Gminy wzywają do poprawy złożonych przez ePUAP wniosków o dodatek węglowy. Nie popełnij tego błędu przy innych dodatkach
REKLAMA
REKLAMA
Gminy naruszają przepisy o kilku dodatkach węglowych na jeden adres? Spory będą rozstrzygać sądy.
REKLAMA
Gminy nie przeprowadzają wywiadów środowiskowych [kilka dodatków węglowych na jeden adres]
Jak składano wnioski o dodatek osłonowy przez ePUAP?
Internauci zastosowali ten sam sposób składania wniosków, co przy dodatku osłonowym. Jednak sposób ten gminy akceptowały tylko na początku 2022 r. I okazał się błędem w jego drugiej połowie, kiedy ruszyło przyjmowanie wniosków o dodatek węglowy. Bo wtedy gminy wdrożyły uchwałę NSA, o której w dalszej części artykułu.
Masz kilka mieszkań. Jedno wynajmujesz. Co z zamrożeniem cen prądu? [2600 kWh 3000 kWh]
Czy oświadczenie o tanim prądzie składam przez ePuap? Na jaki adres?
Poradnik Ministerstwa Klimatu o obowiązku oszczędzania prądu. Kalkulator
W czasie składania wniosków o dodatek osłonowy (styczeń – luty 2022 r.) gminy akceptowały, aby podpis elektroniczny opatrywał tylko pismo ogólne do MOPS. Do pisma był załączony wniosek o dodatek w formacie PDF/Word. I na nim nie było podpisu elektronicznego. Pismo i załącznik były traktowane jako jedność. Dlatego wystarczył podpis elektroniczny na liście. Dodatkowo część wnioskodawców miała przekonanie, że spełnia wymogi podpisania wniosku. Podpisywała go podpisem odręcznym, a potem skanowała. I kopię wysyłano przez ePUAP.
Internauci o swoich wnioskach o dodatek węglowy przez ePUAP
Internauci na forum Infor.pl tak opisują swój błąd:
Piodra - Wysłałem pismo ogólne z załącznikiem w postaci podpisanego ręcznie skanu wniosku o dodatek węglowy. Całość podpisałem profilem zaufanym. Urzędniczka MOPS odrzuciła mój wniosek z powodu nie podpisanego profilem zaufanym załącznika. Tłumaczyła to zmianą przepisów. Musiałem osobiście złożyć nowy wniosek z oświadczeniem o wycofaniu wniosku online. Kto miał rację, ja czy ta pani ? Nadmienię, że w styczniu złożyłem w identyczny sposób wniosek o dodatek osłonowy i wszystko było ok.
Mat - Mam identyczną sytuację, absurd kompletny. Podpisałem ostatnią stronę odręcznym podpisem, wysłałem wszystko podpisując podpisem elektronicznym przez profil zaufany i po 30 dniach dzwoni sympatyczna Pani z MOPS w Rudzie Śląskiej i odrzuca wniosek ze względu na brak podpisania samego pliku pdf. podpisem elektronicznym, choć widnieje na nim podpis odręczny i dodatkowo żeby w ogóle wysłać to pismo należy się zalogować na ePUAP i podpisać elektronicznie. W TYM KRAJU NIGDY NIE BĘDZIE NORMALNIE JAK TAK TO WYGLĄDA, KPINA.
Uchwała NSA o ePUAP
W uchwale NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21), sędziowie orzekli:
REKLAMA
„Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”
Gminy rozpatrując wnioski o dodatek węglowy wdrożyły wskazówki z tej uchwały do stosowanych przez siebie procedur. Ich zdaniem podpisany elektronicznie ma być zarówno list do MOPS (pismo ogólne) jak i załącznik do tego listu (wniosek o dodatek węglowy).
Te same zasady składania wniosków przez ePUAP dotyczą dodatku do pelletu, oleju opałowego, gazu LPG, drewna. A także dodatku elektrycznego (do prądu) - wnioski składa się od 1 grudnia 2022 r.
Jak podpisać wniosek o dodatek węglowy profilem zaufanym?
Wskazówki: Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu (gov.pl):
- Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
- Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
- Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
- Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
- Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
- Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
- Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
- System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
- Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.
Więcej informacji o składaniu wniosków o dodatki przez ePAUP:
Aktywny wzór wniosku o dodatek elektryczny
Inforlex.pl przygotował poniższy aktywny wzór wniosku o dodatek elektryczny do ściągnięcia w formacie PDF:
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.