reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Marketing > Miasta zabiegają o studentów

Miasta zabiegają o studentów

Żadne z największych polskich miast nie traktuje obojętnie potencjalnych studentów i absolwentów. W okresie niżu demograficznego samorządy prześcigają się w pomysłach jak zwabić do siebie potencjalnych studentów. Włodarze miast, mają również nadzieję, że część ze studentów na stałe osiedli się w ich mieście.

Samorządy ofertują również studentom i absolwentom pomoc w znalezieniu mieszkania. Szczecin realizuje program „Dom dla Studenta”, a Poznań „Mieszkanie dla absolwenta”. Oba programy są realizowane w oparciu o zasoby mieszkaniowe zarządzane przez TBS-y.

Program „Mieszkanie dla absolwenta", którego celem jest stworzenie atrakcyjnej oferty wynajmu mieszkań dla absolwentów poznańskich uczelni, umożliwiającej pozostanie im w Poznaniu i rozpoczęcie w tym mieście pracy zawodowej. Program opiera się na modelu funkcjonowania budownictwa czynszowego w systemie TBS. W połowie lipca 2015 r. oddano do użytku 143 mieszkania przy ul. Palacza w Poznaniu.

Szczeciński program „Dom dla Studenta” realizowany jest od 2014 roku. W jego ramach Szczecińskie TBS wynajmuje lokale mieszkalne studentom. Wysokość czynszu w studenckim „M” to ok. 350 złotych na osobę (bez mediów).

Samorządy pomagają również tym studentom, którzy chcą wystartować z własnym biznesem.

Gdynia organizuje konkurs „Gdyński Biznesplan”, który adresowany jest do wszystkich zamierzających zadebiutować w biznesie lub będących na początku tej drogi. Dotychczas w trzynastu edycjach konkursu wzięło udział blisko 5 tys. osób. Większość laureatów z powodzeniem prowadzi działalność gospodarczą na własny rachunek.

„Pierwszy krok we własny biznes” to zaś projekt realizowany przez Poznań. W jego ramach kilkadziesiąt osób uczestniczy w warsztatach, pracując nad modelem biznesowym. 5 najlepszych projektów jest prezentowanych m.in. przed Aniołami Biznesu czy przedstawicielami funduszy seed. Zwycięzcy mają szansę na pozyskanie wsparcia kapitałowego i znalezienie partnerów biznesowych dla swojego pomysłu.

Cały raport dostępny na www.MarketingMiejsca.com.pl

Zobacz również: Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

reklama

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2021

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Godyń

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama