Kategorie

Temat dnia

16 kwi 2021
13 maja 2021
Zakres dat:

Jakie korzyści wiążą się z posiadaniem przez gminę statusu uzdrowiska

Jakie są dobre i złe strony strony posiadania przez gminę statusu gminy uzdrowiskowej? W jaki sposób gminy te mogą starać się o środki pochodzące z Unii Europejskiej? Zazwyczaj uzdrowiska położone są w najpiękniejszych przyrodniczo rejonach kraju i oferują kuracjuszom i turystom z reguły bardzo bogatą ofertę leczniczą i wypoczynkową, a także coraz popularniejszą ofertę typu spa.

Jak gmina może stać się uzdrowiskiem

Status gminy uzdrowiskowej przyciąga turystów, dzięki czemu rozwija się gmina. Dodatkowo gmina pobiera opłatę uzdrowiskową, co zwiększa zasobność jej kasy.

Jaką rolę pełnią i jakie są zadania ośrodków pomocy społecznej

Jak gminy wykonują nałożone na nie zadania z zakresu pomocy społecznej? Jakie zadania muszą realizować pracownicy socjalni? Jakie różnice występują przy realizacji zadań pomocy społecznej na wsiach i większych ośrodkach miejskich?

Jakie fundusze europejskie wspierają pomoc społeczną

Z jakich funduszy i programów operacyjnych jednostki samorządu terytorialnego mogą otrzymać wsparcie finansowe dla realizowanych przez siebie zadań z obszaru polityki społecznej? Czy znane są wysokości i warunki otrzymania wsparcia finansowego z funduszy unijnych?

Szkolenie urzędników w gminach i powiatach za unijne pieniądze

Z jakich programów operacyjnych będą pochodziły środki na szkolenia dla urzędników administracyjnych? Czy fundusze strukturalne mogą wspomóc administrację w zarządzaniu funduszami publicznymi? Czy pomoc w ramach PO Kapitał Ludzki będzie udzielana na inne cele niż szkolenia administracji?

Tymczasowy areszt trwa zbyt długo


Tymczasowe aresztowanie jest drugim z najczęściej stosowanych środków zapobiegawczych wobec podejrzanych. W ubiegłym roku sądy wydały ponad 34 tys. postanowień.

Czy jest określony limit kar dla domów składowych

Czy w przypadku stwierdzenia określonych nieprawidłowości w działalności prowadzonej przez dom składowy kosztami kontroli jest obwiązany przedsiębiorca? Czy kary na domy składowe nakładane sa w drodze decyzji administracyjnej?

Czy zakres kontroli zależy od przedmiotu działalności

Czy poza właściwymi ministrami uprawnienia nadzorcze w stosunku do domów składowych mają również inne organy lub inspekcje? Czy podczas kontroli mogą być sprawdzane księgi i pobierane próbki?

Domy składowe-kto może prowadzić a kto kontrolować?

Przedsiębiorca zamierzający otworzyć dom składowy musi być wpisany do odpowiedniego rejestru oraz uiścić przy rejestracji opłat w wysokości 1000 euro. Konieczne jest też przygotowanie regulaminu przedsiębiorstwa składowego.

Jak uniknąć sankcji wojewody

FUNDUSZE UNIJNE Inwestycje Huty Szkła w Wymiarkach
Kredyt na ekologiczne inwestycje

Jakie obowiązki ma wojewoda w razie transgranicznej szkody w środowisku

Jakie przepisy unijne regulują zasady postępowania w przypadku wystąpienia szkód w środowisku, których skutki są odczuwane na terytorium więcej niż jednego państwa? Jakie problemy mogą napotkać wojewodowie w działaniach związanych z likwidacją transgranicznych szkód w środowisku?

Kompetencje wojewodów w zakresie ochrony środowiska


Wojewodowie mają nadzorować naprawianie szkód ekologicznych występujących na terenie ich województwa. Będą egzekwować koszty naprawy powstałych zanieczyszczeń, a także decydować o kolejności ich usuwania.

Gmina musi ogłosić konkurs na stanowisko kierownika

Niewłaściwie zatrudniony kierownik urzędu stanu cywilnego może w konsekwencji spowodować nieważność czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Pracownicy samorządowi zatrudnieni na podstawie mianowania oraz umowy o pracę powinni zostać wybrani w otwartym konkursie.

Kiedy pracownikowi samorządowemu grozi postępowanie dyscyplinarne?

Z powodu jakich okoliczności może być wszczęte postępowanie dyscyplinarne w stosunku do pracowników samorządowych?

Jak przebiega procedura powoływania kierownika urzędu stanu cywilnego?

Jak należy powoływać kierownika USC i jego zastępców?

Jakie ograniczenia obowiązują pracowników samorządowych?

Których pracowników samorządu terytorialnego obowiązują ograniczenia przy podejmowaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej?

Płacimy więcej, żeby przyciągnąć specjalistów

Przełożeni ocenią kwalifikacje pracowników samorządowych

Jak urzędnicy przy rozpatrywaniu spraw powinni stosować prawo europejskie

Kiedy konieczne jest zastosowanie dyrektyw i rozporządzeń unijnych w trakcie rozpatrywanych spraw administracyjnych? Jaką wagę mają orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości?

Jakie konsekwencje związane są z nieterminowym rozpatrzeniem spraw

Jakie kary grożą urzędnikowi, który nie załatwi sprawy administracyjnej w odpowiednim terminie? Kto decyduje o tym, jaka kara ma być nałożona na urzędnika? Jakie fakty powinny być brane pod uwagę przy ustalaniu rodzaju kary?

Jak będzie realizowana pomoc z programów unijnych w oświacie

Ile unijnych dotacji zostanie przeznaczone na edukację i oświatę? Czy będzie udzielana pomoc dla dzieci specjalnej troski?

Ocena pracowników w powiatach i gminach

Urzędnicy samorządowi będą oceniani na podstawie sześciu kryteriów obowiązkowych oraz od trzech do pięciu kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego. Kryteria obowiązkowe to: sumienność, sprawność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, planowanie i organizowanie pracy oraz postawa etyczna.

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

Jak przygotować urząd do elektronicznej obsługi dokumentów

Od czerwca tego roku urzędy gminne będą miały nowe obowiązki przy elektronicznym sporządzaniu i przetwarzaniu dokumentów. Do tego czasu powinny przygotować infrastrukturę techniczną. Na ten cel przeznaczone są znaczne środki z funduszy unijnych.

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?