Kategorie

świadczenia, Pracownicy samorządowi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W poprzednim zakładzie pracy 19 sierpnia 2005 r. pracownicy wypłacono nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy. Po dostarczeniu dokumentów (dotyczących pracy w gospodarstwie rolnym rodziców) ustalono, że 20 lat pracy minęło 20 sierpnia 2004 r. Pracownica zatrudniona jest u nas od 1 września 2009 r. i w kwietniu br. złożyła nam pismo z prośbą o wypłatę nagrody jubileuszowej za 25 lat pracy. W jakim terminie pracownica powinna mieć wypłaconą tę drugą nagrodę jubileuszową? Czy to my powinniśmy wypłacić tę nagrodę, czy powinien ją wypłacić poprzedni zakład pracy?
Kontrole przeprowadzane w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i gospodarowania środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wykazują, że jest to temat budzący wiele wątpliwości i kontrowersji. W artykule tym przedstawiamy najczęściej występujące problemy związane z tworzeniem funduszu w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych.
Pracownik obsługi od 19 lat jest zatrudniony w policealnej szkole zawodowej (samorządowa jednostka budżetowa). W sierpniu 2009 r. uzupełnił on dokumentację z wcześniejszego okresu zatrudnienia, wskutek czego okazało się, że już w lipcu 2008 r. przysługiwała mu nagroda jubileuszowa za 20 lat pracy. Nagrodę w wysokości 75% wynagrodzenia wypłacono w sierpniu 2009 r. Jak należy postąpić z wypłatą kolejnej nagrody jubileuszowej (za 25 lat pracy), do której pracownik nabędzie prawo w lipcu 2013 r.? Czy wypłacić ją w tym terminie, czy też w sierpniu 2014 r. – czyli po upływie 5 lat od wypłaty poprzedniej?