| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Ustrój i jednostki > Kampania samorządowa w internecie

Kampania samorządowa w internecie

Blog, serwisy społecznościowe, korespondencja elektroniczna, marketing wirusowy, fora internetowe to nowe i obiecujące narzędzia do prowadzenia kampanii wyborczej za pośrednictwem mediów, których zastosowanie każdy kandydujący w wyborach polityk powinien rozważyć – uważa dr Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny i ekspert z dziedziny marketingu politycznego, autor najnowszej publikacji „Drzewo kampanii wyborczej”.

Na Facebooku, który pozwala gromadzić sympatyków, można założyć profil, jak również stronę (fanpage). Najważniejsza w tym serwisie jest tablica, na której można zamieszczać informacje, zdjęcia, linki. Dla polityka fanpage może być lepszym rozwiązaniem, gdyż pozwala monitorować fanów i sprawdzać, kim są. Twitter to najpopularniejsza platforma mikroblogowa służąca do wysyłania krótkich informacji (140 znaków), która jest wykorzystywana przez polityków głównie do kontaktów z dziennikarzami. Tym z kolei, co odróżnia Google+ od innych portali tego typu, jest integracja z Androidem oraz pozostałymi usługami oferowanymi przez Google (poczta, komunikator, program do zarządzania zdjęciami). Korzystając z YouTube, trzeba pamiętać o tym, aby filmy były dwu-, trzyminutowe, nagrane w plenerze (nie tzw. gadające głowy), ciekawie zmontowane, przyciągające uwagę, o odpowiedniej jakości dźwięku i obrazu.

Korespondencja, reklama, fora

Innym narzędziem jest korespondencja elektroniczna, dużo tańsza od tradycyjnych listów. Warto ją zastosować, pod warunkiem że ma się dostęp do odpowiednich baz danych adresowych. Aby e-maile nie trafiały do spamu, nie powinny zawierać zbyt dużej liczby elementów graficznych, mieć tytułów liczących więcej niż 40 znaków, nie zawierać takich słów w tytułach, jak „darmowy”, „pomoc”, „przypomnienie”. Zawsze należy wypełnić pole nadawcy, powinny być wysyłane z domeny polityka. Tytuł e-maila ma intrygować, a w treści warto sięgać do anegdot, historii i przykładów. Stopka musi zawierać imię i nazwisko kandydata i dane adresowe. Korespondencję warto wysłać rano (najlepiej w poniedziałek) i późnym wieczorem.

Skuteczną formą reklamy jest kampania Google AdWords, która polega na zamieszczaniu tzw. linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Opiera się na modelu kosztu kliknięcia CPC. Zamawiający nie płaci za samo wyświetlenie się reklamy, lecz za to, że internauta kliknął w jego link sponsorowany.

W kampanii warto skorzystać też z marketingu wirusowego. To świadome działanie marketingowe polegające na inicjowaniu zachowania, za pomocą którego potencjalni klienci będą rozpowszechniać między sobą informacje. Warunkiem jego skuteczności jest zastąpienie tradycyjnego przekazu reklamowego pozytywnymi skojarzeniami z kandydatem. Na gruncie politycznym świetnie sprawdzają się memy, zwłaszcza w kampanii negatywnej. Akcja marketingowa musi być jednak dobrze zainicjowana.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Magda Słomska

Kancelaria zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorców i pracodawców oraz prowadzeniem postępowań sądowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »