REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Promocja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Debata Prezydentów Miast

20 lutego w państwomiasto odbyła się dyskusja na temat raportu „Samorząd 3.0”, w której wziął udział Prezydent Rzeszowa – Tadeusz Ferenc, Poznania – Ryszard Grobelny, Nowej Soli – Wadim Tyszkiewicz i Wiceprezydent Warszawy – Michał Olszewski. Była to wyjątkowa okazja do zapoznania się z głosami wyróżniających się samorządowców pochodzących z miast o różnej wielkości, odmiennych uwarunkowaniach i innych wyzwaniach. T. Ferenc akcentował znaczenie w Rzeszowie ludzi młodych, R. Grobelny stawiał na ogół mieszkańców i ich etos pracy, M. Olszewski podkreślał otwartość stolicy, a W. Tyszkiewicz optował za nadaniem priorytetu gospodarce.

Mazowsze stawia na sektor finansowy i telekomunikację

Według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości głównymi atrybutami województwa są: wysoki potencjał badawczy, największa liczba zagranicznych inwestycji, lokalizacja siedzib głównych instytucji finansowych oraz mieszkańcy posiadający najwyższe przychody w Polsce. Mazowsze jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się regionów w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

Białystok stawia na centra usług

Białystok chciałby dołączyć do grupy miast, w których dynamicznie działają i rozwijają się BPO – centra usług outsourcingowych. Dziś w Polsce działa prawie 400 centrów, a pracuje w nich ponad 100 tys. osób.

REKLAMA

Rzeczpospolita Lokalna - Sejm społeczników, bojowników i ekspertów

Zapraszamy na Rzeczpospolitą Lokalną - Sejm społeczników, bojowników i ekspertów. Już 16 i 17 stycznia 2014 roku spotkamy się w Warszawie, by rozmawiać o partycypacji publicznej w wymiarze lokalnym.

Jak przyciągnąć inwestorów?

Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.

E-zmiany w postępowaniu administracyjnym

Planowane przez ustawę o informatyzacji zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego ułatwią czynności w postępowaniu administracyjnym. Forma dokumentu elektronicznego zostanie dopuszczona m. in. przy wezwaniu na rozprawę.

Doroczna Nagroda Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej

Rozwój demokracji lokalnej jest podstawowym elementem i warunkiem transformacji Polski. Wymaga on aktywnego udziału społeczeństwa, jego organizacji i instytucji publicznych. Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej została utworzona, aby ten proces wspierać. Od ponad dwudziestu lat prowadzi aktywną działalność na rzecz wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, rozwoju samorządności lokalnej i współpracy pomiędzy samorządem terytorialnym a organizacjami i inicjatywami obywatelskimi.

REKLAMA

Pesymistyczna wizja przyszłości polskich miast

Jakie zmiany są niezbędne dla utrzymania płynności finansowej miast? Jak zarządzać kurczącymi się zasobami? Jak samorządy powinny reagować na prognozy demograficzne? To pytania, na które samorządowcy muszą znaleźć odpowiedzi.

Kampania reklamująca Dolny Śląsk zostanie pokazana w 46 krajach

"Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia" - to tytuł kampanii reklamującej Dolny Śląsk, która została zainaugurowana w czwartek. Telewizyjne spoty reklamowe będą pokazywane od 1 marca we wszystkich krajach europejskich, w tym w Polsce.

Łódzkie: W szpitalach - węzły sieci teleinformatycznej

Osiem szpitali z województwa łódzkiego stanie się wkrótce głównymi węzłami regionalnej sieci teleinformatycznej. We wtorek podpisano umowy pomiędzy szpitalami i samorządem wojewódzkim. Budowa sieci to koszt ponad 71 mln zł.

Ostrów Wlkp.: Nagrody za program e-tornister i modernizację synagogi

Samorząd Ostrowa Wlkp. został zdobywcą statuetki HIT 2011 za innowacyjny w skali kraju program e-tornister dla gimnazjalistów. Taką samą nagrodę otrzymało za modernizację synagogi Ostrowskie Centrum Kultury.

Nowoczesne techniki komunikacji

E-mail, wiadomość zostawiona na poczcie głosowej, krótki SMS, wymiana zdań na czacie. Dzięki korzystaniu z tych nowoczesnych środków komunikacji możemy szybko, skutecznie i niedrogo komunikować się z innymi. Wygoda i szybkość komunikacji nie zwalniają nas jednak z przestrzegania zasad dobrych manier.

