REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przetarg, Oferta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy można sprzedać mieszkanie z gminnego zasobu bez przetargu?

Sprzedaż mieszkania przez gminę a przetarg.

Przetarg z 30 dniowym terminem składania ofert

Przepisy nowego P.z.p. w szerszym niż dotychczas zakresie umożliwiają przyśpieszenie procedury przetargu nieograniczonego w postępowaniu przeprowadzanym wg. reguł dotyczących zamówień o wartości unijnej. W zasadniczym zakresie 35 dniowy termin na składanie ofert, będzie mógł zostać skrócony przez zamawiającego o 5 dni.

Dołączanie dokumentów przedmiotowych do oferty

Pomimo, że w nowym P.z.p. przewidziano rozwiązania dotychczas nieznane przepisom prawa zamówień publicznych, to zasadniczo ustawa ta wprowadza szereg drobnych zmian, w tym zmierzających do doprecyzowania lub zwiększenia klarowności aktualnie obowiązujących rozwiązań. Niektóre z zaproponowanych mechanizmów stanowią odstąpienie od rozwiązań, wprowadzonych przy okazji implementowania do krajowego porządku prawnego rozwiązań dyrektyw zamówień z 2014 r. Przykładem takiej zmiany, jest odstąpienie od aktualnie obowiązujących reguł dotyczących składania przez wykonawców dokumentów na potwierdzenie, że oferowane świadczenia spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Postępowanie o udzielenie zamówienia a selektywne zbieranie odpadów 2019 r.

Już 1 stycznia 2019 r. zmieniły się przepisy dotyczące szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. Sprawdź zmiany!

REKLAMA

Szacowanie wartości zamówienia przy środkach na czteroletni program rządowy

Jednostka oświatowa dostała za zadanie realizować program z zakresu administracji rządowej. W ramach czteroletniego programu realizowane będą zajęcia wczesnego wspomagania. Przez kolejne cztery lata jednostka ma do dyspozycji: 2018 r. - 78 000 zł, 2019 r. - 94 000 zł, 2020 r. - 110 000 zł, 2021 r. - 110 000 zł. Środki te zostaną przeznaczone na wynagrodzenie specjalistów w ramach umów zleconych. Jak powinna wyglądać procedura przeprowadzenia zamówień publicznych? Czy rozeznania cenowe można przeprowadzać co rok i stosować wewnętrzne zasady zakupów do 30 000 euro, czy raczej powinno się przeprowadzać przetargi, biorąc pod uwagę ogólną kwotę programu?

Polityka Rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego przyjęta przez Radę Ministrów 2017 r.

„Polityka Rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego” [dalej również: „Polityka PPP”][1] przyjęta przez Radę Ministrów.

Zamawiający nie ma obowiązku analizować czy nie narusza zasad konkurencji

W wyroku KIO z dnia 7 lutego 2017 r. przedstawiono interpretację przesłanek udzielenia zamówienia in-house na podstawie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2017 r.

Prawidłowe uzasadnienie odrzucenia oferty

W jaki sposób prawidłowo uzasadnić odrzucenie oferty wykonawcy? Czy uzasadnienie prawne ma większy wpływ na ocenę zasadności odrzucenia oferty?

REKLAMA

Wyjaśnienia wykonawcy a oferta

W jaki sposób należy traktować wyjaśnienia wykonawcy? Czy stanowią one część jego oferty?

Zmowa przetargowa a odrzucenie oferty

Kiedy zmowa przetargowa stanowi podstawę do odrzucenia oferty? W jaki sposób należy potraktować wykonawcę, który zgodził się wstępnie na wpłynięcie niezgodnie z zasadami uczciwej konkurencji na wynik postępowania przetargowego, ale się z tego wycofał?

Ile ofert na część zamówienia?

Czy wykonawca może złożyć więcej niż jedną ofertę na tą samą część zamówienia? Co powinien zrobić zamawiający w takiej sytuacji?

Omyłki pisarskie w ofercie wykonawcy

Zarówno w orzecznictwie jak i doktrynie przyjmuje się, że oczywista omyłka pisarska polegająca na przekręceniu, opuszczeniu wyrazu, błędzie logicznym lub pisarskim powinna być możliwa do poprawienia bez odwoływania się do innych dokumentów. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej poprawienie niedokładności, które widoczne są dla każdego nie wywołuje zmiany treści merytorycznej oświadczenia woli złożonego przez wykonawcę.

Jak unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty

Ogłosiliśmy przetarg na organizację szkolenia zgodnie z PZP. W SIWZ określiliśmy warunki udziału w postępowaniu. Jednym z warunków było zapewnienie trenerów z wykształceniem minimum średnim. Do przetargu przystąpiły 2 firmy. Jedna firma w ofercie napisała, że szkolenie przeprowadzi wykładowca: pan X posiadający wykształcenie: mistrz spawacz. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienie czy ten pan posiada wykształcenie średnie bo taki był warunek.

Negocjowanie treści oferty po jej złożeniu

Czy po upływie terminu składania ofert wykonawca nie może zmienić już swojej oferty? Jakie stanowisko w tym zakresie zajmuje Krajowa Izba Odwoławcza?

Termin na wniesienie odwołania od czynności zamawiającego

Dla zachowania terminu wniesienia odwołania konieczne jest jego doręczenie w wymaganym terminie Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie wnosi się w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Poprawki w ofercie - jak je wprowadzić?

To zamawiający, a nie wykonawca wprowadza poprawki do oferty. Pomimo iż czynności te powinny być podjęte przez samego zamawiającego (bez udziału wykonawcy), to dokonanie poprawek może, a czasem nawet powinno być poprzedzone wyjaśnieniami treści oferty, dokonanymi na podstawie art. 87 ust. 1 p.z.p.

Podwyższenie progu bagatelności a utrata pracy

Czy podwyższenie progu bagatelności w zamówieniach publicznych może dla niektórych osób oznaczać utratę pracy? Raport firmy szkoleniowej i doradczej APEXnet, „Świadomość i postawy wobec podniesienia progu bagatelności w zamówieniach publicznych” pokazuje, iż osoby zajmujące się zamówieniami publicznymi raczej nie mają takich obaw.

Aukcja elektroniczna to nie oferta dodatkowa

Aukcji elektronicznej nie można utożsamiać ofertą dodatkową. W szczególności, oferty składane w toku aukcji elektronicznej nie są ofertami w rozumieniu p.z.p., a „postąpieniami”.

Kosztorys ofertowy - jak ocenić wartość 0 zł?

Wartość 0 zł w kosztorysie ofertowym należy oceniać w konkretnych okolicznościach sprawy, mając na uwadze treść postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz charakter zamówienia. Tak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w jednym ze swoich wyroków.

Drugi przetarg na modernizację tramwajów w Grudziądzu

Przetarg na modernizację sieci tramwajowej ogłosiły powtórnie władze Grudziądza (woj. kujawsko-pomorskie). Za pierwszym razem postępowanie unieważniono, bo oferty znacznie przekroczyły możliwości budżetu miasta.

Śląskie: Wkrótce grupowy przetarg na zakup energii dla samorządów

W połowie roku ogłoszony zostanie wspólny przetarg na zakup energii elektrycznej na potrzeby 21 samorządów woj. śląskiego, zużywających rocznie ponad 175 gigawatogodzin prądu. Samorządowcy liczą, że grupowy zakup zmniejszy koszty nawet o kilkanaście procent.

Białystok: Przetarg na ukończenie przerwanej budowy stadionu

Budowa miejskiego stadionu w Białymstoku, najpoważniejsza w województwie podlaskim inwestycja, została przerwana w 2011 roku. W czerwcu miasto odstąpiło od umowy z wykonawcą z powodu opóźnienia. Trwa przetarg na wyłonienie firmy, która stadion dokończy.

