Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]
REKLAMA
REKLAMA
Jak postępować w przypadku otrzymania niepełnej deklaracji? Czy organ zobowiązany jest do wezwania składającego deklarację do jej uzupełnienia?
W takim wypadku należy wprowadzić do systemu dane w niej zawarte. Organ nie jest zobowiązany do wzywania właściciela/zarządcy do uzupełnienia deklaracji. Zgodność danych ze stanem faktycznym zostanie w przyszłości zweryfikowana (np. podczas corocznego przeglądu kominiarskiego).
REKLAMA
Co w sytuacji, gdy deklaracja jest wypełniona, ale niepodpisana?
Deklaracja musi być podpisana – stanowi oświadczenie woli składającego deklarację. W przypadku braku podpisu pod deklaracją, urzędnik powinien wezwać składającego deklarację do uzupełnienia tego braku w trybie przewidzianym w art. 64 §2 KPA.
W jaki sposób można dokonać edycji niewłaściwie wprowadzonej deklaracji?
REKLAMA
Aby edytować deklarację , konieczne jest wyszukanie deklaracji w zakładce Deklaracje i wybranie opcji: Edytuj (poprzez wybór Akcji (3 kropki)). Edycja jest możliwa w zakresie samej treści deklaracji nie zaś w zakresie danych adresowych budynku. Należy pamiętać, że opcja edycji dotyczy wyłącznie tych deklaracji, które zostały dodane do bazy CEEB przez danego użytkownika. Pracownik urzędu nie może edytować deklaracji, które zostały dodane przez innych pracowników, czy obywateli, którzy skorzystali ze składania deklaracji w formie on-line.
Ważne: opcja edycji nie dotyczy aktualizacji deklaracji. Jeżeli do urzędu gminy/miasta została złożona kolejna deklaracja przez obywatela, która zawiera aktualizacje w zakresie np. źródła ciepła lub spalania paliw, konieczne jest dodanie nowej deklaracji do bazy CEEB. Opcja edycji nie dotyczy również danych adresowych budynku.
Opcja edycji możliwa jest w panelu urzędnika oraz w panelu obywatela.
Proszę o informację dot. pola A09 Formularza A. Co w przypadku domów jednorodzinnych. Z reguły znajduje się w takich domach 1 lokal mieszkalny, więc mieszkańcy nie zaznaczają tego pola. Natomiast system przy wprowadzaniu deklaracji wyświetla błąd o pominięciu zaznaczenia.
System (z poziomu pracowników urzędów gmin) umożliwia wprowadzenie deklaracji z niepełnymi danymi. Pracownik urzędu jest zobligowany do wprowadzenia deklaracji zgodnej z przedłożoną przez właściciela/zarządcę wersją papierową. System sygnalizuje informację, iż nie wszystkie pola zostały wypełnione, jednak pozwala na wprowadzenie deklaracji. Zgodność wprowadzonych informacji w deklaracji ze stanem faktycznym będzie weryfikowana w późniejszym terminie, np. podczas przeglądu kominiarskiego.
Co w przypadku gdy osoba składająca deklarację papierową do urzędu nie zaznaczy w niej czy jest właścicielem czy zarządcą?
System pozwoli przyjąć tak złożoną deklarację wprowadzoną przez urzędnika.
Co w przypadku, jeśli mieszkaniec złoży samodzielnie deklarację i ją zatwierdził, a na miejscu nieruchomości podczas kontroli okazuje się, że ma inne źródło ogrzewania. Jak Urzędnik może zmienić tą informację?
Przy każdej aktualizacji stanu faktycznego dotyczącego źródeł ciepła lub spalania paliw właściciel/zarządca budynku/lokalu jest zobowiązany w ciągu 14 dni od uruchomienia tego źródła złożyć nową deklarację w ramach CEEB. Na tym etapie pracownik urzędu nie ma możliwości zmiany danych zadeklarowanych w aplikacji CEEB.
W deklaracji B petent nie wpisał mocy pieca ponieważ jej nie zna. Czy jeżeli nie wpisze tej mocy można złożyć taką deklarację? W deklaracji A jest okienko do zaznaczenia - brak informacji a w deklaracji B nie ma?
Tak, jest możliwość wprowadzenia deklaracji z niepełnymi danymi. System zasygnalizuje brak wszystkich informacji, natomiast pozwoli na zapisanie deklaracji w systemie.
REKLAMA
REKLAMA