| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: organizacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu organizacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące organizacja.

Ustawa o Narodowym Instytucie Wolności uchwalona

Aktualizacja: 15.09.2017

Ustawa wprowadzająca nową instytucję Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego uchwalona przez Sejm. Narodowy Instytut Wolności ma wspierać organizacje pozarządowe. »

Organizacja i przygotowanie szkół na rok szkolny 2017/2018

Aktualizacja: 12.04.2017

Ministerstwo Edukacji Narodowej wyjaśniło jak stosować nowe przepisy oświatowe i przygotować się do nowej zreformowanej struktury. Należy pamiętać, że wszystkie szkoły od 1 września 2017 r. muszą funkcjonować po "nowemu". Czasu jest mało, a przepisów do wdrożenia i samej organizacji bardzo dużo. »

Organizacja roku szkolnego 2017/2018 - przeszkody prawne

Aktualizacja: 02.02.2017

Rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli budzi poważne wątpliwości. Chodzi o to, że dyrektorzy szkół i przedszkoli, jak również samorządy muszą stosować przepisy, które mają obowiązek wykonać wcześniej, niż te w ogóle zaczną obowiązywać. »

Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych

Aktualizacja: 16.02.2016

Zapraszamy do udziału w Forum Koordynatorów Czynności Kancelaryjnych, które odbędzie się w Warszawie 15 marca 2016 r. Forum to wydarzenie cykliczne, które odbędzie się już po raz siódmy. »

Centra usług wspólnych - sposób organizacji wspólnej obsługi JST

Aktualizacja: 27.01.2016

Uchwalona przez Sejm 25 czerwca 2015 r. ustawa, która obowiązuje od 1 stycznia 2016 r., wprowadza ułatwienia dla jednostek samorządu terytorialnego, które zdecydują się połączyć, a także stwarza możliwość tworzenia centrów usług wspólnych. Gminy, powiaty, województwa już mogą tworzyć jednostki zapewniające wspólną obsługę administracyjną, finansową i księgową własnych jednostek organizacyjnych. »

Znamy już nominowanych do nagrody Super Samorząd 2014!

Aktualizacja: 26.01.2015

Ogłoszono listę nominowanych do nagrody Super Samorząd 2014. Nagrodzie patronuje Prezydent RP Bronisław Komorowski, a nominację otrzymało 13 grup mieszkańców działających na terenie dziewięciu województw. »

Czy pracownik domu kultury może w czasie pracy uczestniczyć w spotkaniach organizacji pozarządowych

Aktualizacja: 08.10.2014

Ustawa o samorządzie gminnym zapewnia pracownikowi będącemu radnym zwolnienie z pracy na czas trwania sesji i na czas dojazdu na sesję i powrotu oraz w pracach organów gminy. Ustawa nie zagwarantowała radnemu za czas tych zwolnień prawa do wynagrodzenia . Radni za udział w pracach gminy otrzymują diety oraz zwrot kosztów podróży służbowej. »

Nowa organizacja funduszu sołeckiego

Aktualizacja: 03.10.2014

Nową organizację funduszu sołeckiego zakłada ustawa z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim, która weszła w życie 20 marca 2014 r. Zmiany zakładają m.in. większe wsparcie z budżetu poprzez zwiększenie zwrotu wydatków na projekt, o którym mieszkańcy decydowali wspólnie. Nowa ustawa zastąpiła swoją poprzedniczkę z 2009 roku. »

Kasy fiskalne w gminie

Aktualizacja: 23.02.2012

W przypadku gdy gmina dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych istnieje obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Jest jednak wiele czynności, w których gmina jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania. »

Prezydencka reforma samorządowa (cz II)

Aktualizacja: 22.11.2011

Kontynuujemy rozważania na temat prezydenckiego projektu ustawy o wzmocnieniu udziału mieszkańców w działaniach samorządu terytorialnego, o współdziałaniu gmin, powiatów i województw oraz o zmianie niektórych ustaw. »

Nowe zasady stosowania metryki sprawy

Aktualizacja: 21.11.2011

Od 7 marca 2012 r. zacznie obowiązywać nowe pojęcie metryki sprawy, która jest obowiązkową częścią akt sprawy. W metryce znajduje się informacja dotycząca historii przebiegu sprawy wraz ze wskazaniem wszystkich osób uczestniczących w podejmowaniu czynności w postępowaniu administracyjnym. »

Zasady urzędowego e-mailowania

Aktualizacja: 09.11.2011

Szybkość i łatwość prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną skłania do tego, aby nie zaprzątać sobie głowy formą wysyłanej wiadomości. A to błąd. Ten, kto oprze się owej pokusie, stanie się prawdziwym profesjonalistą w dziedzinie nowoczesnej komunikacji. »

W 2012 r. elektroniczne dzienniki urzędowe i zbiory aktów prawa miejscowego

Aktualizacja: 01.09.2011

Od początku 2012 r. wyłącznie w formie elektronicznej dostępne będą dzienniki urzędowe, w których publikowane są akty prawne oraz decyzje władz państwowych. Wyjątkiem pozostanie Monitor Polski B - nadal wydawany w postaci papierowej. »

Kalendarz wyborczy 2011

Aktualizacja: 29.08.2011

Przekazujemy kalendarz wyborczy dla wyborów do Sejmu i Senatu w dniu 9 października 2011 roku, zamieszczony na stronie prezydenta RP: »

Nowe możliwości przekształcenia szpitali w spółki kapitałowe

Aktualizacja: 06.05.2011

Sejm 18 marca 2011 r. przyjął ustawę o działalności leczniczej. Ustawa, jeżeli wejdzie w życie, doprowadzi do gruntownej reformy w systemie ochrony zdrowia w zakresie funkcjonowania podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych. Najistotniejsze zmiany obejmą samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, które w dominującej liczbie podlegają województwom, powiatom i gminom. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

REFORMA OŚWIATY

Eksperci portalu infor.pl

Ceret Grzywaczewska

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »