Kategorie

Partnerstwo publiczno-prywatne, Umowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zgodnie z art. 19 Ustawy o koncesji, Koncesjodawca odwołuje postępowanie, o ile zaistnieją okoliczności przewidziane w ogłoszeniu o koncesji. Zastrzeżenie w ogłoszeniu o koncesji możliwości odwołania postępowania bez podania przyczyn jest nieważne.
Przedstawiamy dalszą część porad praktycznych dotyczących konstrukcji umowy koncesyjnej. Aby spełniła swoja funkcję, należy precyzyjnie określić w niej terminy i – przede wszystkim – dokładnie ułożyć jej treść.
W kolejnym artykule przedstawiamy praktyczne wskazówki dotyczące wszczęcia i realizacji postępowania koncesyjnego.
Ustawa z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z dnia 5 lutego 2009 r.) zwana dalej Ustawą o koncesji w zakresie swojej regulacji dokonuje wdrożenia dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z 30.04.2004, str. 114).
Budowa dróg i obiektów użyteczności publicznej należy do podstawowych zadań każdej gminy. Szansą na realizację takich inwestycji jest partnerstwo publiczno-prywatne. Jakie korzyści dla obu stron może przynieść taka współpraca?