Wartość kredytów a zasady organizacji przetargów

Gmina zamierza przeprowadzić postępowanie przetargowe na udzielenie dwóch kredytów. Jednego na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, a drugiego na pokrycie własnych należności. Szacunkowa wartość zamówienia każdego z kredytów jest poniżej progu określonego w art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. Natomiast szacunkowa wartość obydwu kredytów łącznie jest powyżej tego progu. Czy przeprowadzenie dwóch postępowań na każdy z kredytów oddzielnie w trybie procedury krajowej nie będzie stanowiło podziału zamówienia w celu pominięcia tzw. procedury europejskiej?

Nierzetelni wykonawcy wykluczani bez wyroku sądu

W systemie zamówień publicznych nie ma miejsca dla wykonawców, którzy nierzetelnie wykonują dane zamówienie. Do wykluczenia takiego wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia nie jest już niezbędne prawomocne orzeczenie sądu.

Zamówienia publiczne - dostęp do informacji

Czy gmina ma, na podstawie ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznych, obowiązek udostępniać wnioskodawcy faktury VAT oraz protokoły odbioru związane z realizacją zamówienia publicznego?

Nowy protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Od 11 grudnia 2010 r. obowiązuje rozporządzenie określające wzory protokołów sporządzanych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Po prawie roku – kiedy to zostały znowelizowane przepisy o zamówieniach publicznych – zamawiający mogą nareszcie wykorzystywać wzory dostosowane do nowych regulacji prawnych.

Zamówienia publiczne do 14 000 euro

Odbiurokratyzowanie postępowań przy zamówieniach o wartości poniżej 14 000 euro ma charakter formalny. Dotyczy braku obowiązku spełniania wymogów związanych z prowadzeniem procedur przetargowych i innych trybów (niekonkurencyjnych), powoływania komisji przetargowej, prowadzenia dokumentacji czy też stosowania odpowiednich formularzy.

Zaliczka w zamówieniach publicznych

Nowym rozwiązaniem w systemie zamówień publicznych jest możliwość wypłacania wykonawcom zaliczek na wykonanie zamówienia publicznego. Wprowadzenie do systemu zamówień publicznych możliwości zaliczkowania ponoszonych przez wykonawców wydatków ma się przyczynić do sprawniejszej realizacji zadań i samej umowy w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego.

Błędy w realizacji zamówień finansowanych ze środków unijnych

Udzielanie zamówień publicznych podlega kontroli m.in. Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Szczególna uwaga skupiona jest na zamówieniach współfinansowanych ze środków unijnych, o czym świadczy ich liczba. W 2009 roku kontrolą objęto 177 postępowań.

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – umowa o świadczenie usług

W rządowym projekcie ustawy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wybór trybu, w jakim nastąpi wybór operatora pozostawiono do decyzji organizatora.

Wadium w zamówieniach publicznych

Wadium odgrywa bardzo ważną rolę w procesie udzielania zamówień publicznych. Nie jest to instytucja nowa przy tego typu przedsięwzięciach, jednak w dalszym ciągu interpretacja ustawowych zasad dotyczących wnoszenia, rozliczania i zwrotu tej formy zabezpieczenia oferty rodzi liczne problemy – zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców.

Umowy ramowe w systemie zamówień publicznych

Umowa ramowa to umowa zawarta między zamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców. Jej celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie – w szczególności cen i (jeżeli zachodzi taka potrzeba) przewidywanych ilości. Wartością umowy ramowej jest łączna wartość zamówień, których zamawiający zamierza udzielić w okresie trwania takiej umowy.

Są nowe rozporządzenia w zamówieniach publicznych

Od 1 stycznia 2010 r. zostały ustalone nowe tzw. progi unijne dotyczące zamówień publicznych i średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych. Zmianie uległy też rodzaje dokumentów, których mogą żądać wykonawcy i zamawiający.

Wadium zatrzymane przez zakład budżetowy

Jak zaksięgować w państwowym zakładzie budżetowym zatrzymane wadium oraz w jakim paragrafie przychodów je ująć? Czy zatrzymane wadium należy przekazać na rachunek dochodów budżetu państwa?

REKLAMA