Kto jest odpowiedzialny za wpisywanie poszczególnych danych do arkuszy spisu z natury i czy brakujące dane można uzupełniać, np. czy pracownik księgowości wyceniający arkusze może dopisać brakujące numery inwentarzowe przy środkach trwałych? A co z poprawkami – czy na przykład przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej albo pracownik komórki księgowości wyceniający spisy mogą dokonywać poprawek na temat ilości stwierdzonych składników majątkowych? Poza tym, czy jeśli na arkuszu jest podpis osoby materialnie odpowiedzialnej, to należy przyjąć, że zgadza się ona z wynikiem spisu, czy też potrzebne jest do tego osobne oświadczenie?
Czy remont alejek i chodników można sfinansować z wydatków bieżących? Remont będzie polegał na zerwaniu starej nawierzchni asfaltowej, korytowaniu podłoża, utwardzaniu i położeniu nowej nawierzchni z kostki brukowej. Alejki, chodniki i drogi dojazdowe w parku wokół budynków domu pomocy społecznej pozostaną w tych samych miejscach, prace nie będą dotyczyć nowych odcinków, ale remontu już istniejących. Według kosztorysu inwestorskiego wartość remontu to ok. 360 000 zł. Czy zadanie to można sfinansować z bieżących środków, czy raczej powinno być sfinansowane ze środków na inwestycje?
Gmina sprzedała lokal 28 września 2010 r. (data sporządzenia aktu notarialnego) za cenę 4311,95 zł. Zgodnie z zapisem w akcie notarialnym: „cena sprzedaży lokalu, pomniejszona o kwotę 73,20 zł, stanowiącą 25% należności za opinię szacunkową (czyli kwota 4238,75 zł), została zapłacona przez kupującego 13 września 2010 r.”. Kwota należna za operat szacunkowy (tj. 292,80 zł) została zapłacona 3 listopada 2009 r. przez najemcę mieszkania. Usługi wyceny nie są refakturowane przez gminę na rzeczywistego nabywcę. Na jakie kwoty i z jaką datą najemcy powinna zostać wystawiona faktura VAT za sprzedaż komunalnego lokalu mieszkalnego przez gminę?