Czy do podpisywania skierowań do pracy, wezwań w sprawie propozycji pracy lub innej sprawy, w której urząd pracy wzywa osobę bezrobotną potrzebne jest upoważnienie starosty na podstawie art. 9 ust. 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, biorąc pod uwagę fakt, że jeśli wzywana osoba bezrobotna nie zgłosi się w terminie określonym w wezwaniu lub odmówi propozycji pracy lub nie tylko, traci status osoby bezrobotnej na podstawie art. 33 ust. 4 ww. ustawy? Czy w tym przypadku wystarczy upoważnienie dyrektora urzędu?
W niniejszym artykule prezentujemy Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych (NAWIKUS), które umożliwia monitoring, a także ocenę sposobu realizacji usług społecznych zlecanych przez samorządy organizacjom pozarządowym (NGO). Głównym celem narzędzia jest poprawa jakości, dostępności, efektywności i skuteczności usług publicznych. Jest ono skierowane zarówno do samorządów, organizacji pozarządowych, jak i samych odbiorców wsparcia. Monitoring usług odbywa się poprzez porównywanie parametrów świadczonych usług z obowiązującymi dla nich standardami i miernikami. Systematyczne zbieranie danych w trakcie realizacji usługi daje możliwość podjęcia działań doskonalących zarówno po stronie urzędów, jak i organizacji pozarządowych. Dzięki temu możliwy jest wzrost jakości i efektywności działań realizowanych przez NGO, który jednocześnie przekłada się na zwiększone zadowolenie odbiorców usług.
Czy miasta z południa Polski wykorzystują nowe technologie do inteligentnego rozwoju transportu i infrastruktury, aby polepszyć jakość życia mieszkańców? Jak oszczędzać energię w mieście, czy zagospodarowanie odpadów komunalnych może obniżyć koszty ciepła i prądu? Czy szwedzkie, niemieckie czy norweskie miasta są smart? Na powyższe pytania odpowiedzi szukać będą eksperci, politycy oraz samorządowcy podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Smart – Inteligentne Miasta, który odbędzie się 28 maja w Katowicach. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl