REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorygować złożoną deklarację CEEB [termin do 30 czerwca 2022 r.]

Subskrybuj nas na Youtube
Jak skorygować złożoną deklarację CEEB [termin do 30 czerwca 2022 r.]
Jak skorygować złożoną deklarację CEEB [termin do 30 czerwca 2022 r.]
Media

REKLAMA

REKLAMA

Możliwość korygowania pomyłek w złożonych deklaracjach, ulepszone wyszukiwanie punktów adresowych, możliwość samodzielnego resetu hasła przez gminnego administratora i stopniowania uprawnień użytkowników w danej gminie to tylko część z nowych funkcjonalności wprowadzonych przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w systemie do składania deklaracji CEEB.

Do kiedy trzeba złożyć deklarację CEEB?

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, czyli system informatyczny umożliwiający złożenie online deklaracji na temat źródeł ciepła i spalania, ruszyła 1 lipca ub.r. W składanych do CEEB deklaracjach znajdują się informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach. Każdy właściciel/zarządca nieruchomości (mieszkania/domu/budynku lub lokalu użytkowego) musi złożyć deklarację do 30 czerwca 2022 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Jak złożyć deklaracje CEEB?

Deklaracje można składać online lub w formie papierowej do urzędu gminy. Te ostatnie wprowadzają do systemu uwierzytelnieni przez gminnego administratora urzędnicy w terminie 6 miesięcy od ich złożenia (w przypadku budynków już istniejących) lub 30 dni od złożenia (w przypadku nowo powstałych budynków, gdzie źródło ciepła zostało uruchomione po 1 lipca ub.r.).

Zmiany w składaniu deklaracji CEEB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, który prowadzi rejestr CEEB, poinformował o wprowadzeniu nowych funkcjonalności w ramach systemu, które mają usprawnić jego działanie.

Czy można korygować złożoną deklarację CEEB?

Wprowadzono między innymi możliwość edycji złożonych deklaracji w celu skorygowania pomyłek. Uruchomiono poza tym funkcjonalność pozwalającą na samodzielny reset hasła do systemu przez administratorów lokalnych w danej gminie. Dodano również możliwość stopniowania uprawnień użytkowników CEEB w danej gminie. Administrator lokalny przy tworzeniu kont użytkowników lokalnych ma teraz możliwość przyznania pełnego dostępu do bazy CEEB lub też ograniczonego tylko do odczytu.

REKLAMA

Nowe filtry w bazie CEEB dla gmin?

Kolejną zmianą ważną dla urzędników obsługujących deklaracje CEEB jest dodanie nowych filtrów wyszukiwania w zakładce Budynki i Deklaracje. Filtr „Wpisz adres” umożliwia wyszukiwanie adresów i deklaracji poprzez wpisanie całego lub części adresu (wyszukiwanie kontekstowe). Dodatkowo, utworzono możliwość wyszukiwania punktów adresowych poprzez uzupełnienie numeru budynku i wprowadzono analogiczne rozwiązanie w zakresie możliwości wyszukiwania Budynków i Deklaracji dla obywateli – głównie z myślą o zarządcach, którzy dodają dużą liczbę deklaracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kim jest Administrator Wojewódzki w bazie CEEB?

Poza tym stworzono też nowy profil w ramach bazy CEEB – Administrator Wojewódzki. Posiada on dostęp do bazy jedynie „do odczytu” bez możliwości dodawania deklaracji czy ich edycji. Celem utworzenia tej roli było przyznanie administratorowi na poziomie województwa dostępu do danych statystycznych na poziomie województwa.

Jak dowiedzieć się, czy deklaracja CEEB jest wpisana do ewidencji?

GUNB zapowiedział także wprowadzenie jeszcze w tym kwartale kolejnych funkcjonalności. Pierwszą z nich ma być nowy panel zarządzania punktami adresowymi umożliwiający łączenie oraz usuwanie punktów adresowych. Przygotowywana jest również nowa e-usługa „Sprawdź swoją deklarację”, które pozwoli obywatelom dowiedzieć się, czy ich deklaracja została już zapisana w systemie.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

REKLAMA

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

REKLAMA

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

REKLAMA