Czy do podpisywania skierowań do pracy, wezwań w sprawie propozycji pracy lub innej sprawy, w której urząd pracy wzywa osobę bezrobotną potrzebne jest upoważnienie starosty na podstawie art. 9 ust. 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, biorąc pod uwagę fakt, że jeśli wzywana osoba bezrobotna nie zgłosi się w terminie określonym w wezwaniu lub odmówi propozycji pracy lub nie tylko, traci status osoby bezrobotnej na podstawie art. 33 ust. 4 ww. ustawy? Czy w tym przypadku wystarczy upoważnienie dyrektora urzędu?
Zaświadczenie administracyjne jest jednym z aktów, których wydanie przewidują przepisy kodeksu postępowania administracyjnego. Jednak od czynności prawnych organu związanych z postępowaniem administracyjnym na zasadach ogólnych odróżnić trzeba czynności faktyczne, do których należy wydawanie zaświadczeń. Taka klasyfikacja wynika z faktu, że zaświadczenie nie rozstrzyga sporu ani nie jest wynikiem postępowania, a potwierdza jedynie pewne fakty lub stan prawny, które są organowi wydającemu wiadome.
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.