Urzędnika państwowego nie można przenieść do pracy w jednostce samorządowej na podstawie przepisów ustawy o pracownikach urzędów państwowych
09 maja 2007
Czy pracownik urzędu państwowego zainteresowany podjęciem pracy w urzędzie gminy może zostać przeniesiony przez pracodawcę samorządowego w porozumieniu z pracodawcą dotychczasowym, na podstawie przepisu art. 10 ust. 2 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych?
Jakie sprawy mogą być rozpatrywane przez kolegia odwoławcze
04 maja 2007
Samorządowe kolegia odwoławcze najczęściej załatwiają odwołania od decyzji i zażalenia na postanowienia organów I instancji. Odwołania i zażalenia wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który daną decyzję lub postanowienie wydał.
Jak oceniane są kwalifikacje urzędników administracji samorządowej
26 kwi 2007
Na jakim etapie powinny być sprawdzane kwalifikacje pracowników samorządowych? Jak procedury administracyjne mogą pomóc w ocenie działalności poszczególnych pracowników samorządowych?
Jak oceniane są kwalifikacje urzędników administracji samorządowej
26 kwi 2007
Na jakim etapie powinny być sprawdzane kwalifikacje pracowników samorządowych? Jak procedury administracyjne mogą pomóc w ocenie działalności poszczególnych pracowników samorządowych?
Każdy urząd może sam udoskonalać swoje działanie
24 kwi 2007
Dzięki przejrzystemu kwestionariuszowi CAF opracowanemu w Unii Europejskiej urząd może w prosty sposób ocenić, czy skutecznie wypełnia cele, do których został powołany - tzn. nie tylko to, czy skrupulatnie przestrzega przepisów, ale także to, czy zaspokaja potrzeby mieszkańców. Jeśli nie, może podjąć działania doskonalące.
Sekretarz powiatu nie może być zastępcą wójta
19 kwi 2007
Czy osoba pełniąca funkcje sekretarza starostwa powiatowego może być równocześnie zastępcą burmistrza urzędu miejskiego?
Dokumenty elektroniczne w urzędach
19 kwi 2007
Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?
Zasady ustalania diet radnych
10 kwi 2007
Przy ustalaniu wysokości diet rady powinny brać pod uwagę funkcje pełnione przez radnego. Oznacza to, że możliwe jest zróżnicowanie wysokości diet w zależności od funkcji pełnionych przez radnego nie tylko w samej radzie, lecz także w jej komisjach.
Jak powinna wyglądać idealna witryna jednostki samorządowej
04 kwi 2007
Jakim celom może służyć witryna internetowa gminy? W jaki sposób zbudować taką witrynę? Jakiej jakości powinien być sprzęt kupowany na potrzeby urzędu?
Przewodniczący rady nie musi być członkiem komisji rady
19 mar 2007
Czy przewodniczący rady obowiązany jest do udziału w pracach komisji rady, czy też ograniczony jest wyłącznie do postanowień art. 19 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym?
Jak przygotować urząd do elektronicznej obsługi dokumentów
29 sty 2007
Od czerwca tego roku urzędy gminne będą miały nowe obowiązki przy elektronicznym sporządzaniu i przetwarzaniu dokumentów. Do tego czasu powinny przygotować infrastrukturę techniczną. Na ten cel przeznaczone są znaczne środki z funduszy unijnych.