Jako Biuro Obsługi Szkół Samorządowych (BOSS), będące samorządową jednostką budżetową, prowadzimy obsługę ekonomiczno-administracyjną i finansowo-księgową publicznych szkół podstawowych, przedszkoli i gimnazjów funkcjonujących na terenie naszej gminy. Czy dla prawidłowej działalności wystarczający jest tylko zapis w statucie BOSS mówiący o obsłudze finansowo-księgowej placówek z terenu naszej gminy, czy też powinny być również zawarte porozumienia pomiędzy BOSS a poszczególnymi szkołami, regulujące zakres tej obsługi? Jak powinny być zorganizowane kwestie związane z wyznaczeniem głównego księgowego dla poszczególnych szkół i w jaki sposób powinny być przekazane obowiązki głównemu księgowemu i pozostałym pracownikom BOSS, zajmującym się prowadzeniem ksiąg rachunkowych szkół (prosimy o podanie wzoru dokumentu)?
Główna księgowa jest zatrudniona w dwóch przedszkolach równocześnie, w każdym na 1/2 etatu. Tylko w jednej placówce otrzymuje dodatek stażowy w wysokości 15%, obliczony na podstawie świadectw pracy. Druga placówka odmawia wypłaty takiego dodatku, twierdząc, że nie jest to podstawowy stosunek pracy i poprzednie okresy pracy udokumentowane świadectwami pracy nie wliczają się do okresu stażu. Czy 1/2 etatu może być podstawowym wymiarem zatrudnienia, a drugie pół etatu dodatkowym zatrudnieniem?