Kategorie

Inwestycje, Partnerstwo publiczno-prywatne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Władze Dolnego Śląska powierzą prywatnemu partnerowi zarząd odcinkiem dróg wojewódzkich, przenosząc na niego obowiązek ich wyremontowania i utrzymania. Zainteresowanych kontraktem jest kilkanaście firm. To jeden z pierwszych projektów w Polsce wykorzystujących model PPP przy inwestycjach drogowych
Polskie miasta zabiegają o inwestycje BPO, bo to nowe miejsca pracy, nie tylko dla osób bezpośrednio zatrudnianych przez koncerny zagraniczne, ale również zlecenia dla całej infrastruktury dodatkowej, podatki i rozwój gospodarczy gmin.
Zgodnie z art. 19 Ustawy o koncesji, Koncesjodawca odwołuje postępowanie, o ile zaistnieją okoliczności przewidziane w ogłoszeniu o koncesji. Zastrzeżenie w ogłoszeniu o koncesji możliwości odwołania postępowania bez podania przyczyn jest nieważne.
W niniejszym artykule kontynuujemy cykl rozważań na temat możliwości realizacji projektów PPP w trybie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej zwanej: Ustawa).
Ustawa z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z dnia 5 lutego 2009 r.) zwana dalej Ustawą o koncesji w zakresie swojej regulacji dokonuje wdrożenia dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z 30.04.2004, str. 114).
Stan polskiej infrastruktury, również miejskiej, jest istotną barierą naszego rozwoju gospodarczego. Wpływa negatywnie na atrakcyjność inwestycyjną miast i zmniejsza mobilność obywateli. Jednym ze sposobów poprawy tego stanu jest stosowanie formuły PPP, sprawdzonej w innych państwach Unii Europejskiej.
Budowa dróg i obiektów użyteczności publicznej należy do podstawowych zadań każdej gminy. Szansą na realizację takich inwestycji jest partnerstwo publiczno-prywatne. Jakie korzyści dla obu stron może przynieść taka współpraca?