Chciałabym prosić o informację dotyczącą prowadzenia korespondencji biurowej. Nigdzie nie znalazłam wskazówek dotyczących adresowania kopert. Wzór rozmieszczenia adresu oczywiście ustala Poczta Polska, mam jednak wątpliwości co do treści. Spotkałam się z dwiema szkołami:1. Umieszczać dane o tytule zawodowym i naukowym adresata – „bo tak jest uprzejmie”;2. Nie umieszczać – „pisze pani do osoby, nie stanowiska, adres ma być przejrzysty, więc długa tytulatura powinna zostać skrócona, ponadto nie każdy chce, aby goniec/listonosz znał jego funkcję zawodową”.Jaki standard zastosować, aby korespondencja mojej firmy była w każdym drobiazgu profesjonalna?Maja, e-mail
Jestem skarbnikiem gminy. Otrzymuję dodatek funkcyjny według stawki 7 w wysokości 1364 zł, tj. 124% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania. Czy jest obliczony właściwie, czy nie powinien wynosić, zgodnie z 7 stawką, od 141 do 160% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, czyli przynajmniej 141% × 1100 zł = 1551 zł?