Stolica: Radni o kontrowersyjnych sposobach promocji miasta

Przez ponad godzinę dyrektor biura promocji miasta Katarzyna Ratajczyk mówiła w czwartek na sesji Rady Warszawy o pracy kierowanej przez nią jednostki. Biuro krytykowane było w ostatnim czasie m.in. za kontrowersyjny spot telewizyjny mający promować stolicę.

Katowice: "Latający Spodek" wypromował miasto

Ponad 60 proc. ankietowanych spodobał się spot filmowy z "Latającym Spodkiem" promującym Katowice w roli organizatora przedsięwzięć kulturalnych - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta w Katowicach.

Zasady urzędowego e-mailowania

Szybkość i łatwość prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną skłania do tego, aby nie zaprzątać sobie głowy formą wysyłanej wiadomości. A to błąd. Ten, kto oprze się owej pokusie, stanie się prawdziwym profesjonalistą w dziedzinie nowoczesnej komunikacji.

Znieważenie i zniesławienie samorządowca w sieci

Internet to przede wszystkim źródło wiedzy, niestety bywa on także narzędziem służącym znieważaniu oraz zniesławianiu osób publicznych. Dotyczy to zwłaszcza samorządowców – zarówno radnych, jak i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności zajmujących w nich kierownicze stanowiska.

Samorządowcy w sytuacjach kryzysowych - poradnik

Zły wizerunek samorządowca przekłada się w bezpośredni sposób na wizerunek całego miasta bądź gminy. Negatywne opinie o samorządzie mogą spowodować, że nawet przez kilka lat dany region będą szerokim łukiem omijać poważni inwestorzy, którzy przykładają wyjątkową wagę do swojego wizerunku i nie chcą, aby zła sława o danym miejscu przeniosła się na ich markę.

Siła portali społecznościowych w gminie

Konsultacje, opinie, wymiana poglądów na temat gminy lub jej włodarzy to tylko kilka z możliwości, jakie dają portale społecznościowe. Ale jest to także miejsce, które buduje relacje i wspólnotę między mieszkańcami.

Samorządowe gazety, biuletyny i ... blogi

Helsińska Fundacja Praw Człowieka oraz Izba Wydawców Prasy apelują o wprowadzenie zakazu wydawania przez samorządy i administrację publiczną prasy. Specjaliści od Public Relations twierdzą natomiast, że gazeta lub biuletyn może być sprawnym narzędziem komunikacji z mieszkańcami, niestety, często niedocenianym. 

Wspieranie rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

W dniu 17 lipca 2010 r. weszła  w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - potocznie zwana "megaustawą". Wejście w życie tego aktu znacznie przyspieszy rozwój inwestycji telekomunikacyjnych.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Gdańskie miliony w walce o ESK2016

4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

Przepis na idealne miasto

Od kilku lat Polska włącza się do międzynarodowych projektów i programów rewitalizacyjnych. Programy rewitalizacji przygotowane przez gminy, w większym niż dotychczas stopniu, powinny obejmować obszary zdegradowane działalnością przemysłową, celem nadania im nowych funkcji społeczno-gospodarczych.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Księgi wieczyste on-line

Jeszcze w tym roku notariusze i komornicy będą mogli przeglądać księgi wieczyste przez internet. Ministerstwo Sprawiedliwości zapewnia, że do końca 2010 roku księgi on-line będą dostępne dla każdego.

Samorządowe www - jeszcze informacja czy już promocja

Do niedawna wiele samorządów traktowało swoją obecność w internecie jako „zło konieczne”. Dziś sytuacja powoli się zmienia, chociaż tempo tych zmian nie jest jednostajne. Poziom świadomości samorządów na temat możliwości jakie niesie internet nadal jest bardzo zróznicowany.

Strona internetowa jako forma promocji

Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.

Jak z funduszy UE dofinansować budowę wioski tematycznej

W nowej perspektywie na lata 2007-2013 znaczna część środków, głównie z regionalnych programów operacyjnych, ale też z programu Infrastruktura i Środowisko oraz Innowacyjna Gospodarka przeznaczona zostanie na rozwój polskiej turystyki i kultury. Dofinansowane może być np. powstanie wioski tematycznej. Jak to zrobić?

Internet eliminuje wykluczenie społeczne

Internet jest narzędziem integracji społecznej - ułatwia powrót na rynek pracy, umożliwia kształcenie. Dlatego samorządy jako jednostki odpowiedzialne za rozwój lokalny i regionalny powinny likwidować wykluczenie właśnie poprzez zapewnienie dostępu do Internetu oraz szkolenia z zakresu obsługi komputera.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu

Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

REKLAMA