7 wzorów oświadczeń dla zamrożenia cen prądu [aktywne PDF, pobierz]
REKLAMA
REKLAMA
Oświadczenia muszą złożyć osoby uprawnione do taniego prądu w limicie 2600 kWh i 3000 kWh. Są to:
REKLAMA
- osoby niepełnosprawne (limit 2600 kWh),
- rolnicy (limit 3000 kWh),
- rodziny wielodzietne (limit 3000 kWh).
Wzór: aktywny druk oświadczenia odbiorcy uprawnionego i instrukcja [Tauron]
20 pytań o „tani prąd” [Kompendium, oświadczenie, 79 groszy/kWh]
Najemcy wyrzuceni z systemu "taniego prądu". Wraz z wynajętymi mieszkaniami, biurami i sklepami
Ostateczny termin dla wypełnienia tego obowiązku, to koniec czerwca 2023 r.
Niezłożenie oświadczenia do końca czerwca 2023 r. wyklucza możliwość skorzystania z zamrożenia cen prądu.
Jak złożyć przez Internet oświadczenie o tanim prądzie [Profil zaufany, 79 groszy/kWh, Tauron, ENEA]
Wzór: Jak wypełnić oświadczenie o maksymalnej cenie prądu do 785 zł MWh [do 30 listopada 2022 r.]
UWAGA! Oświadczenia to nie wnioski. Zakłady energetyczne tylko przyjmują informację o prawie do niskiej ceny prądu. I stosują zasady z ustawy obliczania cen prądu.
Jakie załączniki dodajemy do oświadczeń?
1. Osoby niepełnosprawne – żadnego załącznika
2. Rodziny wielodzietne – kopia Karty Dużej Rodziny (w oświadczeniu podaje się też numer Karty)
3. Rolnicy – kopia decyzji o wymierzeniu za 2022 r. podatku rolnego. W oświadczeniu podaje się numer tej decyzji.
Masz kilka mieszkań. Jedno wynajmujesz. Co z zamrożeniem cen prądu? [2600 kWh 3000 kWh]
Czy oświadczenie o tanim prądzie składam przez ePuap? Na jaki adres?
Poradnik Ministerstwa Klimatu o obowiązku oszczędzania prądu. Kalkulator
Wzór oświadczenia [Tauron]
Wzór oświadczenia [Enea]
Wzór oświadczenia [PGE]
Wzór oświadczenia [E.ON]
Wzory pomocnicze [Infor.pl]
Jak złożyć oświadczenie o zamrożeniu cen prądz przez Internet?
Oświadczenie w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i składa za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Jak podpisać oświadczenie o tanim prądzie profilem zaufanym?
Do złożenia podpisu można wykorzystać narzędzie mObywatel.
Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu
Dokument elektroniczny w formacie PDF możesz teraz podpisać podpisem zaufanym w formacie dedykowanym dla plików pdf.
- Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
- Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
- Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
- Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
- Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
- Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
- Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
- System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
- Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.
Możesz podpisać tylko jeden plik za jednym razem. Jeśli chcesz podpisać kolejny dokument, kliknij przycisk Wróć do początku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.