REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]

Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]
Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić jak deklaracja CEEB ma błędy?

Jak postępować w przypadku otrzymania niepełnej deklaracji? Czy organ zobowiązany jest do wezwania składającego deklarację do jej uzupełnienia?

W takim wypadku należy wprowadzić do systemu dane w niej zawarte. Organ nie jest zobowiązany do wzywania właściciela/zarządcy do uzupełnienia deklaracji. Zgodność danych ze stanem faktycznym zostanie w przyszłości zweryfikowana (np. podczas corocznego przeglądu kominiarskiego).

REKLAMA

REKLAMA

Co w sytuacji, gdy deklaracja jest wypełniona, ale niepodpisana?

Deklaracja musi być podpisana – stanowi oświadczenie woli składającego deklarację. W przypadku braku podpisu pod deklaracją, urzędnik powinien wezwać składającego deklarację do uzupełnienia tego braku w trybie przewidzianym w art. 64 §2 KPA.

W jaki sposób można dokonać edycji niewłaściwie wprowadzonej deklaracji?

Aby edytować deklarację , konieczne jest wyszukanie deklaracji w zakładce Deklaracje i wybranie opcji: Edytuj (poprzez wybór Akcji (3 kropki)). Edycja jest możliwa w zakresie samej treści deklaracji nie zaś w zakresie danych adresowych budynku. Należy pamiętać, że opcja edycji dotyczy wyłącznie tych deklaracji, które zostały dodane do bazy CEEB przez danego użytkownika. Pracownik urzędu nie może edytować deklaracji, które zostały dodane przez innych pracowników, czy obywateli, którzy skorzystali ze składania deklaracji w formie on-line.

Ważne: opcja edycji nie dotyczy aktualizacji deklaracji. Jeżeli do urzędu gminy/miasta została złożona kolejna deklaracja przez obywatela, która zawiera aktualizacje w zakresie np. źródła ciepła lub spalania paliw, konieczne jest dodanie nowej deklaracji do bazy CEEB. Opcja edycji nie dotyczy również danych adresowych budynku.

REKLAMA

Opcja edycji możliwa jest w panelu urzędnika oraz w panelu obywatela.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Proszę o informację dot. pola A09 Formularza A. Co w przypadku domów jednorodzinnych. Z reguły znajduje się w takich domach 1 lokal mieszkalny, więc mieszkańcy nie zaznaczają tego pola. Natomiast system przy wprowadzaniu deklaracji wyświetla błąd o pominięciu zaznaczenia.

System (z poziomu pracowników urzędów gmin) umożliwia wprowadzenie deklaracji z niepełnymi danymi. Pracownik urzędu jest zobligowany do wprowadzenia deklaracji zgodnej z przedłożoną przez właściciela/zarządcę wersją papierową. System sygnalizuje informację, iż nie wszystkie pola zostały wypełnione, jednak pozwala na wprowadzenie deklaracji. Zgodność wprowadzonych informacji w deklaracji ze stanem faktycznym będzie weryfikowana w późniejszym terminie, np. podczas przeglądu kominiarskiego.

Co w przypadku gdy osoba składająca deklarację papierową do urzędu nie zaznaczy w niej czy jest właścicielem czy zarządcą?

System pozwoli przyjąć tak złożoną deklarację wprowadzoną przez urzędnika.

Co w przypadku, jeśli mieszkaniec złoży samodzielnie deklarację i ją zatwierdził, a na miejscu nieruchomości podczas kontroli okazuje się, że ma inne źródło ogrzewania. Jak Urzędnik może zmienić tą informację?

Przy każdej aktualizacji stanu faktycznego dotyczącego źródeł ciepła lub spalania paliw właściciel/zarządca budynku/lokalu jest zobowiązany w ciągu 14 dni od uruchomienia tego źródła złożyć nową deklarację w ramach CEEB. Na tym etapie pracownik urzędu nie ma możliwości zmiany danych zadeklarowanych w aplikacji CEEB.

W deklaracji B petent nie wpisał mocy pieca ponieważ jej nie zna. Czy jeżeli nie wpisze tej mocy można złożyć taką deklarację? W deklaracji A jest okienko do zaznaczenia - brak informacji a w deklaracji B nie ma?

Tak, jest możliwość wprowadzenia deklaracji z niepełnymi danymi. System zasygnalizuje brak wszystkich informacji, natomiast pozwoli na zapisanie deklaracji w systemie.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Plan ogólny uchwaliły tylko 2 gminy. Do kiedy trzeba zdążyć

Tylko 2 gminy uchwaliły plan ogólny. Ile gmin zdąży przygotować plany ogólne do 1 lipca 2026 roku? Z czym wiąże się uchwalenie planów ogólnych i dlaczego to takie ważne?

Jak obliczyć dochody gmin i innych JST na 2026 rok. Ministerstwo Finansów publikuje algorytm

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 19 listopada 2025 r. opracowanie „Objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na rok 2026”. W tym opracowaniu resort finansów prezentuje algorytm wyliczania dochodów przykładowej gminy. Mechanizmy wyliczenia są analogiczne dla samorządów ze wszystkich kategorii jednostek samorządu terytorialnego. Zdaniem MF, to opracowanie pozwoli każdej JST na samodzielną analizę procesu naliczenia dochodów danej jednostki.

MSiT: Opłata turystyczna w każdej gminie i Poland Travel - rządowa platforma rezerwacji usług turystycznych

Ministerstwo Sportu i Turystki pracuje nad wprowadzeniem opłaty turystycznej oraz nad stworzeniem rządowej platformy rezerwacji, która byłaby konkurencja dla komercyjnych platform - poinformował 19 listopada 2025 r. w Sejmie wiceminister sportu Ireneusz Raś. Jest już gotowy wstępny projekt przepisów dot. opłaty turystycznej, która byłaby możliwa do wprowadzenia w każdej gminie.

3,6 mld zł dla NFZ na nadwykonania – rząd zajmie się projektem. Co zmieni nowa ustawa?

Trwa Rada Ministrów. W porządku obrad jest projekt ws. przekazania ok. 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego do Narodowego Funduszu Zdrowia na sfinansowanie tzw. nadwykonań. Ministrowie rozpatrzą też projekt ws. wytwarzania przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dokumentów publicznych.

REKLAMA

Czy zadowalający jest uznaniowy nadzór wojewody nad zarządzeniami starosty?

Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzeniami starosty w zakresie ich legalności, czyli zgodności z prawem, a nie celowością. Przysługującym środkiem w postaci rozstrzygnięcia nadzorczego jest akt administracyjny, mocą którego wojewoda stwierdza nieważność w części lub w całości zarządzenia. Rozstrzygnięcie zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o prawie do złożenia skargi - w ciągu 30 dni - do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA).

Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

REKLAMA

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA