| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Oświata > Koronawirus: jak zorganizować lekcje online

Koronawirus: jak zorganizować lekcje online

W związku z epidemią koronawirusa zamknięto szkoły. Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało poradnik jak zorganizować zajęcia zdalnie.

https://youtu.be/UWqSTA4lzMY Agnieszka Bilska Quizizz, Learning Apps, Padlet

- Uczniowskie e-portfolio

https://youtu.be/-gDd1LOKRbk Izabela Wyppich Bloger, Google Sites, WIX

- Lekcja w klasie i w terenie ze smartfonem

https://youtu.be/zRrrSw5ShX0 Agnieszka Bilska Actionbound, Goosechase Edu, Science Journal

- Wideokonferencje w klasie i na lekcji

https://youtu.be/o59CDn1CYQY Agnieszka Bilska Whereby, Skype, WhatsApp

- Odwrócone lekcje z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych

https://youtu.be/d8j_xCDVXuQ Joanna Świercz Khan Academy, TED.ed, Edmodo

Polecamy również śledzenie informacji udostępnianych przez organizacje zrzeszające nauczycieli, gdzie publikowane są rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych.

Zasoby i treści

Wiemy już jakie kanały komunikacji i narzędzia pracy zdalnej możemy wykorzystać. Teraz podpowiemy czym i jak wypełnić lekcje zdalne treścią. Poniżej garść wskazówek i inspiracji. Serwisy, z których można czerpać inspiracje, ale i korzystać z ich gotowych zasobów. Oto tylko niektóre z bogatej oferty dostępnej w internecie:

- Platforma https://epodreczniki.pl/ to darmowe narzędzie edukacyjne oferujące nauczycielom i uczniom materiały dydaktyczne oraz środowisko, umożliwiające tworzenie i współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających, możliwość śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizację pracy z uczniem.

Dostępne na platformie materiały są:

- bezpłatne,

- zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych,

- udostępnione na otwartej licencji Creative Commons, co oznacza, że można je dowolnie wykorzystywać, przerabiać, drukować, kopiować itd.,

- dostępne na różnych urządzeniach (komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie),

- dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami.

Na platformie nauczyciele i uczniowie mają do dyspozycji

¦ e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia,

¦ dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów (w tym filmy edukacyjne, audiobooki),

¦ przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć.

Na platformie zamieszczone są także krótkie filmy instruktażowe (https://www.youtube.com/playlist?list=PL8I7rUpwOJv86iA6laDMKVuw6w-ghf_qH) informujące w jaki sposób można korzystać z platformy.

Oprócz możliwości korzystania z gotowych e-materiałów, platforma oferuje nauczycielom narzędzia do tworzenia własnych materiałów edukacyjnych i dzielenia się nimi. Dostępny na platformie (dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników) edytor treści dla nauczycieli i uczniów to narzędzie do tworzenia treści edukacyjnych przystosowanych do urządzeń mobilnych.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Kopeć & Zaborowski

Kopeć & Zaborowski (KKZ) to jedna z wiodących firm na polskim rynku prawniczym, specjalizująca się w sprawach z zakresu prawa karnego, gospodarczego, prasowego, ochrony dóbr osobistych a także z zakresu prawa pracy. Innym aspektem działalności KKZ jest przeprowadzanie na zlecenie podmiotów gospodarczych profesjonalnych audytów śledczych związanych z wykrywaniem nadużyć wewnątrz firm, a także mającymi na celu racjonalizację wydatków.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »