REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój regionalny, Współpraca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowa ustawa o PPP a ustawa o koncesjach

Tak zwana „nowa” ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym weszła w życie 27 lutego 2009 roku. Zastąpiła ona „martwą” w praktyce ustawę z dnia 28 lipca 2005 roku, na podstawie której nie zostało przeprowadzone dosłownie żadne przedsięwzięcie z udziałem partnera publicznego i prywatnego.

Co daje komunikacja i partycypacja społeczna

Konsultacje społeczne nie są prostym sposobem na podejmowanie decyzji. Umożliwiają jednak przygotowanie np. inwestycji dostosowanych do potrzeb mieszkańców, zwiększają poziom legitymizacji i zaangażowania społecznego, co pozwala w wielu przypadkach zaoszczędzić środki finansowe i czas.

PPP - co to właściwie znaczy?

O partnerstwie publiczno – prywatnym napisano już bardzo wiele książek i artykułów, odbyła się niezliczona ilość seminariów, konferencji ale - jak się wydaje - nie do końca wiemy jak to narzędzie wykorzystywać w praktyce.

Specjalne strefy ekonomiczne - podstawy prawne, tworzenie, pomoc publiczna

Specjalne strefy ekonomiczne (SSE) to wyodrębnione administracyjnie obszary Polski, gdzie inwestorzy mogą prowadzić działalność gospodarczą na preferencyjnych warunkach. Celem funkcjonowania tego instrumentu wsparcia jest przyspieszenie rozwoju regionów poprzez przyciąganie nowych inwestycji i promocję tworzenia miejsc pracy.

REKLAMA

Wspieranie rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

W dniu 17 lipca 2010 r. weszła  w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - potocznie zwana "megaustawą". Wejście w życie tego aktu znacznie przyspieszy rozwój inwestycji telekomunikacyjnych.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Korzyści dla gmin z funkcjonowania parków technologicznych

Samorządy chętnie uczestniczą w tworzeniu parków technologicznych, które są platformą wspólnej pracy środowisk biznesowych i naukowych. Zadania przez nie realizowane są ważne dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Potencjał takich firm często nie wystarcza, aby samodzielnie wprowadzać innowacje. Dlatego tak istotne jest wsparcie finansowe samorządu terytorialnego.

Polskie samorządy w działaniu

W styczniu bieżącego roku 16 nowych projektów URBACT zostało zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący Programu. Dziś przedstawiamy opisy trzech projektów URBACT II, które realizowane są z udziałem polskich partnerów.

REKLAMA

PPP - konstrukcja umowy

W niniejszym artykule kontynuujemy cykl rozważań na temat możliwości realizacji projektów PPP w trybie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej zwanej: Ustawa).

Samorządy polubiły partnerstwo publiczno-prywatne

Minął pierwszy rok obowiązywania nowych przepisów o partnerstwie publiczno-prywatnym i koncesjach. Na ich podstawie powstają już pierwsze projekty. Najwięcej takich inwestycji jest w Wielkopolsce, ale w innych regionach samorządy także realizują przedsięwzięcia w tej formule.

Nieprawidłowości przy rozliczaniu dotacji unijnych

Podmioty, którym uda się uzyskać dofinansowanie, dopiero podczas realizacji projektu przekonują się, że pozyskanie dotacji to tylko część sukcesu. O wiele trudniejsze okazuje się niejednokrotnie prawidłowe rozliczenie i zamknięcie projektu.

Międzygminne porozumienia - konieczna staranność

Zgodnie z art. 74 ustawy o samorządzie gminnym, gminy mogą zawierać porozumienia w przedmiocie wykonywania zadań publicznych. Dotyczy to np. sytuacji, gdy jedna z gmin nie jest w stanie - choćby z przyczyn organizacyjnych - zapewnić swoim mieszkańcom wystarczającego dostępu do niektórych usług, zaś druga dysponuje w tym zakresie pewną „nadwyżką”.

Jakie są relacje między prezydentem a radą miasta

W jaki sposób prezydent miasta powinien współpracować z radnymi? Jak prezydent powinien przekonywać radnych do realizacji swojej wizji rozwoju miasta? Jak radni mogą przyczyniać się do rozwoju miasta?

Prawie miliard złotych na rozwój turystyki

W latach 2007-2013 samorządy będą mogły ubiegać się o środki na rozwój turystyki w wysokości prawie 1 mld euro. Alokacja ta znajduje się przede wszystkim w 16 regionalnych programach operacyjnych oraz w Programie Innowacyjna Gospodarka oraz Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej. Polski rząd oraz samorządy, wykorzystując dofinansowanie unijne, przeznaczą na rozwój turystyki ok. 5,2 mld zł (1,3 mld euro) do roku 2015.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Związki międzygminne realizują zadania sprzeczne z ich statutem

Związki międzygminne realizują zadania sprzeczne z ich statutemZwiązki międzygminne często organizują swoją działalność niezgodnie ze wskazaniami statutu lub obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto wydają środki publiczne z pominięciem przepisów o zamówieniach publicznych i tworzą nowe podmioty niezgodnie z prawem.

REKLAMA