REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ePUAP: wniosek o dodatek węglowy przez Internet [aktywny druk w PDF]

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego [aktywny druk w PDF]
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego [aktywny druk w PDF]
Media

REKLAMA

REKLAMA

Aktywny wniosek o wypłatę dodatku węglowego można dołączyć jako załącznik do "Pisma ogólnego do podmiotu publicznego” w ePUAP. Jak złożyć wniosek o dodatek węglowy przez Internet?

Gminy naruszają przepisy o kilku dodatkach węglowych na jeden adres? Spory będą rozstrzygać sądy.

REKLAMA

Gminy nie przeprowadzają wywiadów środowiskowych [kilka dodatków węglowych na jeden adres]

Wzór: Luka w przepisach o tanim prądzie. Przedsiębiorcy boją się kar za błędy w oświadczeniu dla sprzedawcy prądu

Wniosek elektroniczny o dodatek węglowy, to załącznik do listu online w ePUAP podpisanego profilem zaufanym. Przygotuj wniosek o dodatek samodzielnie na komputerze. Zaloguj się do swojego konta na ePUAP, a potem dołącz do pisma ogólnego do gminy (do MOPS albo GOPS) załącznik z wnioskiem o dodatek węglowy wypełniony na komputerze.

Kilka dodatków węglowych na jeden adres na jeden współdzielony piec [Nowelizacja z 27 października 2022 r.]

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gmina przyzna dodatek węglowy pomimo nie zgłoszenia pieca węglowego do CEEB. Rewolucyjne propozycje Senatu przyjęte przez Sejm [Nowelizacja przepisów, zmiany]

Aktywny wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego [PDF]

Aktywny wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego z Inforlex.pl

Dodatek węglowy nie będzie obniżony z 3000 zł. Sejm dał dodatkowe 2 mld zł

Sejm dał czas do końca 2022 r. na podział adresu rodzinom mieszkającym w jednym domu [dodatek węglowy]

Gdzie znajdziesz w ePUAP „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”?

Szukaj opcji: "Inne sprawy urzędowe/ korespondencja z urzędem/pismo ogólne do podmiotu publicznego."

Wniosek o dodatek węglowy w ePUAP

Krok 1. Sprawdź na stronach internetowych urzędu gminy, która z instytucji w Twoim miejscu zamieszkania, zajmuje się obsługą przyznawania i wypłatą dodatku węglowego.

Krok 2. Wypełnij na komputerze wniosek o dodatek w Wordzie albo PDFe. W praktyce podpiszesz wniosek profilem zaufanym (chyba, że masz podpis kwalifikowany). Postępuj według wskazówek: Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu (gov.pl):

  1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
  2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
  3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
  4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
  5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
  6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
  7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
  8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
  9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.

Te same zasady dotyczą plików Word.

Dlaczego musisz podpisać PDFa profilem zaufanym? A nie tylko sam list do MOPS i GOPS? Wynika to z uchwały NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21). Sędziowie orzekli:

Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. 

NSA odpowiedział na następujące pytanie:

"Czy przepis art. 46 § 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.), zgodnie z którym zasady podpisywania przewidziane w § 2a dotyczą także załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego, należy rozumieć w ten sposób, że chodzi w nim o zasady przyjęte dla określonych trybów składania podpisu elektronicznego określonych w § 2a, co oznacza, że załączniki złożone w ramach podpisanego podpisem zaufanym (kwalifikowanym) dokumentu przesłanego przez platformę ePUAP należy uznać za podpisane w rozumieniu art. 46 § 2a i 2b ww. ustawy, jako spełniające zasady zastosowanego trybu składania tego podpisu elektronicznego, zgodnie z którymi podpis zaufany (kwalifikowany) złożony przez profil zaufany ePUAP odnosi się do całej treści formularza wraz z załączonymi do niego plikami, a więc obejmuje także zawarte w nim załączniki?"

Gminy dostosowały swoje postępowanie do uchwały NSA. Składając wniosek przez ePUAP trzeba podpisać profilem zaufanym pismo ogólne i załącznik, który zawiera wniosek o:

  1. dodatek węglowy,
  2. dodatek do pelletu, drewna, oleju, gazu,
  3. dodatek elektryczny (do prądu).

Brak dwóch e-podpisów spowoduje, że otrzymasz wezwanie z urzędu do:

  1. stawienia się w MOPS/GOPS i uzupełnienia wniosku złożonego przez Internet o podpis odręczny albo
  2. złożenia wniosku ponownie przez internet z usunięciem wskazanej przez urząd wady (zniechęceni internauci często składają wniosek w wersji papierowej).

UWAGA! Gminy niekiedy akceptują skan podpisu odręcznego na wniosku o dodatek w Word albo PDF. Trzeba więc wniosek wydrukować, podpisać i zeskanować. Ta praktyka wynika z tego, że w ww. uchwale NSA sędziowie wskazali, że załącznik do listu wysyłanego przez ePUAP musi być odrębnie podpisany podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. W większości gmin wymagane jest jednak podpisanie profilem zaufanym zarówno pisma ogólnego jak i załącznika w PDF/Word.

Krok 3. Zaloguj się do portalu ePUAP, znajdź MOPS albo OPS, który rozpatrzy Twój wniosek. Następnie wybierz z katalogu spraw: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” i tam wyślij pismo:

1) dołączając do niego załącznik podpisany jak w kroku 2

2) opatrując profilem zaufanym cały list do MOPS i GOSP.

WAŻNE! Jeżeli nie masz profilu zaufanego, to możesz szybko go założyć korzystając ze swojego internetowego konta bankowego. Taką możliwość oferują ING, PKO BP, Millennium, Inteligo, Envelo (dawny Bank Pocztowy), BOŚ, ALIOR, Santander, Bank Pekao, Grupa BPS.

Krok 4. Odbierz w skrzynce pocztowej Urzędowe Potwierdzenie Złożenia.

Pamiętaj, że jeśli urząd wyda negatywną decyzję administracyjną, to możesz odwołać się od niej w terminach ustawowych. Jeżeli Twój wniosek zostanie zaakceptowany, to nie zostanie wydana decyzja - otrzymasz przelew 3000 zł i emaila z informacją o przyznaniu dodatku (jeżeli go podałeś we wniosku).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rządowi brakuje pieniędzy na służby: Policję, SG, PSP i SOP. Co z programem modernizacyjnym?

Cały czas mamy sytuację niepełnego pokrycia w budżecie wydatków na służby (chodzi o Policję, Straż Graniczną, Państwową Straż Pożarną i Służbę Ochrony Państwa) - poinformował 23 lipca 2024 r. podczas sejmowej Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych wiceszef MSWiA Czesław Mroczek. Dodał, że w najbliższym czasie przedstawione zostaną propozycje na kolejne lata.

Ponad 854 mln zł na Sejm w 2025 roku. Będą podwyżki wynagrodzeń dla posłów i wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu. Większe ryczałty na biura poselskie

Budżet Kancelarii Sejmu na 2025 r. ma wynieść 854 mln 258 tys. zł - to ponad 80 mln więcej niż w 2024 roku. W dniu 23 lipca 2024 r. sejmowa komisja regulaminowa, spraw poselskich i immunitetowych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Kancelarii Sejmu na 2025 rok. Szef Kancelarii Sejmu Jacek Cichocki poinformował, że w 2025 roku nastąpi wzrost wynagrodzeń wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu a także posłów.

Zmiany w finansowaniu ochotniczych straży pożarnych. Znamy plany ministerstwa

Wiceszef MSWiA Wiesław Leśniakiewicz przekazał, że w resorcie trwają prace nad nowelizacją rozporządzenia ws. przyznawania rekompensaty pieniężnej oraz wyrównania do wysokości rekompensaty wypłacanej strażakowi ratownikowi ochotniczej straży pożarnej.

Zmiany w wynagradzaniu pracowników samorządowych wchodzą w życie 1 sierpnia 2024 r. Pensje od 4000 zł do 6200 zł

1 sierpnia wejdzie w życie znowelizowane rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Ale na wyższe pensje można liczyć przy pensjach należnych od 1 lipca. 

REKLAMA

Polaków ubywa, takie są fakty. Dane GUS pokazują co się dzieje, jest coraz gorzej

Polaków jest coraz mniej. W porównaniu z poprzednim rokiem liczba ludności w Polsce zmniejszyła się o prawie 130 tys. osób. Spadek liczby ludności zanotowano w 14 województwach i w 270 powiatach. Takie dane podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Tragiczne dane z weekendu - wypadki i utonięcia

Statystyki z minionego weekendu są zatrważające. W niedzielę w pięciu wypadkach śmiertelnych zginęło 5 osób, łącznie w weekend zginęło 11 osób. 17 osób utonęło.

Nie żartuj, że masz bombę w walizce, nie zostawiaj bagażu bez opieki. Mandaty są surowe

Pozostawienie na lotnisku bagaży bez opieki staje się plagą. Straż Graniczna od początku czerwca interweniowała już 125 razy. Nałożono mandaty na łączna kwotę 11 tys. zł.

Globalna awaria systemów Microsoft. Czy mamy się czym martwić w Polsce?

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski uspokaja, że obecnie w Polsce systemy infrastruktury informatycznej działają płynnie. 

REKLAMA

Jak uczniowie Szkoły w Chmurze poradzili sobie z maturą? "Wyniki są dramatyczne"

Kilkanaście procent polskich maturzystów nie zdało egzaminu maturalnego. Jak poszło uczniom Szkoły w Chmurze? 

Coraz większa liczba dzieci ukraińskich w polskich szkołach

Od 1 września 2024 r. do polskich szkół może pójść między 20 tys. a 60 tys. ukraińskich dzieci - szacuje Paulina Chrostowska z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Zdaniem nauczycieli największym wyzwaniem w edukacji uczniów z doświadczeniem migracji jest bariera językowa.

REKLAMA