REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do kogo województwa kierują kampanie promocyjne?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
www.MarketingMiejsca.com.pl
Promocja/ Fotolia.com
Promocja/ Fotolia.com
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nieliczne samorządy wąsko definiują przynajmniej jedną grupę docelową. Większość województw kieruje swoje kampanie do wszystkich.

Do jakich grup odbiorców kierowane były kampanie promocyjne, realizowane przez polskie województwa w ostatnich 2-3 latach? Portal MarketingMiejsca.com.pl zadał to pytanie wszystkim Urzędom Marszałkowskim w Polsce. 

REKLAMA

REKLAMA

Jak samorządy definiują swoje grupy docelowe? – Zazwyczaj województwa komunikują się ze wszystkimi, a więc z mieszkańcami regionu, turystami i inwestorami. Nie ma się czemu dziwić, gdyż faktycznie trudno którąś z tych istotnych grup pominąć. Szkoda jednak, że tylko nieliczne urzędy marszałkowskiej zadały sobie trud, bardzo wąskiego zdefiniowania przynajmniej jednej grupy docelowej, dzięki czemu komunikacja mogłaby być dużo bardziej efektywna – zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor książki „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów”. 

Polecamy: VAT w samorządach (książka)

Faktycznie, większość samorządów wojewódzkich bardzo ogólnie definiuje grupy docelowe, do których zaadresowane były kampanie reklamowe realizowane przez nie w minionych latach. Znacząca większość samorządów chce komunikować się z wszystkimi potencjalnymi turystami i inwestorami, a to może oznaczać, że wciąż nawet nie próbują one konkurować o palmę pierwszeństwa choćby w jednej kategorii. 

REKLAMA

– Samorządy muszą komunikować się z każdą ze wspomnianych odbiorców, jednak poszczególne kampanie promocyjne, powinny być adresowane do bardzo wąskich i dokładnie określonych grup, gdyż każdy rodzaj turysty i inwestora poszukuje nieco innej oferty i każdy z nich chciałby czuć, że ta oferta jest skrojona dokładnie na jego miarę. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku tych województw, które nie posiadają takich walorów (turystycznych) jak np. woj. pomorskie - morze, warmińsko-mazurskie - jeziora, małopolskie - góry Nie oznacza to jednak, że wszystkie samorządy ten grzech popełniają. Na wyróżnienie na pewno zasługuje choćby woj. podkarpackie, śląskie, świętokrzyskie czy zachodniopomorskie – wymienia Robert Stępowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2014 roku Urzędy Marszałkowskie na promocję wydały ponad 60 mln zł.

Całe zestawienie dostępne na www.MarketingMiejsca.com.pl lub pod linkiem: http://marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny---portal-dla-specjalistow-marketingu-miejsc---marketingmiejsca.com,1,strona-glowna,23,z-kim-komunikuja-sie-polskie-wojewodztwa_-do-jakich-grup-chca-dotrzec-regiony-poprzez-swoje-kampanie-reklamowe-i-pr_,1468

Polecamy serwis: Rozwój i promocja

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

REKLAMA

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

REKLAMA

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

REKLAMA