Rozporządzenia zmieniające rozporządzenia dotyczące zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego oraz w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich pozwalają podwyższyć wynagrodzenia zarówno tych osób, które dzisiaj zarabiają na poziomie minimum, jak i tych, którzy otrzymują maksymalne wynagrodzenia. Niestety, podwyżki nie objęły wszystkich.
Kierownikowi referatu w urzędzie gminy, zatrudnionemu na podstawie mianowania, wypowiedziano, na podstawie art. 42 k.p., warunki pracy i płacy. Zaproponowano mu jednocześnie objęcie stanowiska samodzielnego specjalisty w innym wydziale urzędu. Pracownik domaga się uznania wypowiedzenia zmieniającego za bezskuteczne, z uwagi na jego dokonanie z naruszeniem prawa. Czy jego roszczenie jest zasadne?
Wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast powinni pamiętać, że są odpowiedzialni za prawidłowe, zgodne z zasadami ustawy o rachunkowości, prowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji środków. Odnosi się to także do ewidencji księgowej dotyczącej nieruchomości. Tymczasem jak wykazała najnowsza kontrola NIK, dochodzi w tym zakresie do wielu naruszeń.
Beneficjenci Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, zgodnie z podpisanymi umowami, ale nie później niż w ciągu 25 dni od końca czerwca 2008 r., muszą przedstawić Instytucji Zarządzającej wniosek o płatność końcową. Tylko w wyjątkowych przypadkach termin ten będzie dłuższy. Więcej czasu będą mieli też ci, którzy realizują projekty, w których występuje pomoc publiczna.