Wzór wniosku o dodatek osłonowy - doc

 Poniżej wniosek o wypłatę dodatku osłonowego w formacie Word (docx)

Wzór wniosku o dodatek osłonowy - docx

Pierwsza część formularza

W pierwszej należy podać podstawowe dane wnioskodawcy: imię, nazwisko, obywatelstwo, numer PESEL (lub serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, jeśli wnioskujący go nie posiada), adres zamieszkania, numer telefonu i adres poczty elektronicznej.

W tej części należy też wpisać informacje (imię, nazwisko, numer PESEL) o członkach rodziny wchodzących w skład gospodarstwa domowego oraz potwierdzić lub zaprzeczyć, że głównym źródłem ogrzewania domu lub mieszkania jest np. kocioł na paliwo stałe, piec kaflowy, kominek, które są wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. To ostatnie wskazanie jest niezbędne, aby rodzina mogła otrzymać podwyższoną kwotę wsparcia zgodnie z art. 2 ust. 6 ustawy z 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym.

W pierwszej części należy też zaznaczyć, do którego organu były opłacane składki na ubezpieczenie zdrowotne w 2020 r. (w przypadku wniosków składanych od 1 stycznia do 31 lipca 2022 r.) lub w 2021 r. (gdy wniosek będzie złożony po 1 sierpnia przyszłego roku).

Kolejna ważna rzecz to informacje dotyczące kwoty ewentualnych alimentów płaconych przez osobę składającą wniosek lub członka jego gospodarstwa domowego oraz tego, czy osiągali oni dochody nieopodatkowane albo z gospodarstwa rolnego. Jeśli dochody te były uzyskiwane, konieczne jest uzupełnienie części trzeciej i czwartej wniosku. Jest to niezbędne, bo ich wysokości gmina nie może ustalić samodzielnie z baz danych Ministerstwa Finansów (w przeciwieństwie do dochodów opodatkowanych na zasadach ogólnych lub ryczałtowo). Jeszcze raz podkreślamy, że to gmina ma ustalić opodatkowany dochód osoby ubiegającej się o dodatek osłonowy korzystając z usług platformy informatycznej CSIZS Emp@tia.

Druga część formularza

Druga część wniosku zawiera oświadczenia. W tym miejscu osoba ubiegająca się o dodatek potwierdza, że podane przez nią dane są prawdziwe i jest świadoma odpowiedzialności karnej grożącej za złożenie fałszywego oświadczenia.

– We wzorze wniosku brakuje mi pouczenia, że przyznanie dodatku nie wymaga decyzji, a informacja w tej sprawie zostanie przesłana na adres e-mail lub będzie ją można odebrać w siedzibie urzędu. Tak było w przypadku wniosków o 500+ i 300+, gdy ich obsługą zajmowały się gminy. Tam również nie była wydawana decyzja – mówi Magdalena Rynkiewicz-Stępień, zastępca dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu.

źródło: Gazeta Prawna

artykuł opracował Tomasz Król

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA