REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]

Subskrybuj nas na Youtube
Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]
Co zrobić z deklaracją do CEEB z błędami [Wyjaśnienia GUNB]
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić jak deklaracja CEEB ma błędy?

Jak postępować w przypadku otrzymania niepełnej deklaracji? Czy organ zobowiązany jest do wezwania składającego deklarację do jej uzupełnienia?

W takim wypadku należy wprowadzić do systemu dane w niej zawarte. Organ nie jest zobowiązany do wzywania właściciela/zarządcy do uzupełnienia deklaracji. Zgodność danych ze stanem faktycznym zostanie w przyszłości zweryfikowana (np. podczas corocznego przeglądu kominiarskiego).

REKLAMA

Co w sytuacji, gdy deklaracja jest wypełniona, ale niepodpisana?

Deklaracja musi być podpisana – stanowi oświadczenie woli składającego deklarację. W przypadku braku podpisu pod deklaracją, urzędnik powinien wezwać składającego deklarację do uzupełnienia tego braku w trybie przewidzianym w art. 64 §2 KPA.

W jaki sposób można dokonać edycji niewłaściwie wprowadzonej deklaracji?

REKLAMA

Aby edytować deklarację , konieczne jest wyszukanie deklaracji w zakładce Deklaracje i wybranie opcji: Edytuj (poprzez wybór Akcji (3 kropki)). Edycja jest możliwa w zakresie samej treści deklaracji nie zaś w zakresie danych adresowych budynku. Należy pamiętać, że opcja edycji dotyczy wyłącznie tych deklaracji, które zostały dodane do bazy CEEB przez danego użytkownika. Pracownik urzędu nie może edytować deklaracji, które zostały dodane przez innych pracowników, czy obywateli, którzy skorzystali ze składania deklaracji w formie on-line.

Ważne: opcja edycji nie dotyczy aktualizacji deklaracji. Jeżeli do urzędu gminy/miasta została złożona kolejna deklaracja przez obywatela, która zawiera aktualizacje w zakresie np. źródła ciepła lub spalania paliw, konieczne jest dodanie nowej deklaracji do bazy CEEB. Opcja edycji nie dotyczy również danych adresowych budynku.

Opcja edycji możliwa jest w panelu urzędnika oraz w panelu obywatela.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Proszę o informację dot. pola A09 Formularza A. Co w przypadku domów jednorodzinnych. Z reguły znajduje się w takich domach 1 lokal mieszkalny, więc mieszkańcy nie zaznaczają tego pola. Natomiast system przy wprowadzaniu deklaracji wyświetla błąd o pominięciu zaznaczenia.

System (z poziomu pracowników urzędów gmin) umożliwia wprowadzenie deklaracji z niepełnymi danymi. Pracownik urzędu jest zobligowany do wprowadzenia deklaracji zgodnej z przedłożoną przez właściciela/zarządcę wersją papierową. System sygnalizuje informację, iż nie wszystkie pola zostały wypełnione, jednak pozwala na wprowadzenie deklaracji. Zgodność wprowadzonych informacji w deklaracji ze stanem faktycznym będzie weryfikowana w późniejszym terminie, np. podczas przeglądu kominiarskiego.

Co w przypadku gdy osoba składająca deklarację papierową do urzędu nie zaznaczy w niej czy jest właścicielem czy zarządcą?

System pozwoli przyjąć tak złożoną deklarację wprowadzoną przez urzędnika.

Co w przypadku, jeśli mieszkaniec złoży samodzielnie deklarację i ją zatwierdził, a na miejscu nieruchomości podczas kontroli okazuje się, że ma inne źródło ogrzewania. Jak Urzędnik może zmienić tą informację?

Przy każdej aktualizacji stanu faktycznego dotyczącego źródeł ciepła lub spalania paliw właściciel/zarządca budynku/lokalu jest zobowiązany w ciągu 14 dni od uruchomienia tego źródła złożyć nową deklarację w ramach CEEB. Na tym etapie pracownik urzędu nie ma możliwości zmiany danych zadeklarowanych w aplikacji CEEB.

W deklaracji B petent nie wpisał mocy pieca ponieważ jej nie zna. Czy jeżeli nie wpisze tej mocy można złożyć taką deklarację? W deklaracji A jest okienko do zaznaczenia - brak informacji a w deklaracji B nie ma?

Tak, jest możliwość wprowadzenia deklaracji z niepełnymi danymi. System zasygnalizuje brak wszystkich informacji, natomiast pozwoli na zapisanie deklaracji w systemie.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rządowy program "Moc Małych Społeczności". Do podziału 70 mln zł. Nabór wniosków do 9 czerwca 2025 r.

W piątek, 16 maja 2025 r. rozpoczął się nabór wniosków w ramach „Rządowego Programu wsparcia organizacji pozarządowych Moc Małych Społeczności”. Adresowany jest do NGOsów działających w mniejszych miastach oraz na terenach wiejskich.

Konkurs "Aktywny Senior 2025". Wnioski o dofinansowania można składać do 11 czerwca 2025 r.

12 maja 2025 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór wniosków do zadania Aktywny Senior w ramach programu Aktywność dla Każdego. Wnioski o dofinansowania w ramach konkursu "Aktywny Senior 2025" można składać do 11 czerwca 2025 r.

Duży ruch na Okęciu. Lotnisko od początku roku odprawiło ponad 6,6 mln podróżnych

Lotnisko Chopina jest na granicy przepustowości. Od stycznia do końca kwietnia br. odprawiło już ponad 6,6 mln podróżnych, podczas gdy w tym samym okresie w ubiegłym roku było to prawie 5,9 mln osób. Dokąd latamy najczęściej?

Polacy mniej chodzą do kina

Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące widzów w kinach w 2024 r. W porównaniu z 2023 r., liczba widzów w kinach stałych spadła o 0,4 proc. do 49,5 mln

REKLAMA

Spacer w lesie - lek na codzienny stres

Regularne, 30-minutowe spacery w naturze pięć razy w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko depresji aż o 30% – podaje raport Transforming Scotland's Health. W obliczu prognoz WHO, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą chorobą na świecie, kontakt z przyrodą to skuteczna forma profilaktyki.

Są fundusze na ekologię, cyfryzację i innowacje

W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowej i wdrażania kolejnych innowacji, nie można zapominać o zagrożeniach, które się z nimi wiążą. Zgodnie z unijną zasadą „Do No Significant Harm” („Nie Czyń Znaczącej Szkody”), gdy ubiegamy się o wsparcie z funduszy, jesteśmy zobowiązani do prowadzenia inwestycji w sposób, który nie będzie wyrządzać poważnych szkód środowiskowych czy społecznych.

Spadł ruch na radomskim lotnisku, ale w planach nowe kierunki

Polskie Porty Lotnicze poinformowały, że lotnisko w Radomiu obsłużyło w kwietniu br. ok. 2,5 tys. pasażerów; to spadek o 42 proc. wobec zeszłego roku. W pierwszych czterech miesiącach tego roku ruch w radomskim pocie spadł o 31 proc.

Ratownicy medyczni nie chcą kamizelek nożoodpornych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych (OZZRM) uważa, że pomysł powszechnego wprowadzenia kamizelek nożoodpornych, jako reakcji na śmierć ratownika ugodzonego nożem, nie jest dobry. Co proponują związkowcy?

REKLAMA

Ostatni dzwonek dla zdrowia młodych. 7 maja 2025 r. sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się zakazem sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18. roku życia

W środę sejmowa Komisji Zdrowia rozpatrzy rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wcześniej, ponad 20 organizacji działających w ochronie zdrowia apelowało o jak najszybsze jej procedowanie. Chodzi o zakaz sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18 r.ż.

Wybory prezydenckie: ułatwienia dla wyborców 60+

Transport do i z lokalu wyborczego. Możliwość głosowania korespondencyjnego albo za pośrednictwem pełnomocnika. Możliwość zmiany miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z tych wszystkich ułatwień mogą skorzystać wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania w tegorocznych wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ukończą 60. rok życia. A także wyborcy niepełnosprawni – bez względu na wiek.

REKLAMA