reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Kontynuowanie stażu po powierzeniu funkcji wicedyrektora szkoły

Aktualizacja: 23.11.2011

Czy mogę kontynuować staż (2 rok) na stopień nauczyciela dyplomowanego, jeśli od 1.09.2011 będę pełnić funkcję wicedyrektora szkoły (jestem zatrudniona na pełen etat) i skorzystam ze zniżki godzin dydaktycznych (7 godz/tyg) oraz czy te lata ze zniżką godzin do 7h/tyg będą zaliczane do wymaganych 7 lat do nabycia prawa do urlopu dla poratowania zdrowia? »

Telepraca księgowego na urlopie macierzyńskim

Aktualizacja: 16.11.2011

Główna księgowa gminnej jednostki budżetowej jest w ciąży. Po przejściu na urlop macierzyński chciałaby pracować. Czy może wykonywać swoje obowiązki w formie telepracy – będąc jednocześnie na urlopie macierzyńskim? Księgi rachunkowe byłyby przez ten okres przechowywane w jej domu. Jaki jest dopuszczalny wymiar czasu pracy w tej formie zatrudnienia dla głównego księgowego jednostki budżetowej? »

Załatwianie spraw osobistych w czasie pracy

Aktualizacja: 06.10.2011

Zdarzają się sytuacje, w których pracownik w czasie pracy zmuszony jest wykonać czynności, które wynikają z sytuacji prywatnych. Przepisy prawa pracy określają, w jakich przypadkach pracodawca zobowiązany jest zwolnić pracownika od pracy i kiedy przysługuje mu z tego tytułu wynagrodzenie, a kiedy pracownik wynagrodzenia nie otrzyma. »

Jak zarządzać swoim miejscem pracy

Aktualizacja: 29.09.2011

Ponad 40 proc. pracowników biurowych przyznaje się do regularnego gubienia dokumentów. Przeciętny pracownik spędza 150 godzin rocznie na szukaniu dokumentów na biurku. »

Nie dopuścić do znudzenia pracą

Aktualizacja: 04.08.2011

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać. »

Uprawnienia rodzicielskie w formacjach mundurowych

Aktualizacja: 19.07.2011

Z dniem 23 czerwca b.r. funkcjonariusze mundurowi zyskali nowe uprawnienia związane z rodzicielstwem. Nowelizacja ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw spowodowana została m.in. zróżnicowanym dostępem funkcjonariuszy i strażaków różnych służb z dostępem do uprawnień rodzicielskich. Jednocześnie spowodowała, że ich uprawnienia są podobne do tych z jakich korzystają pracownicy w ramach przepisów kodeksu pracy. »

Zarządzanie konfliktami

Aktualizacja: 18.07.2011

Miejsce pracy jest środowiskiem, w którym wszelkie konflikty stawiają szczególne wymagania zarówno spierającym się osobom, jak i tym, które muszą wmieszać się w konflikt, aby uzdrowić atmosferę w instytucji. »

Czy w biurze można dbać o zdrowie?

Aktualizacja: 20.06.2011

Wiele się mówi o zdrowym odżywianiu, zachowaniu równowagi między pracą a życiem prywatnym czy aktywnym spędzaniu wolnego czasu. Co jednak zrobić, gdy większość czasu spędzamy w biurze? »

Czy pracownicy potrafią efektywnie wypoczywać?

Aktualizacja: 30.05.2011

Sprawdź co sądzą specjaliści na temat najczęściej praktykowanych sposobów wypoczynku oraz jakie formy spędzania urlopu uważają za najbardziej skuteczne dla zregenerowania sił. »

Odwołanie ze stanowiska pracownika zatrudnionego na podstawie powołania

Aktualizacja: 13.09.2011

Stosunek pracy nawiązuje się na podstawie powołania w przypadkach określonych w odrębnych przepisach (art. 68  § 1 Kodeksu pracy). Powołanie jest jedną z podstaw zatrudnienia, wyróżniającą się tym, że ze stosunkiem pracy wiąże się powierzenie określonej funkcji. »

Organizacja wyjazdów integracyjnych

Aktualizacja: 23.09.2010

Firmowy wyjazd na weekend lub kilka dni to najlepszy sposób, by lepiej zintegrować zespół, rozwiązać ewentualne konflikty, a przy okazji trochę odpocząć. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by tego rodzaju inwestycja przyniosła pożądane rezultaty. »

Adresowanie kopert

Aktualizacja: 03.09.2010

Chciałabym prosić o informację dotyczącą prowadzenia korespondencji biurowej. Nigdzie nie znalazłam wskazówek dotyczących adresowania kopert. Wzór rozmieszczenia adresu oczywiście ustala Poczta Polska, mam jednak wątpliwości co do treści. Spotkałam się z dwiema szkołami:1. Umieszczać dane o tytule zawodowym i naukowym adresata – „bo tak jest uprzejmie”;2. Nie umieszczać – „pisze pani do osoby, nie stanowiska, adres ma być przejrzysty, więc długa tytulatura powinna zostać skrócona, ponadto nie każdy chce, aby goniec/listonosz znał jego funkcję zawodową”.Jaki standard zastosować, aby korespondencja mojej firmy była w każdym drobiazgu profesjonalna?Maja, e-mail »

Organizowanie zebrań i narad

Aktualizacja: 29.09.2011

Zebranie to uporządkowany sposób wymiany informacji między grupą osób. Jest praktycznym środkiem do tworzenia poczucia tożsamości, utrwalania dobrych stosunków, a przede wszystkim okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń. »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2021

reklama

Eksperci portalu infor.pl

V4 Legal

V4 Legal to nowoczesna kancelaria działająca na terenie Słowacji, Czech, Polski oraz Węgier.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama