Kategorie

Księgowość, Prawo pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W szkole jako jednostce budżetowej zatrudniona jest księgowa, która prowadzi księgi rachunkowe szkoły, sprawdza pod względem formalno-rachunkowym, merytorycznym i zatwierdza dowody księgowe do wypłaty wraz z dyrektorem szkoły. Czy zatrudnienie księgowej, a nie głównej księgowej, jest zgodne z art. 53 ustawy o finansach publicznych, który mówi, że za całość gospodarki finansowej odpowiedzialny jest kierownik jednostki, w naszym przypadku dyrektor szkoły?
Istotne zmiany w zakresie rozliczania delegacji służbowych przewiduje projekt rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 22 kwietnia 2010 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju.
Organizacja pracy służb finansowo-księgowych jednostki sektora finansów publicznych spoczywa bezpośrednio na głównym księgowym. Od jego kwalifikacji i doświadczenia zależy przygotowanie jednostki i jej pracowników do właściwej realizacji nałożonych zadań.