REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sektor publiczny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak oceniane są kwalifikacje urzędników administracji samorządowej

Na jakim etapie powinny być sprawdzane kwalifikacje pracowników samorządowych? Jak procedury administracyjne mogą pomóc w ocenie działalności poszczególnych pracowników samorządowych?

Ocena pracowników w powiatach i gminach

Urzędnicy samorządowi będą oceniani na podstawie sześciu kryteriów obowiązkowych oraz od trzech do pięciu kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego. Kryteria obowiązkowe to: sumienność, sprawność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, planowanie i organizowanie pracy oraz postawa etyczna.

Jak oceniane są kwalifikacje urzędników administracji samorządowej

Na jakim etapie powinny być sprawdzane kwalifikacje pracowników samorządowych? Jak procedury administracyjne mogą pomóc w ocenie działalności poszczególnych pracowników samorządowych?

Ocena pracowników w powiatach i gminach

Urzędnicy samorządowi będą oceniani na podstawie sześciu kryteriów obowiązkowych oraz od trzech do pięciu kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego. Kryteria obowiązkowe to: sumienność, sprawność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, planowanie i organizowanie pracy oraz postawa etyczna.

REKLAMA

Jak oceniane są kwalifikacje urzędników administracji samorządowej

Na jakim etapie powinny być sprawdzane kwalifikacje pracowników samorządowych? Jak procedury administracyjne mogą pomóc w ocenie działalności poszczególnych pracowników samorządowych?

Partnerstwo publiczno-prywatne

Budowa dróg i obiektów użyteczności publicznej należy do podstawowych zadań każdej gminy. Szansą na realizację takich inwestycji jest partnerstwo publiczno-prywatne. Jakie korzyści dla obu stron może przynieść taka współpraca?

Partnerstwo publiczno-prywatne

Budowa dróg i obiektów użyteczności publicznej należy do podstawowych zadań każdej gminy. Szansą na realizację takich inwestycji jest partnerstwo publiczno-prywatne. Jakie korzyści dla obu stron może przynieść taka współpraca?

Każdy urząd może sam udoskonalać swoje działanie

Dzięki przejrzystemu kwestionariuszowi CAF opracowanemu w Unii Europejskiej urząd może w prosty sposób ocenić, czy skutecznie wypełnia cele, do których został powołany - tzn. nie tylko to, czy skrupulatnie przestrzega przepisów, ale także to, czy zaspokaja potrzeby mieszkańców. Jeśli nie, może podjąć działania doskonalące.

REKLAMA

Partnerstwo publiczno-prywatne

Budowa dróg i obiektów użyteczności publicznej należy do podstawowych zadań każdej gminy. Szansą na realizację takich inwestycji jest partnerstwo publiczno-prywatne. Jakie korzyści dla obu stron może przynieść taka współpraca?

Można zróżnicować stawki podatku od nieruchomości w zależności od rodzaju przedmiotu opodatkowania

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

Sekretarz powiatu nie może być zastępcą wójta

Czy osoba pełniąca funkcje sekretarza starostwa powiatowego może być równocześnie zastępcą burmistrza urzędu miejskiego?

Dokumenty elektroniczne w urzędach

Już za miesiąc dokumentacja elektroniczna w urzędach podlegać będzie obowiązkowej archiwizacji. Wkrótce również petenci będą mogli poprosić urząd o doręczanie pism drogą elektroniczną. Jak się przygotować do prowadzenia e-dokumentacji?

Czy istnieje możliwość realizacji projektów PPP przy wykorzystaniu środków UE

W ramach jakich przedsięwzięć realizowanych przez polskie samorządy najczęściej są wykorzystywane rozwiązania partnerstwa publiczno-prywatnego? Co przeszkadza w wykorzystaniu rozwiązań PPP przy wykorzystywaniu środków finansowych z funduszy europejskich?

Jak poszukiwać inwestora dla partnerskich przedsięwzięć

Jak jednostki samorządu terytorialnego powinny przygotować się do realizacji projektów, przy których mają być wykorzystane rozwiązania partnerstwa publiczno-prywatnego? Jak pomysł realizacji określonej inwestycji przekształcić w konkretny projekt atrakcyjny dla potencjalnych partnerów prywatnych i instytucji finansowych?

Jakie zadania w sprawach oświaty stoją przed samorządem województwa

Przy wykorzystaniu jakich środków finansowych samorząd województwa może realizować przypisane mu zadania w zakresie oświaty i edukacji? Jakie są podstawowe narzędzia wspierające samorząd województwa w realizacji zadań edukacyjnych?

Jak samorząd poprzez działania na polu edukacji może współpracować z biznesem

Jakie znaczenie dla nowych inwestycji i rozwoju gospodarczego ma przygotowanie odpowiednio wykształconej kadry pracowników? Jak wspieranie nauki i edukacji przekłada się na zainteresowanie inwestorów określonym regionem czy miastem?

Sprawozdania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych

Każda jednostka samorządu terytorialnego winna przekazać do RIO komplet sprawozdań (Rb-Z, Rb-N, Rb-UZ i Rb-UN) zbiorczych, a dla instytucji kultury, SP ZOZ oraz funduszy celowych lub innych osób prawnych należy sporządzić komplet sprawozdań jedynie w sytuacji, gdy danego typu jednostki nadzorowane przez jednostkę samorządu terytorialnego wykazują jakieś należności i zobowiązania.

Zasady ustalania diet radnych

Przy ustalaniu wysokości diet rady powinny brać pod uwagę funkcje pełnione przez radnego. Oznacza to, że możliwe jest zróżnicowanie wysokości diet w zależności od funkcji pełnionych przez radnego nie tylko w samej radzie, lecz także w jej komisjach.

Jak powinna wyglądać idealna witryna jednostki samorządowej

Jakim celom może służyć witryna internetowa gminy? W jaki sposób zbudować taką witrynę? Jakiej jakości powinien być sprzęt kupowany na potrzeby urzędu?

Zły plan zagospodarowania przestrzennego

Działka, na której chcemy postawić budynki używane do celów produkcyjnych, ma być przeznaczona w miejscowym planie zagospodarowania pod niską zabudowę mieszkalną. Wynika to z wyłożonego w gminie studium. Jeśli w uchwalonym planie zagospodarowania będzie zapisane takie postanowienie, to utracimy możliwość zbudowania w tym miejscu przedsiębiorstwa. Czy wobec tego przysługują nam jakieś środki prawne? Jeśli tak, to jak i do kogo mamy je wnosić?

Formularz skargi do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka - z wyjaśnieniami

Prezentujemy wzór skargi do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Stasburgu, publikowany na stronie internetowej Helsinskiej Fundacji Praw Człowieka, wzbogacony o instrukcje i wyjaśnienia dotyczące poprawnego uzupełnienia poszczególnych części formularza.

Jakie znaczenie ma plan zagospodarowania przestrzennego i plan rozwoju przedsiębiorczości

Jak istotny jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla przedsiębiorców rozważających podjęcie decyzji o rozpoczęciu inwestycji na obszarze określonej gminy? Jakie elementy planu rozwoju przedsiębiorczości powinna rozwijać gmina?

Na jakie dochody mogą liczyć jednostki samorządu terytorialnego

Jak duże dochody ma gmina, zależy w dużym stopniu od jej rozwoju. Dużo przedsiębiorców to większe wpływy z podatków. Wysokość udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych gminy wynosi w 2007 roku 36,22 proc., a z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych 6,71 proc. Dochody poszczególnych samorządów to również wpływy wynikające z zarządzania majątkiem gminy, powiatu i województwa. Znaczącą część środków finansowych, szczególnie dla mniej zamożnych samorządów, stanowią subwencje i dotacje z budżetu państwa.

Gminy poszukują inwestorów, a ci pracowników

Większość gmin w Polsce zabiega o inwestorów. Inwestycje zmniejszają bezrobocie i wnoszą do budżetu dodatkowe dochody. To ułatwia wykonywanie zadań wobec lokalnych mieszkańców. Gminom nie zawsze udaje się skusić inwestora. Jeżeli już znajdą, to coraz częściej brakuje rąk do pracy.

Przewodniczący rady nie musi być członkiem komisji rady

Czy przewodniczący rady obowiązany jest do udziału w pracach komisji rady, czy też ograniczony jest wyłącznie do postanowień art. 19 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym?

Opłaty za zanieczyszczanie powietrza w działalności rolniczej

Działalność wytwórcza w rolnictwie jest działalnością gospodarczą. Obowiązek ponoszenia opłaty za zanieczyszczenie powietrza dotyczy tylko podmiotów, co do których może być wydana decyzja o dopuszczalnej emisji.

Jak prawidłowo sporządzić lokalny program rozwoju przedsiębiorczości

Co powinien zawierać lokalny program przedsiębiorczości? Jakie są niezbędne elementy tego programu? Co daje gminie posiadanie takiego dokumentu? Kto powinien przygotować program? Czy plan może opracować firma zewnętrzna?

Jak przygotować urząd do elektronicznej obsługi dokumentów

Od czerwca tego roku urzędy gminne będą miały nowe obowiązki przy elektronicznym sporządzaniu i przetwarzaniu dokumentów. Do tego czasu powinny przygotować infrastrukturę techniczną. Na ten cel przeznaczone są znaczne środki z funduszy unijnych.

Jak przygotować urząd do elektronicznej obsługi dokumentów

Od czerwca tego roku urzędy gminne będą miały nowe obowiązki przy elektronicznym sporządzaniu i przetwarzaniu dokumentów. Do tego czasu powinny przygotować infrastrukturę techniczną. Na ten cel przeznaczone są znaczne środki z funduszy unijnych.

Jak przygotować urząd do elektronicznej obsługi dokumentów

Od czerwca tego roku urzędy gminne będą miały nowe obowiązki przy elektronicznym sporządzaniu i przetwarzaniu dokumentów. Do tego czasu powinny przygotować infrastrukturę techniczną. Na ten cel przeznaczone są znaczne środki z funduszy unijnych.

REKLAMA