| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Klienci

Dziedziczenie działalności gospodarczej

Aktualizacja: 29.08.2017

Obecnie mamy do czynienia z sytuacją, w jakiej osoby zakładające swoją działalność gospodarczą, w różnych formach, zaczynają dochodzić do wieku emerytalnego i chciałyby się z tej działalności wycofać. Osoby te bowiem zaczynały działalność zazwyczaj około roku 1990, mając 30-40 lat i obecnie mają w związku z tym około lat 60. Jednak bardzo istotne jest, że zakończenie działalności bądź wycofanie się z niej nie może oznaczać utraty źródła utrzymywania się na starość, innymi słowami należy to zrobić w taki sposób, żeby zachować środki wystarczające na godną emeryturę. »

Doręczenie pisma w postępowaniu administracyjnym

Aktualizacja: 07.03.2017

Organ administracji publicznej jest odpowiedzialny za dostarczanie pism procesowych. Robi to za pokwitowaniem przez operatora pocztowego, swoich pracowników lub inne upoważnione organy i osoby. Kwestie doręczeń pism reguluje rozdział 8 Kodeksu postępowania administracyjnego. »

Cyfryzacja to oszczędności dla obywateli i państwa

Aktualizacja: 28.09.2016

Cyfryzacja może przynieść korzyści nie tylko dla obywateli, ale także dla państwa. W perspektywie finansowej na lata 2014–2020 na realizację projektów e-administracji i otwartego urzędu w ramach Polski Cyfrowej przeznaczono ponad 1,1 mld euro. »

Dowód osobisty w smartfonie, czyli nowość w e-administracji

Aktualizacja: 27.09.2016

Trwają prace nad wdrożeniem możliwości połączenia obecnie funkcjonujących różnych metod potwierdzania swoich uprawnień za pomocą kart plastikowych (karty kredytowe, lojalnościowe, mieszkańca, dowody osobiste) w jedną elektroniczną formę zapisaną na nośnik teleinformatyczny, jakim jest m.in. smartfon. »

Skorzystają mieszkańcy i administracja

Aktualizacja: 20.09.2016

27 mln Polaków ma dostęp do bankowości internetowej i już teraz 66 proc. z nas płaci rachunki za pośrednictwem internetu, a w dużych miastach jest to już 78 proc. Klienci sklepów internetowych przyjęli bardzo dobrze płatności za pomocą linku, czyli przelewy pay-by-link, i aż 70–80 proc. zakupów opłacanych jest za pomocą tej metody. Można więc z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że różne formy rozliczeń elektronicznych znajdą wkrótce rzeszę zwolenników również w obszarze administracji centralnej i samorządowej. »

Poczta Polska wesprze e-administrację

Aktualizacja: 02.09.2016

E-skrzynka oraz Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna mają odegrać kluczową rolę w projekcie włączenia Poczty Polskiej do planu cyfryzacji państwa. Nowe usługi powinny ułatwić obywatelom kontakt z urzędami. »

Baza PESEL w pytaniach i odpowiedziach

Aktualizacja: 30.08.2016

Dostęp do bazy PESEL mają tylko uprawnione podmioty. Kto ponosi odpowiedzialność za ewentualną kradzież danych? »

Co zrobić, aby zabezpieczyć urząd przed atakiem hakerów

Aktualizacja: 15.07.2016

Cyberprzestępcy coraz śmielej biorą na celownik jednostki administracji publicznej, włamując się do urzędowych komputerów i instalując w nich szkodliwe oprogramowanie. W wyniku takich „wizyt” wykradane są poufne dane, a z bankowych kont znikają pieniądze. Zdaniem specjalistów, zajmujących się bezpieczeństwem informatycznym, skala takich zjawisk będzie rosła. »

Obowiązek meldunkowy w 2016 r.

Aktualizacja: 05.07.2016

Czy obowiązek meldunkowy został zniesiony? Kto powinien się zameldować w 2016 r.? »

Dla rozwoju e-administracji konieczna zmiana procedur

Aktualizacja: 05.07.2016

Polska w zakresie e-administracji w rankingu ONZ zajmuje 42. miejsce. Zdaniem Instytutu Jagiellońskiego konieczne są zmiany procedur zamówień publicznych. »

Modelowy regulamin konsultacji

Aktualizacja: 21.06.2016

Chociaż władze samorządowe mają już wieloletnią praktykę i doświadczenie w konsultowaniu i wdrażaniu licznych projektów i inicjatyw włączania obywateli w podejmowanie decyji publicznych, to okazuje się, że jest ciągle dużo do poprawienia. A kluczowy dokument – regulamin konsultacji – włączający mieszkańców w procesy decyzyjne, niejednokrotnie zawiera błędy lub w ogóle go nie ma. »

Wniosek o wydanie dowodu osobistego - jak wypełnić?

Aktualizacja: 15.11.2017

Prezentujemy wzór wypełnionego wniosku o wydanie dowodu osobistego. W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu niezbędne jest złożenie dodatkowego formularza, którego przykład także znalazł się w naszym artykule. »

Odpisy aktów stanu cywilnego - szybsze procedury

Aktualizacja: 09.05.2016

Odpisy aktów stanu cywilnego mają być wydawane szybciej. Projekt MSWiA przyznaje uprawnienia pracownikom urzędów stanu cywilnego do przenoszenia akt sporządzonych w księgach papierowych do rejestru. »

E-maile - jak pisać je prawidłowo?

Aktualizacja: 08.03.2016

Na co zwrócić uwagę przy konstrukcji e-maila? Jak zacząć naszą wiadomość i w jaki sposób ją zakończyć? Na jakie aspekty techniczne warto zwrócić uwagę? »

Awaria systemu a akta stanu cywilnego

Aktualizacja: 19.01.2016

Akta stanu cywilnego prowadzone są w formie elektronicznej od 1 września 2015 r. Co zrobić w sytuacji, gdy nie możemy uzyskać dokumentu z powodu awarii? Problemem zajmował się Rzecznik Praw Obywatelskich. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

REFORMA OŚWIATY

Eksperci portalu infor.pl

Tooba.pl

Projekty domów gotowych i garaży

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK