W zakładowym planie kont jest zapis, iż materiały zakupione na potrzeby administracyjno-gospodarcze (materiały biurowe, materiały gospodarcze, środki czystości) lub na potrzeby gospodarki transportowej (paliwo, części i materiały do napraw bieżących samochodów) oraz zakup bloczków mandatowych odpisuje się w ciężar kosztów w momencie zakupu po rzeczywistych cenach zakupu. Wartość niezużytych materiałów ustala się w drodze spisu z natury na dzień bilansowy i wprowadza na stan zapasów, korygując koszty o wartość tego stanu pod datą przeprowadzenia inwentaryzacji. Bloczek mandatowy jest drukiem ścisłego zarachowania i na koniec roku przeprowadza się ich inwentaryzację. W instrukcji inwentaryzacyjnej przyjęto uproszczenie, iż inwentaryzacją objęte są tylko czyste bloczki mandatowe, natomiast bloczki znajdujące się na stanie osób posiadających uprawnienia traktowane są jako zużyte. Czy należy wykazać w spisie z natury materiałów ilość niezużytych bloczków mandatowych w ilości zaewidencjonowanej w książce druków ścisłego zarachowania, czy wystarczy, że w protokole inwentaryzacyjnym z druków ścisłego zarachowania będzie wykazane, iż na stanie jest np. 5 czystych bloczków mandatowych?
Kwestie dotyczące przejazdu, stają się powodem licznych sporów międzysąsiedzkich. Wynika to z faktu, że niestety nie wszystkie działki posiadają odpowiedni dojazd do drogi publicznej. Brak własnej drogi dojazdowej oznacza, że trzeba będzie polegać na sąsiadach. W tym kontekście rodzi się wiele pytań dotyczących m.in. zasad ustanowienia i funkcjonowania służebności na rzecz drugiej działki (tzw. nieruchomości władnącej). Eksperci portalu RynekPierwotny.pl w ramach odpowiedzi na wspomniane pytania, postanowili zaprezentować najważniejsze aspekty służebności związanych z koniecznym dojazdem, przechodem oraz przejazdem.
Prezydent podpisał ustawę z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o ochronie baz danych. Zmieni się m.in. definicja "upoważniony podmiot". Zgodnie z nią przez „upoważniony podmiot” ustawodawca rozumie: jednostkę sektora finansów publicznych, instytucję oświatową, uczelnię lub niedziałającą w celu osiągnięcia zysku organizację prowadzącą działalność pożytku publicznego, która w ramach swoich statutowych zadań prowadzi działania na rzecz beneficjentów w zakresie edukacji, szkoleń, czytania adaptacyjnego lub dostępu do informacji.