| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: urzędnik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu urzędnik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące urzędnik.

Nowe zasady stosowania metryki sprawy

Aktualizacja: 21.11.2011

Od 7 marca 2012 r. zacznie obowiązywać nowe pojęcie metryki sprawy, która jest obowiązkową częścią akt sprawy. W metryce znajduje się informacja dotycząca historii przebiegu sprawy wraz ze wskazaniem wszystkich osób uczestniczących w podejmowaniu czynności w postępowaniu administracyjnym. »

Skarga na wynik naboru urzędników

Aktualizacja: 21.11.2011

Co powinien zrobić przewodniczący rady gminy po otrzymaniu skargi kandydatki, która w wyniku naboru nie została zatrudniona na stanowisko urzędnicze? »

Praca w urzędzie - monitory ekranowe, okulary korygujące i ryzyko zawodowe

Aktualizacja: 17.11.2011

Pracownicy urzędów najczęściej pracują przy komputerze. Wszystkie stanowiska pracy w urzędzie z monitorami ekranowymi powinny spełniać określone przepisami wymogi i parametry, a pracownicy powinni zostać zaopatrzeni przez pracodawcę w okulary korygujące stosownie do zaleceń lekarza.  »

Zaświadczenia o niekaralności przy zatrudnianiu na stanowiskach urzędniczych

Aktualizacja: 03.11.2011

Czy osoby przyjmowane w urzędach na stanowiska kierownicze i urzędnicze muszą przedstawić zaświadczenie o niekaralności najpóźniej w dniu zatrudnienia? Czy na potrzeby konkursu wystarczy odpowiednie oświadczenie, czy też muszą się legitymować zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego przed datą zatrudnienia? »

Plusy i minusy samooceny urzędu

Aktualizacja: 28.10.2011

Z roku na rok polskie gminy i powiaty przywiązują coraz większą wagę do jakości realizowanych zadań i świadczonych usług. Coraz bardziej dostrzegają również związek pomiędzy profesjonalnym zarządzaniem, otwarciem na innowacje a poprawą jakości życia mieszkańców. »

Ciężka praca z trudnym szefem

Aktualizacja: 27.10.2011

Duża ilość obowiązków, zawrotne tempo pracy, mało satysfakcjonująca pensja, które doskwierają większości pracowników, są tylko tłem dla źródła największej frustracji w pracy: szefa despoty. Badania dowodzą, że dla wielu największym źródłem stresu w pracy jest właśnie przełożony. Jak sobie z tym radzić? »

Język migowy w urzędach w 2012 r.

Aktualizacja: 25.10.2011

12 września 2011 r. Prezydent podpisał ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która narzuca umożliwienie osobom głuchoniemym komunikacji z organami administracji publicznej poprzez zapewnienie tłumacza migowego. Urzędy mają tylko kilka miesięcy na przystosowanie placówek do nowych regulacji. »

Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”

Aktualizacja: 27.09.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

Praktyczne ujęcie funkcjonowania służby przygotowawczej

Aktualizacja: 21.09.2011

Służba przygotowawcza nabiera szczególnego znaczenia w dobie kryzysu dotykającego także sektor jednostek finansów publicznych. Przy ograniczonych lub braku możliwości zabezpieczenia dodatkowych środków na rozwój administracji wartością jest fachowe podejście do inwestowania w kapitał ludzki, nie tylko w wymiarze finansowym. »

Studia podyplomowe pracowników samorządowych to szansa na szybszy rozwój gmin

Aktualizacja: 12.09.2011

Pracownicy samorządów powinni stale podnosić swoje kwalifikacje, bowiem od jakości ich wiedzy zależy nie tylko pozyskiwanie unijnych funduszy, lecz także sprawne zarządzanie gminą i jej rozwój z korzyścią dla mieszkańców. Najlepszym sposobem na poszerzenie wiedzy jest udział w studiach podyplomowych, które oferują nie tylko zdobycie teoretycznej wiedzy, ale też praktycznych umiejętności. »

Organizacja pracy urzędu w okresie letnim

Aktualizacja: 04.07.2011

Sezon letni wiąże się z występowaniem wysokich temperatur i silnego promieniowania słonecznego w miejscach pracy. Pracodawcy mają obowiązek podejmować różne działania zmierzające do ograniczenia oddziaływania tych czynników na pracowników. »

Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych

Aktualizacja: 13.09.2011

Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji. »

Kolejne umowy o pracę w służbie cywilnej

Aktualizacja: 13.06.2011

Czy po upływie umowy o pracę zawartej na okres 12 miesięcy z nowo przyjętym pracownikiem służby cywilnej (który wcześniej nie pracował w służbie cywilnej) można zawrzeć kolejną umowę na 12 miesięcy czy na dłuższy okres? »

Jak właściwie przywitać delegację w urzędzie

Aktualizacja: 10.10.2011

W pozdrowieniach obowiązują ścisłe zasady. Przede wszystkim wchodzący zawsze pozdrawia pierwszy. Pozdrawiając więcej osób, wystarczy powitanie ogólne. Czy w urzędach przestrzegane są zasady savoir-vivre’u? »

Bezpieczeństwo i higiena pracy w urzędzie - służba i szkolenia BHP

Aktualizacja: 25.05.2011

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy, dotyczy to również pracowników zatrudnionych w urzędzie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wyrwa

Doradca podatkowy nr 12653

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »