REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój miast, Rozwój regionalny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fundusze szwajcarskie dla samorządów

Trwa nabór wniosków do Funduszu Partnerskiego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. O dotacje mogą ubiegać się m.in. jednostki samorządu w partnerstwie ze szwajcarskimi podmiotami.

Jak samorządy mogą przygotowywać się do nowej perspektywy finansowej

W nowej perspektywie finansowej 2014–2020 nie będzie tak dużych środków finansowych na inwestycje w samorządach jak obecnie. Dlatego warto już dziś poznać wymagania unijne i krajowe związane z przyszłą perspektywą, by lepiej przygotować się do ubiegania się o dotacje.

Odszkodowania za nieruchomości wydzielone pod drogi publiczne

Niewiele jest gmin, które nie mają problemów ze stanem prawnym dróg wydzielonych na skutek podziałów nieruchomości. Nawet jeśli wcześniej, kwestię własności dróg rozstrzygały opierając się na powszechnie aprobowanej przez sądy administracyjne wykładni przepisów, to po wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawie Bugajny i inni przeciwko Polsce okazało się, iż stosowany dotąd algorytm postępowania nie jest wystarczający dla wydania zgodnych z prawem rozstrzygnięć.

Estetyka przestrzeni miejskiej - porady praktyczne cz.2

Rozrastające się miasta, zacieśnianie miejskiej zabudowy, rozbudowa sieci podziemnej infrastruktury, to powody wypierania zieleni miejskiej. Zieleń jako element krajobrazu miast, staje się dla nas dobrem coraz bardziej ograniczonym, coraz bardziej niedostępnym.

REKLAMA

Dodatkowe środki na inwestycje w odnawialne źródła energii

Stworzenie przyjaznych warunków inwestowania w podsektor energetyki odnawialnej może w ciągu kilku lat doprowadzić do znacznego wzrostu udziału źródeł tejże energii w ogólnym zużyciu nośników energetycznych.

Przygotowanie strategii marketingowej miasta

Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.

Nowa ustawa o PPP a ustawa o koncesjach

Tak zwana „nowa” ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym weszła w życie 27 lutego 2009 roku. Zastąpiła ona „martwą” w praktyce ustawę z dnia 28 lipca 2005 roku, na podstawie której nie zostało przeprowadzone dosłownie żadne przedsięwzięcie z udziałem partnera publicznego i prywatnego.

PPP - co to właściwie znaczy?

O partnerstwie publiczno – prywatnym napisano już bardzo wiele książek i artykułów, odbyła się niezliczona ilość seminariów, konferencji ale - jak się wydaje - nie do końca wiemy jak to narzędzie wykorzystywać w praktyce.

REKLAMA

Wspieranie rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

W dniu 17 lipca 2010 r. weszła  w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - potocznie zwana "megaustawą". Wejście w życie tego aktu znacznie przyspieszy rozwój inwestycji telekomunikacyjnych.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Korzyści dla gmin z funkcjonowania parków technologicznych

Samorządy chętnie uczestniczą w tworzeniu parków technologicznych, które są platformą wspólnej pracy środowisk biznesowych i naukowych. Zadania przez nie realizowane są ważne dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Potencjał takich firm często nie wystarcza, aby samodzielnie wprowadzać innowacje. Dlatego tak istotne jest wsparcie finansowe samorządu terytorialnego.

Polskie samorządy w działaniu

W styczniu bieżącego roku 16 nowych projektów URBACT zostało zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący Programu. Dziś przedstawiamy opisy trzech projektów URBACT II, które realizowane są z udziałem polskich partnerów.

PPP - konstrukcja umowy

W niniejszym artykule kontynuujemy cykl rozważań na temat możliwości realizacji projektów PPP w trybie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej zwanej: Ustawa).

Pomysły na odnowę miast

Czerwona cegła, stylowe okucia, wielkie okna – niegdyś elementy charakterystyczne dla kompleksów fabrycznych, dziś – atrybuty modnych loftów. Jak jednocześnie pozbyć się zdewastowanych terenów i zamienić je w miejsca tętniące życiem? Trzeba je poddać rewitalizacji.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Samorządy polubiły partnerstwo publiczno-prywatne

Minął pierwszy rok obowiązywania nowych przepisów o partnerstwie publiczno-prywatnym i koncesjach. Na ich podstawie powstają już pierwsze projekty. Najwięcej takich inwestycji jest w Wielkopolsce, ale w innych regionach samorządy także realizują przedsięwzięcia w tej formule.

Przepis na idealne miasto

Od kilku lat Polska włącza się do międzynarodowych projektów i programów rewitalizacyjnych. Programy rewitalizacji przygotowane przez gminy, w większym niż dotychczas stopniu, powinny obejmować obszary zdegradowane działalnością przemysłową, celem nadania im nowych funkcji społeczno-gospodarczych.

Nieprawidłowości przy rozliczaniu dotacji unijnych

Podmioty, którym uda się uzyskać dofinansowanie, dopiero podczas realizacji projektu przekonują się, że pozyskanie dotacji to tylko część sukcesu. O wiele trudniejsze okazuje się niejednokrotnie prawidłowe rozliczenie i zamknięcie projektu.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Jakie są relacje między prezydentem a radą miasta

W jaki sposób prezydent miasta powinien współpracować z radnymi? Jak prezydent powinien przekonywać radnych do realizacji swojej wizji rozwoju miasta? Jak radni mogą przyczyniać się do rozwoju miasta?

Prawie miliard złotych na rozwój turystyki

W latach 2007-2013 samorządy będą mogły ubiegać się o środki na rozwój turystyki w wysokości prawie 1 mld euro. Alokacja ta znajduje się przede wszystkim w 16 regionalnych programach operacyjnych oraz w Programie Innowacyjna Gospodarka oraz Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej. Polski rząd oraz samorządy, wykorzystując dofinansowanie unijne, przeznaczą na rozwój turystyki ok. 5,2 mld zł (1,3 mld euro) do roku 2015.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu

Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.

REKLAMA