REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój miast, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakaz reklamy aptek. Komisja Europejska pozywa Polskę do TSUE

Komisja Europejska pozwała Polskę do TSUE z powodu zakazu reklamy aptek i ich działalności. Komisja uznała, że polskie prawo narusza dyrektywę o handlu elektronicznym, a także art. 49 i art. 56 TFUE.

Ekspert IMGW: temperatura centrów polskich 5-7 stopni Celsjusza wyższa niż peryferii

Temperatura centrów polskich miast potrafi być 5-7 stopni wyższa niż peryferii - powiedział PAP dyrektor Centrum Badań i Rozwoju, wicedyrektor IMGW-PIB, prof. Mirosław Miętus pytany o wpływ "miejskich wysp ciepła".

Tunel pod Dworcem Wschodnim w Warszawie. Miasto i PKP PLK podpisały porozumienie

Miasto sfinansuje projekt tunelu pod Dworcem Wschodnim a PKP PLK włączą ten projekt w dokumentację przebudowy stacji Warszawa Wschodnia. Właśnie podpisano porozumienie w tej sprawie – poinformował w poniedziałek 23 maja 2022 r. stołeczny ratusz.

W jakich kierunkach rozwijają się Katowice w 2022 r.?

Prezydent Katowic Marcin Krupa: Na oświatę i opiekę edukacyjną wydamy w tym roku 770 mln zł, ponad 258 mln na inwestycje drogowe, w tym budowę nowej infrastruktury czy remonty istniejącej, a na kulturę i sport 296 mln zł.

REKLAMA

Partnerska Inicjatywa Miast na lata 2021-2023 - nabór wniosków do 20 września

Partnerska Inicjatywa Miast 2021-2023. Wzmacnianie i promocja współpracy oraz wymiana doświadczeń i wiedzy między miastami to cel kolejnej edycji Partnerskiej Inicjatywy Miast na lata 2021-2023. To projekt Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, który ma na celu aktywizację miast do podejmowania działań rozwojowych. Termin nadsyłania wniosków upływa w dniu 20 września 2021 r.

Drukowanie materiałów reklamowych - jaki paragraf

Zlecamy drukarniom wykonanie ulotek i naklejek, kalendarzy, materiałów promocyjnych o tematyce zoologicznej, tablic edukacyjnych według naszych projektów. Finalnie otrzymujemy materiały, a zlecamy usługę. Na fakturze mamy wskazane np. druk 240 naklejek, 50 kalendarzy, wykonanie 20 tablic edukacyjnych. Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej powinny zostać zaliczone wydatki za usługi druku i wykonania takich materiałów?

Miasta partnerskie - dlaczego warto współpracować

W każdym europejskim kraju są gminy przyjaźniące się z zagranicznymi partnerami. Przodują tu Niemcy i Francja. Tam miasta bliźniacze mają na swoim koncie najwięcej wdrożonych projektów. Biorąc pod uwagę ich liczbę, na uwagę w tej statystyce zasługuje czwarta pozycja gmin polskich. Samodzielność w kontaktach międzynarodowych gwarantuje ustawa o samorządzie gminnym.

Siedem samorządów od 2019 r. uzyska prawa miejskie

W roku 2019 aż siedem świętokrzyskich samorządów uzyska statut miasta. W sumie w Polsce od nowego roku pojawi się aż 10 nowych miast.

REKLAMA

Europejska Współpraca Terytorialna - nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Ostatnie nabory wniosków w programach współpracy transnarodowej. Nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Miasto 2017 – Zarządzanie Miastem

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zacznie działać od 1 stycznia 2018 r.

Karta Krakowska, czyli rekomendacje dotyczące polityki miejskiej

Podczas I Kongresu Polityki Miejskiej, w dniu 17 października br. podpisana została tzw. Karta Krakowska. Jest to dokument, zawierający rekomendacje dotyczące polityki miejskiej w wymiarze krajowym, regionalnym i lokalnym, który przygotował Związek Miast Polskich, obchodzący w tym roku stulecie istnienia.

