Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotował i skierował 6 grudnia 2016 r. do konsultacji publicznych projekt ustawy o dokumentach publicznych. Ustawa ta ma dać podstawę prawną dla lepszej ochrony przed fałszerstwami takich dokumentów, jak m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu, karta pojazdu, książeczka żeglarska itd. Powstanie Rejestr Dokumentów Publicznych, pozwalający na sprawdzenie wzorów obowiązujących dokumentów z ich opisem, a także opisem zabezpieczeń i sposobem weryfikacji ich autentyczności, który będzie dostępny przez internet.
1 stycznia 2017 r. zostanie zlikwidowane Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP). Rolę swoistego koordynatora polityki właścicielskiej będzie pełnił prezes Rady Ministrów. Powstanie Prokuratoria Generalna Rzeczypospolitej Polskiej, która będzie zastępowała polskie państwo (w tym Skarb Państwa, organy administracji rządowej, państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, a także określone w ustawie osoby prawne inne niż Skarb Państwa) w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi.