Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?
Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.
Z uwagi na zmiany dotyczące podatku od towarów i usług, w szczególności
zmiany obowiązujące od 1 kwietnia 2011 r., powstaje pytanie czy w ramach
nieodpłatnych przekazań towarów takich np. jak nagrody w konkursach czy
też ulotki promujące określony region lub obiekt muzealny, albo w
przypadku wręczania prezentów np. członkom zarządu, po stronie podatnika
podatku VAT czyli np. gminy, powstanie obowiązek opodatkowania takich
czynności podatkiem od towarów i usług.