Konferencja „SMART CITY – założenia i perspektywy”

Zapraszamy do udziału w konferencji „SMART CITY – założenia i perspektywy”, która odbędzie się 9 listopada 2017 r. w Krakowie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Pakiet dla średnich miast - fundusze europejskie

Pakiet ma przede wszystkim na celu aktywizację potencjałów średnich miast. Obejmuje on aż 255 miejscowości w Polsce.

Rozwój elektromobilności - zadania samorządów

Przy programie elektromobilności mają ze sobą współpracować rząd oraz samorządy. Celem programu jest upowszechnienie infrastruktury ładowania oraz pojazdów elektrycznych na polskich drogach.

Ogólnopolski Kongres "SMART CITY – założenia i perspektywy"

Zapraszamy do uczestnictwa w Ogólnopolskim Kongresie ,,SMART CITY – założenia i perspektywy’’, który odbędzie się 28 marca 2017 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

NIK: Programy rewitalizacji nie rozwiązują wszystkich problemów

Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli Lokalne Programy Rewitalizacji nie pozwaliły na rozwiązanie wszystkich problemów zdegradowanych obszarów miast. Samorządom brakuje spójności podejmowanych działań.

Jakie czynniki wpływają na zrównoważony rozwój miast

Idea zrównoważonego rozwoju jest priorytetem w polityce unijnej i staje się coraz bardziej istotna w polityce krajowej. Ranking o zrównoważonym rozwoju miast pokazał, jak dużo jeszcze polskie miasta mają w tym zakresie do zrobienia.

Programiści poszukiwani w Łodzi

Władze Łodzi podkreślają iż w najbliższym czasie w mieście tym ma powstać prawie 3,5 tysiąca nowych miejsc pracy. Poszukiwani będą przede wszystkim programiści.

„Kongres SMART – Inteligentne Miasta” - 25 maja we Wrocławiu

Zapraszamy do uczestnictwa w wydarzeniu „Kongres SMART – Inteligentne Miasta” w dniu 25 maja 2016 r. we Wrocławiu. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl.

Z czego słyną polskie miasta?

W jednej miejscowości odbywa się święto chleba w innym ziemniaka. Są również miejscowości, które słyną z produkcji ceramiki, szkła, czy wyplatania wikliny. Robert Stępowski dla portalu MarketingMiejsca.com.pl przygotował zestawienie miast i gmin, które można nazwać stolicami swoich kategorii w poszczególnych regionach naszego kraju.

Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową

Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Nieskuteczne kary za reklamy

Nowy tryb wymierzania kar administracyjnych za niezgodne z prawem umieszczanie tablic urządzeń reklamowych okaże się w praktyce najprawdopodobniej nieskuteczny. Zamiast więc pomóc w uporządkowaniu przestrzeni i zasileniu gminnych budżetów, narazi samorządy na prowadzenie długotrwałych i nieskutecznych postępowań administracyjnych, a w konsekwencji również egzekucyjnych.

Kraków w czołówce najlepszych miast na świecie w 2015 roku

Portal „Travel + Leisure” stworzyła ranking najlepszych miast na świecie w 2015 roku. Kraków znalazł się na siódmym miejscu w tym zestawieniu.

Sesja Dialogu „Miasta Przyszłości” – spotkanie samorządu, administracji centralnej, biznesu i NGOs

Dostęp do nowych technologii oraz członkostwo Polski w Unii Europejskiej dały ogromną szansę polskim miastom na rozwój. Będzie on jednak w pełni możliwy tylko przy aktywnej współpracy wszystkich zainteresowanych stron: samorządów, administracji centralnej, biznesu i organizacji pozarządowych. Ośrodek Dialogu i Analiz THINKTANK zainaugurował wyjątkowy w swojej formule projekt „Miasta Przyszłości”, który łączy te cztery środowiska w celu wypracowania spójnych strategii rozwoju „miast inteligentnych”.

Reklama apteki czy informacja?

Naczelny Sąd Administracyjny z siedzibą w Warszawie stwierdził, iż: „reklamą apteki jest każdego rodzaju informacja, której celem jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów i która w taki sposób jest odbierana przez klientów.

