Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.
Zwolnienia urzędników administracji państwowej w sierpniu 2020 - stanowisko OPZZ
Aktualizacja: 23.06.2020
Tarcza antykryzysowa daje możliwość masowych zwolnień w administracji publicznej. Przedstawiamy stanowisko związków zawodowych. »
Tarcza 2.0 a zwolnienia i obniżki płac w administracji rządowej - wyjaśnienia Szefa KPRM
Aktualizacja: 06.05.2020
Wśród zmian wprowadzonych przez tzw. Tarczę antykryzysową 2.0 znalazły się rozwiązania pozwalające na zwolnienia i obniżki płac w administracji rządowej. RPO poprosił o stanowisko w tej sprawie Michała Dworczyka, szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. »
Kiedy urzędnik ma się przygotować do zmian w Kpa?
Aktualizacja: 16.02.2017
Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego mają wejść w czerwcu 2017 roku. Urzędnicy mają więc bardzo mało czasu na przygotowanie się. »
E-zmiany w postępowaniu administracyjnym
Aktualizacja: 31.07.2013
Planowane przez ustawę o informatyzacji zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego ułatwią czynności w postępowaniu administracyjnym. Forma dokumentu elektronicznego zostanie dopuszczona m. in. przy wezwaniu na rozprawę. »
Nowe zasady stosowania metryki sprawy
Aktualizacja: 21.11.2011
Od 7 marca 2012 r. zacznie obowiązywać nowe pojęcie metryki sprawy, która jest obowiązkową częścią akt sprawy. W metryce znajduje się informacja dotycząca historii przebiegu sprawy wraz ze wskazaniem wszystkich osób uczestniczących w podejmowaniu czynności w postępowaniu administracyjnym. »
Plusy i minusy samooceny urzędu
Aktualizacja: 28.10.2011
Z roku na rok polskie gminy i powiaty przywiązują coraz większą wagę do jakości realizowanych zadań i świadczonych usług. Coraz bardziej dostrzegają również związek pomiędzy profesjonalnym zarządzaniem, otwarciem na innowacje a poprawą jakości życia mieszkańców. »
Język migowy w urzędach w 2012 r.
Aktualizacja: 25.10.2011
12 września 2011 r. Prezydent podpisał ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która narzuca umożliwienie osobom głuchoniemym komunikacji z organami administracji publicznej poprzez zapewnienie tłumacza migowego. Urzędy mają tylko kilka miesięcy na przystosowanie placówek do nowych regulacji. »
Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”
Aktualizacja: 27.09.2011
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »
Poczta elektroniczna w kontaktach z urzędem
Aktualizacja: 16.09.2011
Zmiany zachodzące w informatyzacji administracji publicznej są w ostatnim czasie bardzo intensywne. Dlatego warto sprawdzić, jak reagować na dokumentację elektroniczną dostarczaną do urzędu. »
Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych
Aktualizacja: 13.09.2011
Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji. »
Jak właściwie przywitać delegację w urzędzie
Aktualizacja: 10.10.2011
W pozdrowieniach obowiązują ścisłe zasady. Przede wszystkim wchodzący zawsze pozdrawia pierwszy. Pozdrawiając więcej osób, wystarczy powitanie ogólne. Czy w urzędach przestrzegane są zasady savoir-vivre’u? »
Odpowiedzialność majątkowa urzędników
Aktualizacja: 24.05.2011
Obowiązuje ustawa o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych uchwalona 20 stycznia 2011 roku. Nowe prawo normuje odpowiedzialność funkcjonariuszy wobec Skarbu Państwa, jednostek samorządu i innych podmiotów odpowiedzialnych za szkodę powstałą przy wykonywaniu władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa. »
Zasady dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
Aktualizacja: 10.02.2011
Z dniem 3 lutego 2011 r. weszło w życie Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej. »
Aktualizacja: 04.02.2011
Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym. »
Przyczyny wznowienia postępowania administracyjnego
Aktualizacja: 20.01.2011
Wznowienie postępowania to instytucja procesowa, która daje możliwości ponownego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ponownego wydania rozstrzygnięcia w sprawie zakończonej już wydaniem decyzji ostatecznej. »
Kto musi wdrażać systemy zarządzania zgodnością?