REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Administracja publiczna, Organizacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Usługi zaufania - co zawiera projekt ustawy?

Projekt ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej został przyjęty przez Radę Ministrów. To pierwszy etap pracy związanych z wdrożeniem do polskiego systemu prawnego unijnego rozporządzenia w tym zakresie.

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"odbędzie się 31 sierpnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Rozporządzenie w sprawie eiDAS - 1 lipca 2016 r.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) wejdzie w życie 1 lipca 2016 r. Nowa regulacja wprowadza jednolite w całej Unii Europejskiej podejście do świadczenia usług zaufania.

Po raz pierwszy w Lublinie Akademia Mówcy i Prezentera

Po raz pierwszy w Lublinie, już 6 maja, odbędzie się seminarium z wystąpień publicznych prowadzone przez pana Maurycego Seweryna - jednego z trzech najlepszych w Polsce ekspertów od wystąpień publicznych i mowy ciała. Seminarium nosi nazwę Akademia Mówcy i Prezentera. Są to praktyczne warsztaty z kamerą dla dziennikarzy, samorządowców, przedsiębiorców i studentów.

REKLAMA

XIII edycja konferencji „Zarządzanie kryzysowe – komunikacja i kooperacja służb” już za nami

25 lutego w warszawskim hotelu Lord zebrali się znani i cenieni eksperci, prestiżowe firmy oraz uczestnicy. Dzięki znakomitej frekwencji na sali pojawiło się ponad 100 osób. Niezwykle cieszy nas fakt, że kolejna edycja konferencji skierowanej do administracji publicznej oraz służb mundurowych spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Konferencja „Instytucja publiczna a wykorzystanie technologii”

Zapraszamy do wzięcia udziału w drugiej edycji konferencji „Instytucja publiczna a wykorzystanie technologii”, która odbędzie się w dniu 10 marca 2016 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych

Zapraszamy do udziału w Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, które odbędzie się w Warszawie 15 marca 2016 r. Forum to wydarzenie cykliczne, które odbędzie się już po raz siódmy.

Centra usług wspólnych - sposób organizacji wspólnej obsługi JST

Uchwalona przez Sejm 25 czerwca 2015 r. ustawa, która obowiązuje od 1 stycznia 2016 r., wprowadza ułatwienia dla jednostek samorządu terytorialnego, które zdecydują się połączyć, a także stwarza możliwość tworzenia centrów usług wspólnych. Gminy, powiaty, województwa już mogą tworzyć jednostki zapewniające wspólną obsługę administracyjną, finansową i księgową własnych jednostek organizacyjnych.

REKLAMA

Straż pożarna z największym zaufaniem wśród instytucji publicznych

Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wyniki badania, z których wynika, że instytucją życia publicznego, której Polacy najbardziej ufali w pierwszej połowie 2015 r., była straż pożarna. Najmniejsze zaufanie mamy do władzy ustawodawczej.

E-usługi administracyjne na poczcie

Niebawem na poczcie zapłacimy kartą. Będzie również więcej e-usług administracyjnych.

Analiza danych w administracji publicznej

Zapraszamy na seminarium „Analiza danych w administracji publicznej”. Podczas spotkania zostaną poruszone tematy związane m.in. z badaniami ankietowymi, analizami i raportowaniem z wykorzystaniem rozwiązań Statistica.

Seminarium „Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie”

Zapraszam do wzięcia udziału w LXXIV seminarium z cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI. OD PAPIERU DO EZD. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie. Seminarium odbędzie się 21 maja w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Znamy już nominowanych do nagrody Super Samorząd 2014!

Ogłoszono listę nominowanych do nagrody Super Samorząd 2014. Nagrodzie patronuje Prezydent RP Bronisław Komorowski, a nominację otrzymało 13 grup mieszkańców działających na terenie dziewięciu województw.

Adres elektroniczny jako adres do doręczeń

Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie.

Pięć podstawowych funkcji kierowniczych - najlepszy system zarządzania jakością

Nauczenie kierowników pięciu podstawowych funkcji zarządzania, a dodatkowo przekonanie ich do codziennego wykonywania tych funkcji to najlepszy system zarządzania jakością, jaki można wdrożyć w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych realiach w polskiej administracji publicznej. Od skuteczności jego wdrożenia zależy efektywność polskiej administracji w nadchodzących latach.

Czy pracownik domu kultury może w czasie pracy uczestniczyć w spotkaniach organizacji pozarządowych

Ustawa o samorządzie gminnym zapewnia pracownikowi będącemu radnym zwolnienie z pracy na czas trwania sesji i na czas dojazdu na sesję i powrotu oraz w pracach organów gminy. Ustawa nie zagwarantowała radnemu za czas tych zwolnień prawa do wynagrodzenia . Radni za udział w pracach gminy otrzymują diety oraz zwrot kosztów podróży służbowej.

