reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Zamówienia publiczne

Tajemnica przedsiębiorcy a udostępnianie informacji przez samorządy

Aktualizacja: 11.10.2018

Dostęp do informacji publicznej nie jest prawem nieograniczonym, a jednym z ograniczeń tego prawa jest potrzeba ochrony tajemnicy przedsiębiorcy. Jej ochrona uzależniona jest jednak od podjęcia przez samego przedsiębiorcę działań zapewniających poufność informacji. »

Co zmieni się dla wykonawców w PZP?

Aktualizacja: 11.10.2018

Nie będzie można już powoływać się na potencjał podmiotów trzecich w celu wykazania spełnienia kryteriów selekcji. Jest to istotna zmiana dla wykonawców, zaś wszelkie wątpliwości zostały w końcu rozwiane. »

Prawidłowe uzasadnienie odrzucenia oferty

Aktualizacja: 11.10.2018

W jaki sposób prawidłowo uzasadnić odrzucenie oferty wykonawcy? Czy uzasadnienie prawne ma większy wpływ na ocenę zasadności odrzucenia oferty? »

Wyjaśnienia wykonawcy a oferta

Aktualizacja: 11.10.2018

W jaki sposób należy traktować wyjaśnienia wykonawcy? Czy stanowią one część jego oferty? »

Zmowa przetargowa a odrzucenie oferty

Aktualizacja: 11.10.2018

Kiedy zmowa przetargowa stanowi podstawę do odrzucenia oferty? W jaki sposób należy potraktować wykonawcę, który zgodził się wstępnie na wpłynięcie niezgodnie z zasadami uczciwej konkurencji na wynik postępowania przetargowego, ale się z tego wycofał? »

Błąd w obliczaniu ceny

Aktualizacja: 11.10.2018

Kiedy błąd w obliczaniu ceny stanowi podstawę do odrzucenia oferty? Czy z błędem co do ceny mamy do czynienia w przypadku nieprawidłowego wyniku działań arytmetycznych? »

Wymagania stawiane przez zamawiającego

Aktualizacja: 11.10.2018

W jaki sposób zamawiający powinien określać wymogi, których spełnienie jest warunkiem udziału w postępowaniu? Czy może kierować się jedynie swoimi rzeczywistymi potrzebami? »

Wyjaśnienia wykonawcy - skutki prawne

Aktualizacja: 11.10.2018

Jakie skutki prawne wywołują wyjaśnienia wykonawcy? Czy wyjaśnienia stanowią część oferty? »

Poprawienie omyłki a stopień zawinienia wykonawcy

Aktualizacja: 11.10.2018

Czy zamawiający może odmówić poprawienia omyłki w ofercie z tego powodu, iż wykonawca w znacznym stopniu przyczynił się do jej powstania? Czy istnieje podstawa prawna do takich działań? »

Ile ofert na część zamówienia?

Aktualizacja: 11.10.2018

Czy wykonawca może złożyć więcej niż jedną ofertę na tą samą część zamówienia? Co powinien zrobić zamawiający w takiej sytuacji? »

Zamówienia publiczne: zasada swobody kontraktowania

Aktualizacja: 11.10.2018

Czy w zamówieniach publicznych swoboda kontraktowania doznaje ograniczenia? Na co wpływ ma wykonawca? »

Skutki nowelizacji Prawa zamówień publicznych w zakresie kontraktów budowlanych

Aktualizacja: 11.10.2018

Obowiązująca od dwóch lat nowelizacja ustawy – Prawo zamówień publicznych miała zagwarantować zamawiającemu posiadanie wiedzy o wszystkich podmiotach realizujących roboty budowlane w roli podwykonawcy i warunkach rozliczeń z nimi. Jakie są faktyczne skutki tych zmian w obrocie? »

Referencje składane przez wykonawcę - co powinny zawierać?

Aktualizacja: 11.10.2018

Jak powinna brzmieć treść składanych przez wykonawcę referencji? Czy powinny one zawierać informacje o wartości świadczonych usług? »

Zamiar wprowadzenia w błąd zamawiającego

Aktualizacja: 11.10.2018

Czy zamawiający powinien wykazać zamiar wprowadzenia go w błąd przez wykonawcę? Czy samo ustalenie przekazania nieprawdziwych informacji wystarczy do wykluczenia wykonawcy? »

Wprowadzenie w błąd zamawiającego a wykluczenie wykonawcy

Aktualizacja: 11.10.2018

Kiedy zamawiający winien wykluczyć wykonawcę w przypadku wprowadzenia go w błąd? Czy konieczne jest udowodnienie świadomości wykonawcy, iż informacja podawana przez niego zamawiającemu jest nieprawdziwa? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

APRIL Polska Service sp. z o.o.

Multiagencja ubezpieczeniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama