REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Marketing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zgody marketingowe a RODO – fakty i mity

Od 25 maja 2018 r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego odpowiednich zgód na tę komunikację, a przede wszystkim na przetwarzanie jego danych osobowych. Pozyskanie zgód marketingowych nie oznacza jednak końca obowiązków, bo po ich otrzymaniu, przedsiębiorcy stają się administratorem tych danych, a to wiąże się z kolejnymi zobowiązaniami – bez względu na to, czy pozyskującym jest mały sklep wędkarski, czy duża firma deweloperska.

Do kogo województwa kierują kampanie promocyjne?

Nieliczne samorządy wąsko definiują przynajmniej jedną grupę docelową. Większość województw kieruje swoje kampanie do wszystkich.

Wybory parlamentarne 2015: spotkania z wyborcami mają znaczenie

Spotkania z wyborcami mogą być skutecznym narzędziem kampanii wyborczej – przekonuje dr Sergiusz Trzeciak, specjalista w zakresie marketingu politycznego i wizerunku publicznego, autor książki "Drzewo kampanii wyborczej". Sukces takich działań zależy jednak od skali przedsięwzięcia oraz cech samych kandydatów.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

REKLAMA

Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?

Łódzkie: unijne środki na promocję regionalnych produktów

W celu wsparcia produktów regionalnych w województwie łódzkim przeprowadzona zostanie akcja tworzenia Mapy Produktów Regionalnych Łódzkiego, wsparta plebiscytem na najlepszy produkt w regionie.

Lublin liczy na zewnętrznych inwestorów

Mocną stroną Lublina jest dostępność siły roboczej oraz jej niska fluktuacja. Poza pracownikami i infrastrukturą Lublin oferuje inwestorom też wsparcie przy rozpoczęciu działalności i rekrutacji.

Stolica: Radni o kontrowersyjnych sposobach promocji miasta

Przez ponad godzinę dyrektor biura promocji miasta Katarzyna Ratajczyk mówiła w czwartek na sesji Rady Warszawy o pracy kierowanej przez nią jednostki. Biuro krytykowane było w ostatnim czasie m.in. za kontrowersyjny spot telewizyjny mający promować stolicę.

REKLAMA

Przygotowanie strategii marketingowej miasta

Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Skuteczne narzędzia kampanii wyborczej

Profesjonalna kampania wyborcza powinna wykorzystywać narzędzia marketingu politycznego. Obecne możliwości techniczne powodują, że posługiwanie się nimi nie musi być drogie.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Samorządowe pomysły na ciekawe wakacje

Festyny, dni gminy, koncerty czy jarmarki to imprezy, które na stałe wpisują się w kalendarz imprez turystycznych. Gminy prześcigają się w wymyślaniu nowych atrakcji, żeby zyskać dodatkowe dochody i skutecznie promować się w regionie.

Strona internetowa jako forma promocji

Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.

REKLAMA