Administracja publiczna - perspektywy i zagrożenia a wpływ nowych technologii

Czy można przewidzieć przyszłość Administracji? Jej nowoczesne rozwiązania? Perspektywę najbliższych lat? Oczywiście, że tak.

Nowa organizacja funduszu sołeckiego

Nową organizację funduszu sołeckiego zakłada ustawa z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim, która weszła w życie 20 marca 2014 r. Zmiany zakładają m.in. większe wsparcie z budżetu poprzez zwiększenie zwrotu wydatków na projekt, o którym mieszkańcy decydowali wspólnie. Nowa ustawa zastąpiła swoją poprzedniczkę z 2009 roku.

Posłowie czekają na ekspertyzy w sprawie tzw. janosikowego

Specjalna podkomisja zajmująca się projektami - obywatelskim i poselskim - mającymi ograniczyć tzw. janosikowe, zanim przystąpi do merytorycznych prac nad nimi, chce zapoznać się z opiniami ekspertów na ten temat. Problemem okazał się termin ich przygotowania.

Działalność radnego poza sprawowaniem mandatu

Przepisy przewidują dla radnych wiele zakazów związanych ze sprawowaniem przez nich mandatu. Chodzi tu o regulacje zakazujące łączenia mandatu z prowadzeniem innego rodzaju działalności. Czego zatem nie wolno robić radnemu?

MAC: blisko 2 mld zł na usuwanie zeszłorocznej powodzi

Minister administracji i cyfryzacji Michał Boni spotkał się z wojewodami. Rozmowa dotyczyła m.in. zabezpieczenia przeciwpowodziowego kraju i usuwanie skutków ubiegłorocznej powodzi, na co wydano blisko 2 mld zł - poinformował rzecznik resortu Artur Koziołek.

Premier zapowiada od 2013 r. 500 mln zł dotacji dla przedszkoli

Premier Donald Tusk powiedział w czwartek w Brukseli, że rząd chce, by od 2013 r. uruchomić dotację dla przedszkoli; w przyszłym roku wynosiłaby ona 500 mln zł i z roku na rok, byłaby zwiększana w celu upowszechnienia tego rodzaju opieki na dziećmi.

Projekt ustawy metropolitalnej uzupełniany o poprawki

Projekt ustawy metropolitalnej dla aglomeracji katowickiej jest uzupełniany o poprawki; jest też dla niego wstępne poparcie koalicjanta - poinformował lider śląskiej PO, wiceminister gospodarki Tomasz Tomczykiewicz.

Kasy fiskalne w gminie

W przypadku gdy gmina dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych istnieje obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Jest jednak wiele czynności, w których gmina jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania.

Prezydencka reforma samorządowa (cz II)

Kontynuujemy rozważania na temat prezydenckiego projektu ustawy o wzmocnieniu udziału mieszkańców w działaniach samorządu terytorialnego, o współdziałaniu gmin, powiatów i województw oraz o zmianie niektórych ustaw.

Nowe zasady stosowania metryki sprawy

Od 7 marca 2012 r. zacznie obowiązywać nowe pojęcie metryki sprawy, która jest obowiązkową częścią akt sprawy. W metryce znajduje się informacja dotycząca historii przebiegu sprawy wraz ze wskazaniem wszystkich osób uczestniczących w podejmowaniu czynności w postępowaniu administracyjnym.

Zasady urzędowego e-mailowania

Szybkość i łatwość prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną skłania do tego, aby nie zaprzątać sobie głowy formą wysyłanej wiadomości. A to błąd. Ten, kto oprze się owej pokusie, stanie się prawdziwym profesjonalistą w dziedzinie nowoczesnej komunikacji.

Umowy na czas określony w administracji publicznej

Niniejszy tekst omawia problematykę zatrudniania na czas określony pracowników samorządowych, pracowników urzędów państwowych i pracowników korpusu służby cywilnej.

Plusy i minusy samooceny urzędu

Z roku na rok polskie gminy i powiaty przywiązują coraz większą wagę do jakości realizowanych zadań i świadczonych usług. Coraz bardziej dostrzegają również związek pomiędzy profesjonalnym zarządzaniem, otwarciem na innowacje a poprawą jakości życia mieszkańców.

Język migowy w urzędach w 2012 r.

12 września 2011 r. Prezydent podpisał ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która narzuca umożliwienie osobom głuchoniemym komunikacji z organami administracji publicznej poprzez zapewnienie tłumacza migowego. Urzędy mają tylko kilka miesięcy na przystosowanie placówek do nowych regulacji.

Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.

Poczta elektroniczna w kontaktach z urzędem

Zmiany zachodzące w informatyzacji administracji publicznej są w ostatnim czasie bardzo intensywne. Dlatego warto sprawdzić, jak reagować na dokumentację elektroniczną dostarczaną do urzędu.

W 2012 r. elektroniczne dzienniki urzędowe i zbiory aktów prawa miejscowego

Od początku 2012 r. wyłącznie w formie elektronicznej dostępne będą dzienniki urzędowe, w których publikowane są akty prawne oraz decyzje władz państwowych. Wyjątkiem pozostanie Monitor Polski B - nadal wydawany w postaci papierowej.

Kalendarz wyborczy 2011

Przekazujemy kalendarz wyborczy dla wyborów do Sejmu i Senatu w dniu 9 października 2011 roku, zamieszczony na stronie prezydenta RP:

Nowe wzory oświadczeń majątkowych osób pełniących funkcje publiczne

6 sierpnia weszło w życie nowe rozporządzenie Prezydenta RP z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej i o stanie majątkowym. Rozporządzenie dotyczy oświadczeń składanych przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych

Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji.

Jak właściwie przywitać delegację w urzędzie

W pozdrowieniach obowiązują ścisłe zasady. Przede wszystkim wchodzący zawsze pozdrawia pierwszy. Pozdrawiając więcej osób, wystarczy powitanie ogólne. Czy w urzędach przestrzegane są zasady savoir-vivre’u?

Nowe możliwości przekształcenia szpitali w spółki kapitałowe

Sejm 18 marca 2011 r. przyjął ustawę o działalności leczniczej. Ustawa, jeżeli wejdzie w życie, doprowadzi do gruntownej reformy w systemie ochrony zdrowia w zakresie funkcjonowania podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych. Najistotniejsze zmiany obejmą samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, które w dominującej liczbie podlegają województwom, powiatom i gminom.

Nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego

Od 11 kwietnia 2011 r. obowiązuje nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Nowe przepisy regulują m.in. skargę na przewlekłość postępowania, odmowę wszczęcia postępowania, doręczanie decyzji podmiotom zagranicznym, przekazanie sprawy przez organ niewłaściwy, uchylenie lub zmianę decyzji.

Centrum powiadamiania ratunkowego - nowe kompetencje wojewody

Do obowiązków wojewody należy wyznaczanie kierownika centrum powiadamiania ratunkowego i zatwierdzanie programu szkolenia operatorów numerów alarmowych.

Zasady dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej

Z dniem 3 lutego 2011 r. weszło w życie Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Obsługa trudnych gości

Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym.

Przyczyny wznowienia postępowania administracyjnego


Wznowienie postępowania to instytucja procesowa, która daje możliwości ponownego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ponownego wydania rozstrzygnięcia w sprawie zakończonej już wydaniem decyzji ostatecznej.

Odpowiedzialność za nieusunięcie plakatów po zakończeniu kampanii wyborczej

W przepisach ordynacji wyborczej przewidziano dwa szczególne rodzaje odpowiedzialności za nieusunięcie w ustawowym terminie plakatów i haseł wyborczych, tudzież urządzeń ogłoszeniowych ustawionych w celu prowadzenia kampanii wyborczej.

Kompleksowa kontrola finansowa w kadrach

Zadania realizowane w komórkach zajmujących się zarządzaniem ludźmi na ogół podporządkowane są naczelnemu kierownictwu organizacji. Zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w administracji samorządowej odgrywają identyczną rolę. Dotyczą zarządzania najważniejszym zasobem, czyli potencjałem społecznym.

Obniżenie wynagrodzenia pracownikowi mianowanemu

Mianowanie jest szczególną formą nawiązania stosunku pracy, toteż nie wszystkie regulacje zawarte w powszechnie obowiązującym prawie pracy będą miały zastosowanie do umów o pracę zawartych w drodze mianowania.

Zakres obowiązków zastępcy wójta a wysokość jego wynagrodzenia

Podstawy prawne i praktyczne wskazówki ustalania relacji między kompetencjami zastępców wójtów (burmistrzów, prezydentów) a poziomem ich wynagrodzeń.

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej.

Elektroniczne formy kształcenia sprawdzają się wśród urzędników

E-learning postrzegany jest jako korzystna forma kształcenia dla urzędników odpowiedzialnych, dojrzałych, chcących się uczyć bez ciągłej i bezpośredniej kontroli. Korzystanie z e-learningu rozwija samodyscyplinę i uczy wyznaczania sobie celów. Dlatego cieszy fakt, że coraz więcej pracowników administracji dokształca się za pomocą tej metody.

REKLAMA