Wyższe kary za nielegalne reklamy

Wśród poprawek zaproponowanych przez Senat w ustawie krajobrazowej najważniejsza zmiana dotyczy egzekwowania kar za ustawianie i utrzymywanie reklam nielegalnych bądź niezgodnych z gminnym kodem reklamowym, który będzie ustalany przez samorządy. Kara za takie reklamy będzie wynosić czterdziestokrotność opłaty reklamowej, której wysokość będą ustalać gminy.

Miasta z największą ilością ofert pracy

W którym mieście jest najwięcej ofert pracy? Choć dotychczas w powszechnej opinii wydawało się, że najszybciej znajdziemy pracę w Warszawie, ostatnie badania temu zaprzeczają. Na pierwszym miejscu uplasowały się bowiem Wrocław i Poznań.

Ogólnopolski Kongres Smart - Inteligentne Miasta już 30 marca w Warszawie

Jaki będzie wpływ inteligentnych technologii i rozwiązań infrastrukturalnych na rozwój polskich miast? Która aglomeracja w stopniu najbardziej zaawansowanym realizuje strategię smart city? Jakie znaczenie ma ta koncepcja w polityce rozwoju regionalnego? Za jakimi dobrymi praktykami w rozwoju miast, niemieckich czy szwedzkich Polska powinna podążać?

Dzień informacyjny programu URBACT III

6 lutego 2015 (piątek), w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (MIiR) w Warszawie, odbędzie Dzień Informacyjny dla przedstawicieli miejskich i regionalnych władz samorządowych poświęcony przybliżeniu założeń nowej edycji programu URBACT III na lata 2014-2020, który został przyjęty 17 grudnia 2014 r. przez Komisję Europejską jako trzeci program w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej.

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

Rezygnacja z decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Jakie uwarunkowania pozwalają na rezygnację z uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w sytuacji braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego? Na okoliczność jakich robót budowlanych można uznać za zbędne postępowanie administracyjne poprzedzające wydanie pozwolenia na budowę? To pytania, które często zadają sobie inwestorzy działający pod presją czasu, w obliczu groźby niedotrzymania terminów na realizację inwestycji.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

Projekty typowe i indywidualne a dozwolony użytek

Na rynku usług projektowych wykształcił się podział na tzw. projekty indywidualne i projekty typowe. Pojawia się pytanie o ochronę prawnoautorską oraz problem tzw. dozwolonego użytku.

Architektura - definicja

Architektura ściśle związana jest z twórczą pracą ludzi, głównie działalnością architektów. Ta polega na projektowaniu obiektów budowlanych, które następnie mają zostać zrealizowane. Regułą jest, że obiekty te powstać mają w określonej przestrzeni, tzn. w konkretnym miejscu i pod tym kątem są projektowane. Twórcy nie ograniczają się do samego obiektu, ale organizują również przestrzeń w jego otoczeniu, aby jako całość spełniały stawiane przed nimi zadania.

Utwory urbanistyczne i architektoniczno-urbanistyczne

Moim zdaniem nie można zgodzić się z tak definitywnym stanowiskiem, pozbawiającym dzieła urbanistyczne przymiotu bycia utworem, szczególnie biorąc pod uwagę panujący w doktrynie i orzecznictwie pogląd o wymaganym minimalnym poziomie twórczości. Utworem w dziedzinie urbanistyki będzie zatem dobro niematerialne utrwalone w postaci projektu bądź opracowania urbanistycznego, polegające na twórczym zagospodarowaniu przestrzeni danego regionu, miasta, czy mniejszego zespołu obiektów architektonicznych.

Katowice: "Latający Spodek" wypromował miasto

Ponad 60 proc. ankietowanych spodobał się spot filmowy z "Latającym Spodkiem" promującym Katowice w roli organizatora przedsięwzięć kulturalnych - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta w Katowicach.

Gdańsk: Nowoczesne tramwaje dla miasta

Gdańsk ma jeden z najnowocześniejszych taborów tramwajowych w Polsce. Udział pojazdów niskopodłogowych we flocie ZKM w Gdańsku jest najwyższy w Polsce i wynosi ok. 67 proc. Dla porównania, Kraków, jako drugie miasto w kraju pod tym względem, ma ich ok. 30 proc.

