| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: klient

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu klient. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące klient.

Straż pożarna z największym zaufaniem wśród instytucji publicznych

Aktualizacja: 23.11.2015

Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wyniki badania, z których wynika, że instytucją życia publicznego, której Polacy najbardziej ufali w pierwszej połowie 2015 r., była straż pożarna. Najmniejsze zaufanie mamy do władzy ustawodawczej. »

Zaplecze elektronicznego Punktu Kontaktowego - bezpłatne webinaria

Aktualizacja: 25.09.2015

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych webinarach, na których omówione zostaną najważniejsze funkcjonalności Zaplecza elektronicznego Punktu Kontaktowego przeznaczone dla pracowników administracji publicznej. »

Rewolucja w słupskiej informacji turystycznej

Aktualizacja: 04.05.2015

Słupską informację turystyczną poprowadzi organizacja pozarządowa. Miasto przyjęło zupełnie nową procedurę zlecania zadania publicznego, a prezydent Robert Biedroń zapowiada: To dopiero początek. »

Adres elektroniczny jako adres do doręczeń

Aktualizacja: 17.12.2014

Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie. »

Prawo o aktach stanu cywilnego 2015

Aktualizacja: 27.05.2014

Od 1 stycznia 2015 roku rejestracja stanu cywilnego ma być prowadzona w postaci elektronicznej. Takie założenia zawiera nowy projekt ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego. »

Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”

Aktualizacja: 27.09.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

Obsługa trudnych gości

Aktualizacja: 04.02.2011

Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym. »

Język migowy w urzędzie

Aktualizacja: 09.11.2010

W Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, obecnie trwają prace nad projektem założeń do ustawy o polskim języku migowym i ułatwieniach w komunikacji dla osób niesłyszących i niedosłyszących.  »

Obowiązek wydawania zaświadczenia przez organy JST

Aktualizacja: 19.10.2010

Organy administracji publicznej, z racji realizowania nałożonych na nie obowiązków, posiadają informacje, których potwierdzenia często potrzebują klienci urzędu. Potwierdzenie tych informacji następuje poprzez wydanie zaświadczenia. »

Urzędnik w oczach interesanta

Aktualizacja: 05.05.2010

Przez trzy letnie miesiące mieszkańcy Lublina oceniali pracę urzędników magistratu. Ankietowe „badanie satysfakcji interesantów” wykazało, że opinia na temat pracy urzędników zmienia się wraz z dniem tygodnia i wiekiem petentów. »

Urzędnik nie musi udostępniać dokumentu roboczego

Aktualizacja: 05.05.2010

Ustawodawca stworzył podmiotom zobligowanym do udostępnienia informacji publicznej możliwość zachowania w tajemnicy tzw. dokumentów roboczych. Informacja dotycząca protokołu kontroli wewnętrznej nie stanowi danych publicznych, bo nie jest dokumentem urzędowym. »

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa i prokury

Aktualizacja: 24.10.2013

Na podstawie ustawy o opłacie skarbowej, opłacie tej podlega „złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury”. Czy wobec takiego unormowania należy rozumieć, że ustne udzielenie pełnomocnictwa do protokołu nie rodzi obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej? »

System zarządzania jakością w jednostkach samorządu terytorialnego

Aktualizacja: 26.04.2010

Systemy jakości wprowadzają oprócz duzych firm urzędy administracji publicznej i samorządowej. System zarządzania jakością ma zagwarantować urzędowi i starostwu wiarygodność, status jednostki przewidywalnej w zakresie jakości, przyjaznej klientowi i działającej w sposób przejrzysty. Niezależnie od niego istnieje jednak kilkanaście innych systemów, których celem jest zarządzanie nie tylko jakością, ale również bezpieczeństwem czy ochroną środowiska. »

Jak przygotować urząd administracji samorządowej do informatyzacji

Aktualizacja: 25.05.2010

Jakie warunki trzeba spełnić, by rozpocząć informatyzację obejmującą dostęp do dokumentów na serwerze, elektroniczny obieg dokumentów, elektroniczną skrzynkę podawczą? Jakim sprzętem trzeba dysponować? Jakie przygotowanie muszą przejść urzędnicy, aby efektywnie użytkować wspomniane systemy? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK