Od początku obowiązywania kodeksu postępowania administracyjnego, a więc od 1 stycznia 1961 r. zasadą jest, że jeżeli strona w postępowaniu administracyjnym ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Wydawałoby się, że reguła ta jest jednoznaczna i oczywista, a tymczasem pomimo obowiązywania jej od kilkudziesięciu lat, praktyka organów jest często taka, że pisma doręcza się wyłącznie stronie (z pominięciem pełnomocnika) albo z kolei zarówno stronie jak i jej pełnomocnikowi.
Są czasami sytuacje, że czara goryczy się przelewa i obywatel postanawia wziąć sprawy w swoje ręce w związku z naruszeniem prywatności jego danych, niewłaściwym ich zabezpieczeniem, za szerokim zakresem przetwarzania, wykorzystywaniem w celach marketingowych pomimo braku zgody, itd. Jeżeli naprawdę chce coś zmienić, zamiast narzekać, powinien złożyć skargę do Generalnego Inspektora.