Jak samorządy mogą przygotowywać się do nowej perspektywy finansowej

W nowej perspektywie finansowej 2014–2020 nie będzie tak dużych środków finansowych na inwestycje w samorządach jak obecnie. Dlatego warto już dziś poznać wymagania unijne i krajowe związane z przyszłą perspektywą, by lepiej przygotować się do ubiegania się o dotacje.

Odszkodowania za nieruchomości wydzielone pod drogi publiczne

Niewiele jest gmin, które nie mają problemów ze stanem prawnym dróg wydzielonych na skutek podziałów nieruchomości. Nawet jeśli wcześniej, kwestię własności dróg rozstrzygały opierając się na powszechnie aprobowanej przez sądy administracyjne wykładni przepisów, to po wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawie Bugajny i inni przeciwko Polsce okazało się, iż stosowany dotąd algorytm postępowania nie jest wystarczający dla wydania zgodnych z prawem rozstrzygnięć.

Estetyka przestrzeni miejskiej - porady praktyczne cz.2

Rozrastające się miasta, zacieśnianie miejskiej zabudowy, rozbudowa sieci podziemnej infrastruktury, to powody wypierania zieleni miejskiej. Zieleń jako element krajobrazu miast, staje się dla nas dobrem coraz bardziej ograniczonym, coraz bardziej niedostępnym.

Przygotowanie strategii marketingowej miasta

Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.

Nowa ustawa o PPP a ustawa o koncesjach

Tak zwana „nowa” ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym weszła w życie 27 lutego 2009 roku. Zastąpiła ona „martwą” w praktyce ustawę z dnia 28 lipca 2005 roku, na podstawie której nie zostało przeprowadzone dosłownie żadne przedsięwzięcie z udziałem partnera publicznego i prywatnego.

PPP - co to właściwie znaczy?

O partnerstwie publiczno – prywatnym napisano już bardzo wiele książek i artykułów, odbyła się niezliczona ilość seminariów, konferencji ale - jak się wydaje - nie do końca wiemy jak to narzędzie wykorzystywać w praktyce.

Jak poprawić wizerunek samorządu

W zależności od tego, do jakiej grupy chcemy z komunikatem dotrzeć musimy współpracować z medium, które trafia właśnie do tej grupy. Dobry kontakt z mediami powinien więc stać się priorytetem każdego samorządu, który pragnie wykreować swój wizerunek i zyskać renomę. Nie jest to jednak proste, ponieważ opinia urzędników na temat pracy dziennikarzy nie jest najlepsza.

Gdańskie miliony w walce o ESK2016

4 mln zł wyda w tym roku Gdańsk na działania mające doprowadzić do otrzymania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Na wszystkie działania kulturalne miasto przeznaczy w tym roku 60 mln zł.

Korzyści dla gmin z funkcjonowania parków technologicznych

Samorządy chętnie uczestniczą w tworzeniu parków technologicznych, które są platformą wspólnej pracy środowisk biznesowych i naukowych. Zadania przez nie realizowane są ważne dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Potencjał takich firm często nie wystarcza, aby samodzielnie wprowadzać innowacje. Dlatego tak istotne jest wsparcie finansowe samorządu terytorialnego.

Polskie samorządy w działaniu

W styczniu bieżącego roku 16 nowych projektów URBACT zostało zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący Programu. Dziś przedstawiamy opisy trzech projektów URBACT II, które realizowane są z udziałem polskich partnerów.

PPP - konstrukcja umowy

W niniejszym artykule kontynuujemy cykl rozważań na temat możliwości realizacji projektów PPP w trybie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej zwanej: Ustawa).

Pomysły na odnowę miast

Czerwona cegła, stylowe okucia, wielkie okna – niegdyś elementy charakterystyczne dla kompleksów fabrycznych, dziś – atrybuty modnych loftów. Jak jednocześnie pozbyć się zdewastowanych terenów i zamienić je w miejsca tętniące życiem? Trzeba je poddać rewitalizacji.

Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych

Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.

REKLAMA